شناسهٔ خبر: 45130991 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

محمود عباس زمان برگزاری انتخابات در فلسطین را اعلام کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، زمان برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین های فلسطینی در سه مرحله جداگانه را مشخص کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از پایگاه خبری «العین نیوز» امارات، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «محمود عباس»، رئیس تشکیلات فرمان برگزاری انتخابات سراسری در سرزمین های فلسطینی در سه مرحله جداگانه را صادر کرده است.

بر اساس فرمان عباس، انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین روز ۲۲ مه سال ۲۰۲۱ میلادی (اول خرداد ۱۴۰۰) و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان نیز روز ۳۱ ژوئیه سال جاری (۹ مرداد سال آینده) برگزار می شود در حالی که نتایج انتخابات شورای قانونگذاری به عنوان مرحله نخست تشکیل شورای ملی فلسطین نیز قلمداد می شود.

در فرمان رئیس تشکیلات خودگردان همچنین آمده که تکمیل شورای ملی روز ۳۱ آگوست سال جاری میلادی (۹ شهریور ۱۴۰۰) و بر پایه اساسنامه سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تفاهم های ملی انجام می شود جایی که انتخابات این شورا هر گاه ممکن باشد، برگزار خواهد شد.

در همین حال، عباس در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در شهر رام الله، از «حنا ناصر»، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات استقبال کرد جایی که به کمیسیون و همه دستگاه های تشکیلات دستور داد یک کارزار انتخاباتی دمکراتیک در همه استان های فلسطین از جمله بیت المقدس و گفت و گوی ملی متمرکز بر سازوکارهای فرآیند انتخابات را آغاز کنند.

لازم به ذکر است که آخرین بار، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانونگذاری به ترتیب در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ میلادی برگزار شدند در حالی که به دنبال آن، اختلافات میان جنبش آزادی بخش میهنی (فتح) به عنوان جریان حاکم در کرانه باختری رود اردن و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) که کنترل نوار غزه را در دست دارد، باعث شد سرزمین های فلسطینی طی ۱۵ سال گذشته شاهد هیچ گونه انتخابات سراسری نباشد تا این که توافق دو طرف در این اواخر، راه را برای برگزاری دوباره انتخابات هموار ساخت.

خبر اصلی را در العین‌نیوز ببینید

نظر شما