شناسهٔ خبر: 45138121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد دانشجویان جهادگر در صورت بروز دوباره آتش‎‌سوزی در جنگل‌های تالش آماده خدمت‌رسانی هستند

آتش سوزی در ۵۵ نقطه از جنگل‌ها و مراتع گیلان طی یک هفته

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید در عرصه‌های جنگلی از ۲۰ دی ماه تاکنون، گفت: طی مدت مذکور ۵۵ نقطه در سطح جنگل‌ها و مراتع استان درگیر آتش سوزی بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، میرحامد اختری، مدیرکل منابع طبیعی گیلان با اشاره به وزش باد گرم شدید در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان گیلان از ۲۰ دی ماه تاکنون، گفت: طی مدت مذکور ۵۵ نقطه در سطح جنگل‌ها و مراتع استان درگیر آتش سوزی بودند.

اختری با بیان اینکه طی دو روز گذشته با افزایش تعداد حریق‌ها مواجه هستیم، افزود: در حال حاضر عملیات اطفا در اطاقور لنگرود و تابستان نشین املش و روستای کچای رشت توسط پرسنل منابع طبیعی و نیرو‌های امدادی انجام می‌شود و آتش تحت کنترل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، از کنترل کامل آتش سوزی در غرب استان خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون وضعیت حریق به دلیل وزش باد شدید در اشکراب و جانشرود سیاهکل و اشکورات رودسر نگران کننده است؛ لذا اقدام به گسیل نیرو‌های منابع طبیعی به این مناطق کردیم تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.
 
بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی بیشتر درختان خشک شده و شکسته و افتاده را درگیر کرده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این آتش سوزی‌ها سطحی بوده و در مراحل اولیه اطفا شده و به جنگل‌های ما آسیب جدی وارد نشده است.

اختری برآورد اولیه از سطوح درگیر با آتش را حدود ۶۵ هکتار دانست و یادآور شد: بیش از ۳۰ هکتار از این عرصه‌ها طی دو روز گذشته با حریق مواجه شده است و طبق پیش بینی‌های هواشناسی، وزش باد گرم تا فردا ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه طی هفته اخیر در عرصه‌های جنگلی ۱۰ شهرستان آتش سوزی داشتیم، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با استفاده از تجهیزات اطفای حریق همچون دمنده و آب پاش و آتش کوب و... در حال اطفای حریق هستند. همچنین فرمانداران و بخشداران و هلال احمر و جهاد کشاورزی و مدیریت بحران و سپاه و بسیج به نیرو‌های یگان حفاظت کمک می‌کنند.

اختری، از آمادگی هلی کوپر هلال احمر برای اطفای حریق خبر داد و یادآور شد: با توجه به وزش شدید باد، استفاده از هلی کوپر برای اطفای آتش کارایی لازم را ندارد. همچنین وضعیت حریق در سطح عرصه‌های منابع طبیعی فعلا تحت کنترل است و نیازی به هلی کوپر نداریم.

نظر شما