شناسهٔ خبر: 45127150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ائمه جمعه سراسر کشور: برداشتن تحریم‌ها پیش شرط بازگشت به برجام باشد

صاحب‌خبر -

شفقنا- آیین نماز جمعه، ۲۶ دی ماه با رعایت مقررات و شیوه ‌نامه‌های بهداشتی در استان‌ها و شهرستان‌هایی که به تشخیص ستاد ملی کرونا مجاز اعلام شدند برپا شد و مشروح سخنان ائمه جمعه در شهرهای مختلف به شرح زیر است.

امام جمعه آستارا: مسئولان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها برنامه‌ریزی کنند

امام جمعه آستارا: مسئولان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها برنامه‌ریزی کنند امام جمعه آستارا: مسئولان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها برنامه‌ریزی کنند

 امام جمعه آستارا گفت: برای رفع تحریم‌ها نباید به دشمن خوشبین باشیم بلکه باید مسئولان قوا و مدیران مختلف، جهت خنثی‌سازی آن با تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی برنامه‌ریزی و تلاش کنند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی آستارا اظهار کرد: با توجه به نظریات کارشناسان، اگر رفع تحریم ها به مقدار ۲۰ درصد سبب گشایش اقتصادی شود، خنثی سازی تحریم ها به میزان ۸۰ درصد سبب رفاه اقتصادی خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از روی کار آمدن دولت بایدن در آمریکا، شاید شرایط به طور موقت در برخی حوزه های اقتصادی بهبود یابد، اما مسئولان نباید فریب این گشایش های مقطعی را بخورند.

وی افزود: ایران همواره به تعهدات خود در برجام عمل کرده اما آمریکا به بدعهدی خود ادامه داده و در نهایت با پیگیری مجلس شورای اسلامی و همکاری دولت، غنی سازی ۲۰ درصد انرژی هسته ای در ایران از سرگرفته شد.

او ادامه داد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری با روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی و با اتکا به ظرفیت های داخلی کشور، مسیر رفع مشکلات کشور هموار خواهد شد و تامین معیشت و رفاه حال مردم باید در اولویت باشد.

امام جمعه آستارا سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) را تسلیت گفت و آن بانوی بزرگ اسلام را الگو و اسوه ای برای بشریت دانست و بر برگزاری آئین های مناسب شان آن حضرت با رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

امام جمعه مشهد: کرونا اقتصاد شهر مشهد را به استیصال کشیده ‌است

امام جمعه مشهد: کرونا اقتصاد شهر مشهد را به استیصال کشیده ‌است امام جمعه مشهد: کرونا اقتصاد شهر مشهد را به استیصال کشیده ‌است

امام جمعه مشهد گفت: با توجه به اینکه اقتصاد شهر مقدس مشهد بر حضور زائران استوار است خسارات اقتصادی کرونا در این شهر از دیگر شهرهای کشور بیشتر بوده بطوریکه اقتصاد آن را به استیصال کشیده‌ است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در اولین نماز جمعه حضوری مشهد پس از کرونا و تعطیلی حدود یک ساله ناشی از شیوع این ویروس افزود: از مسوولان خواهش می‌کنم جبران سریع خسارات ناشی از این ویروس در شهر مقدس مشهد را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اقتصاد مشهد بر پایه حضور زائران حضرت امام رضا (ع) استوار است و شیوع کرونا در خانه حضرت امام رضا (ع) را به روی زائران بست و ارتباط زائران با این شهر مقدس قطع شد لذا وضع اقتصادی مردم، بازار و اصناف به سر حد استیصال رسیده و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

امام جمعه مشهد گفت: آنگونه که مسوولان بهداشتی می‌گویند این ویروس رفتنی نیست و باید با آن زندگی کنیم لذا برای ادامه زندگی در کنار آن باید چاره اساسی اندیشیده شود، نمی شود فقط به فکر حذف و ایجاد محدودیت بود.

وی افزود: تداوم امور زندگی با وجود این ویروس باید مدیریت شود، تنها حذف و ایجاد محدودیت مشکلی را حل نمی کند بلکه آن را بیشتر می‌کند بطوریکه در بخش خدمات هتل ها و رستورانهای شهر مشهد بیش از ۳۷ هزار خانواده بیکار شدند، این افراد کسانی هستند که بیشترشان روزمزد بوده و فاقد بیمه‌های حمایتی هستند، لذا باید مدیریت شود و راه ورود زائر به مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی باز شود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: براساس اعلام مسوولان تعداد مبتلایان به کرونا در کشور حدود سه درصد است لذا نباید زندگی ۹۷ درصد دیگر فدای این سه درصد بشود، مبارزه با کرونا نباید به قیمت زندگی عامه مردم تمام شود باید تدابیری اندیشیده شود که با رعایت پروتکل های بهداشتی امور زندگی مردم نیز جریان داشته باشد و راه کسب درآمد و روزی مردم بسته نشود.

وی گفت: در یک سال گذشته ویروس کرونا خسارات جانی و اقصادی فراوان به کشور و از همه بیشتر به استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد وارد کرده ‌است، ما در این مدت عزیزان بسیاری را از دست دادهایم اما توفقیات بسیار بزرگی هم داشته‌ایم، ملت ایران از پس آزمایشات سرافراز بیرون آمد، در بخش فعالیت شرکت‌های دانش بنیان خدمات بزرگی انجام شد، در عرصه مواسات پس از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب قرارگاه مواسات در همه استانها تشکیل شد که بانی و منشاء خدمات بیشماری شده ‌است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: از زمان فرمان رهبر معظم انقلاب تاکنون با همکاری دستگاههای متولی در قرارگاه مواسات و همدلی و همت مردم نیکوکار استان یک میلیون و ۳۵۰ هزار بسته کمک معیشتی بین بیش از ۳۲۰ هزار خانواده مستمند شناسایی شده توزیع شد که با احتساب خانواده های مددجوی زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی بیش از ۶۰۰ هزار خانواده در این استان با دریافت بسته‌های کمک معیشتی تکریم شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طرح پایگاه سلامت محله و مسجد پایگاه سلامت در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همت اقشار مختلف مردم و نهادهای متولی، روحانیان، هیات امنای مساجد و بویژه نیروهای جان برکف بسیجی از استان خراسان رضوی آغاز شد، این طرح در ۲ هزار و ۵۵۰ مسجد استان به اجرا درآمد که از این تعداد حدود ۸۰۰ مسجد جمعیت شهر مقدس مشهد را پوشش دادند، مجریان ایثارگر این طرح با پایش بیماری، کمک به بیماران، قرنطینه آنان و تهیه ملزومات زندگی افراد بیمار توانستند وضعیت قرمز استان را با کار و تلاش شبانه روزی و همکاری همه جانبه خادمان سلامت و مردم به وضعیت آبی برسانند.

آیت الله علم الهدی گفت: کارهای بزرگی انجام شد که عرصه آزمایش الهی بود و مردم ولایتمدار ایران اسلامی از آن سربلند بیرون آمدند.

وی همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به تشریح فضایل اخلاقی آن حضرت پرداخت.

امام جمعه شهرکرد: برجام به لغو تحریم‌ها بینجامد

امام جمعه شهرکرد: برجام به لغو تحریم‌ها بینجامد امام جمعه شهرکرد: برجام به لغو تحریم‌ها بینجامد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برجام تیغ ۲ لبه است، گفت: اگر برجام منجر به لغو تحریم‌ها شود، قدرت‌گیری کشور را به همراه دارد و مناسب است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، افزود: این در حالی است که اگر برجام به خنثی شدن تحریم منجر نشود کشور ضعیف می‌شود و باید از آن دوری جست.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند برجام به شرطی ادامه پیدا کند که تحریم‌ها بدون قید و شرط برداشته شود و چنانچه مذاکراتی صورت گیرد باید با هدف رفع موانع پیش روی قدرت‌گیری کشور باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه به ۲۶ دی ماه و خروج محمدرضا پهلوی از ایران اشاره کرد و گفت: باید از این رویداد و فرار شاه از کشور عبرت گرفت و به عاقبت کار خود بیش از پیش فکر کنیم.

نکونام با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در پیشرفت‌ کشور در طول ۴۰ سال گذشته، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به پیش می رود تا تمدن بشری را بر پایه اسلام، وحی و مکتب شکل دهد و ریشه ظلم و ستم را از بشریت برکند و عدالت را حاکم کند.

وی ادامه داد: با این وجود در مسیری که جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، دشوارهای‌های بسیاری وجود دارد که با جهاد در راه خدا و پایداری و مقاومت می‌توان بر این دشواری‌ها غلبه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تلاش برای قدرتمند شدن کشور را از وظایف همه مردم کشور دانست و افزود: قدرت نظامی، علمی، هسته‌ای، فناوری جزو ضرورت‌های کشور است تا به خودکفایی برسیم.

نکونام در ادامه با تسلیت ایام فاطیمه، از حضرت زهرا(س) با عنوان بانوی بی نظیر در جهان هستی یاد کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) یک تحفه الهی است و در میان زنان نظیر ندارد.

وی تصریح کرد: رفتار، اعمال، گفتار و سبک زندگی حضرت فاطمه(س) دارای ابعاد مختلف گفتمانی است که می‌توان از آن درس گرفت و سرلوحه زندگی خود قرار داد.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به آیات مبارکه قرآن کریم بر ضرورت فتنه‌شناسی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: علاوه‌بر فتنه‌شناسی، خروج صحیح از فتنه‌ها نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که این مهم جز با پناه بردن به خدا و آموزه‌های دینی امکانپذیر نیست.

به گزارش ایرنا، با زرد شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری پس از چندین ماه وقفه نماز جمعه شهرکرد این هفته با حضور نمازگزاران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و در این مدت پیام جمعه جایگزین خطبه‌های نماز جمعه شده بود.

امام جمعه شاهرود : تحریم‌ها فرصت ‌ساز است

امام جمعه شاهرود : تحریم‌ها فرصت ‌ساز است امام جمعه شاهرود : تحریم‌ها فرصت ‌ساز است

امام جمعه شاهرود با بیان این که . نباید منتظر رفع تحریم ها ماند چراکه دشمنان هرزمانی که اراده کنندد آن را بازمی گردانند. گفت : خنثی سازی تحریم ها فرصت ساز است .

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های این هفته جمعه در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا برگزار شد، افزود:همه دلسوزان نظام ، سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در درجه اول باید به دنبال خنثی سازی تحریم ها باشند.

وی با بیان اینکه ورود ناوگان آمریکا به منطقه برخی عقب ماندگان سیاسی را به تحلیل های غلط   واداشت ، تاکید کرد: صد سال پیش این رخ داد ها باعث تغییر رژیم ها می شد اما اقتدار ملت ایران پوچی قدرت نظامی آمریکا را اثبات کرده است.

وی تاکید کرد: افرادی آمریکا و اسراییل را با آن هم مشکلات سیاسی و اقتصادی داخلی قبله آمال خود می دانند.

وی با اشاره به اینکه اگر آمریکا و اسراییل  توان ضربه زدن به ملت مقتدر ایران را داشتند حتما این کار را می‌کردند  ، ادامه داد: نباید برخی افراد ترسو با تحلیل غلط مردم را دلواپس کنند.

امام جمعه شاهرود گفت: اسراییل حتی جرات شلیک به نیروهای مقاومت در غزه و لبنان را ندارد.

وی گفت : آمریکا که در صد ساله اخیر باعث بروز جنگ در دنیا بود  اکنون در جنگ داخلی خود دست و پا می زند هر چند که ما از این رخداد خوشحال نیستیم و دنبال صلح و آرامش در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه مردم ایران امروزه  هزاران برابر از سال های اولیه دفاع مقدس قدرتمندتر است ، تاکید کرد: هرگونه اشتباه و توطئه دشمنان پاسخی قاطع و دندان شکن دارد.

امام جمعه شاهرود گفت: مردم در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری مراقب باشند که در فضای دو قطبی  جنگ و آسایش و جنگ و معیشت برخی افراد قرار نگیرند.

امینی گفت : توقیف کشتی کره جنوبی در آبهای نیلگون خلیج فارس به دست فرزندان سپاهی ملت ایران به دلیل عدم رعایت مسایل محیط زیستی است.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره سفر وزیر راه و شهرسازی به شرق استان سمنان گفت : رسیدگی به بزرگراهها ، راههای اصلی و روستایی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز از مطالبات مردمی  است .

امینی افزود:حل مشکلات مسکن مهر و ضرورت پیگیری خانه دار شدن معلولان و مستضعفان در عمر باقی مانده دولت باید با تلاش به سرانجام رسد .

خطیب جمعه شاهرود از وزیر راه و شهرسازی تقاضا کرد . موانع توسعه و راه‌اندازی فرودگاه بین المللی شاهرود  هرچه سریعتر مرتفع گردد تا منافع اقتصادی آن برای مردم منطقه و  استانهای همجوار برسد .

امینی با بیان فضایل و برکات وجودی  فاطمه زهرا (س) و تحلیل بخشی از خطبه آن حضرت ، تاکید کرد: گردش ملک و ملکوت بر مدار ولایت و معصومین است.

امام جمعه بستان آباد: تحریم‌های دشمنان با پایداری مردم شکست می‌خورد

امام جمعه بستان آباد: تحریم‌های دشمنان با پایداری مردم شکست می‌خورد امام جمعه بستان آباد: تحریم‌های دشمنان با پایداری مردم شکست می‌خورد

امام جمعه بستان آباد با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان و اینکه سکوت مجامع بین المللی در این موارد معنادار است، افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی شاهد بسیاری از تحریم‌ها بوده ایم و این تحریم‌ها با ایستادگی و پایداری مردم به شکست منجر می‌شود.

حجت الاسلام سیدرضا رضوی در خطبه های امروز نماز جمعه بستان آباد با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی ماه که راهنما و گره گشای جامعه است، افزود: منویات مقام معظم رهبری در حوزه قدرت نظامی و ثبات ایران اسلامی به بالاترین وجه ممکن بیان شد و هرگز توان نظامی ما دست خوش دسیسه های دشمنان نخواهد شد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی و خود اتکایی ایران اسلامی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده ایم، افزود: دشمنان امروز می خواهند توان نظامی و قدرت بازدارندگی دفاعی ما را به پائین ترین سطح خود برسانند که خیالی باطل است.

حجت الاسلام رضوی ادامه داد: شاید برخی از مشکلات موجود جامعه به تحریم ها مربوط باشد ولی متاسفانه برخی از مشکلات ریشه در ضعف مدیریت داخلی برخی از دستگاه ها دارد.

امام جمعه بستان آباد گفت: اگر امروز روغن نباتی کم یاب و مرغ و تخم مرغ گران می شود و مردم دچار مشکللات هستند با مدیریت داخلی قوی قابل حل است.

وی ساخت واکسن ایرانی کرونا را یکی دیگر از نشانه های اتکای دانشمندان ایرانی به باورهای علمی خود عنوان کرد و افزود: دانشمندان ایران اسلامی همسو با دانشمندان کشورهای پیشرفته برای ساخت واکسن کرونا در حال تلاش هستند و توان علمی خود را به دنیا نشان دادند.

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز و تخریب بعد از آن نیز اشاره ای کرد و افزود: این ساخت و سازها، نشان از ضعف مدیریتی و نظارتی برخی از دستگاه های مربوطه دارد و باعث بروز برخی از مشکلات برای مردم می شود.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه: هدف اسلام متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است

هدف اسلام متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است هدف اسلام متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و سعادت اخروی است

 امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: هدف اسلام به عنوان آخرین دین و پیام الهی برای بشریت، متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و بالتبع، سعادت اخروی او است.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع امام شافعی کرمانشاه افزود: به عقیده همه اندیشمندان اعم از حوزه دینی، روانشناسی و اجتماعی، انسان موجودی اجتماعی است و بدون حضور در اجتماع قادر به پاسخگویی به نیازهای متنوع زندگی خویش نیست.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: زندگی اجتماعی بر محور اصول، آداب، قوانین و روابط تنظیم شده است بنابراین بخش بزرگی از احکام و قوانین عقلانی و اخلاقی به حوزه رفتار اجتماعی انسان و چگونگی ساماندهی ارتباطات آنان باز می گردد.

او تصریح کرد: هدف اسلام به عنوان آخرین دین و پیام الهی برای بشریت، متعالی ساختن انسان در زندگی دنیوی و بالتبع، سعادت اخروی او است.

وی خاطرنشان کرد: اجتماعی بودن انسان در متن خلقت و آفرینش او پی ریزی شده است، در آیه ۱۳ سوره حجرات ضمن یک دستور اخلاقی کلی، به فلسفه اجتماعی خاص انسان  یعنی ملیت و قومیت که لازمه تشکیل اجتماع است با رعایت تقوا و شناخت همدیگر اشاره شده است.

ماموستا مرادی عنوان داشت: آموزه های اسلامی آداب معاشرت را در محورهایی همچون معاشرت با خانواده، همسایگان، زیردستان، مسلمین و غیرمسلمین قرار داده و برای هر گروه بایدها و نباید هایی با توجه به انواع معاشرت های انسانی، آیینی، مذهبی، شهروندی، دوستانه، خانوادگی، تجاری، سیاسی و فرهنگی طرح کرده است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در پایان بیان داشت: عدالت، صداقت، رعایت ادب و حرمت، نیکو صحبت کردن، خدمت رسانی، انفاق، خوش اخلاقی، نوع دوستی از جمله نکاتی هستند که در آداب معاشرت باید رعایت شوند.

امام جمعه آبادان: خنثی‌سازی تحریم‌ها زمینه رشد کشور را فراهم می‌کند

امام جمعه آبادان گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها زمینه رشد، شکوفایی و ایجاد فرصت را در کشور فراهم می‌کند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه آبادان در مصلای این شهر افزود: باید به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌های دشمنان باشیم که لازمه این کار تقویت و توانمندسازی در تمامی حوزه‌ها است.

وی خنثی کردن تحریم‌ها را مسیری برای رفع آنها و مقابله با این اقدام غیرانسانی دانست و ادامه داد: این اقدام به معنای نگاه به داخل و تقویت اقتصاد مقاومتی است که به رشد اقتصاد کشور منجر می‌شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه خنثی کردن تحریم‌ها و تهدیدها در گرو همکاری مردم و مسوولان و برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال مولد و مفید است، بیان کرد: رفع تحریم یعنی فرصت دادن به دشمن ولی خنثی سازی به معنی ایجاد فرصت است.

وی با تاکید بر لزوم تکیه بر توان داخلی برای خنثی سازی تحریم‌ها افزود: تحریم یک جنایت و خیانت بزرگ از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش در حق مردم ایران است و تا زمانی که این تحریم‌ها به صورت کامل از پیش روی ملت ایران برداشته نشوند، مذاکره معنا نخواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: مشکلات کشور با بی‌اثر کردن تحریم دشمنان برطرف می‌شوند و راهکار آن تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت نخبگان و دانش بومی است برای مثال به جای خام فروشی محصول نفت باید به فرآوری این محصول توجه شود که ارزآوری بیشتری برای کشور دارد.

خطیب جمعه آبادان در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کمبود روغن خوراکی در کشور گفت: چرا زمینه برای تولید مواد اولیه روغن خوراکی در کشور فراهم نمی‌شود تا شاهد کمبود این مواد خوراکی باشیم؟

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) عصاره و خلاصه کمال است؛ امیدواریم مراسم دهه فاطمیه را پرشکوه‌تر از همیشه برگزار کنیم.

امام جمعه بروجرد:  پیشرفت های ایران، دشمنان را عصبانی کرده است

پیشرفت های ایران، دشمنان را عصبانی کرده است پیشرفت های ایران، دشمنان را عصبانی کرده است

امام جمعه بروجرد گفت: پیشرفت های ایران اسلامی در بخش تولید واکسن و قدرت موشکی دشمنان را عصبانی کرده است.

 حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: هر وقت دشمن خیلی دست و پا می زند مشخص می شود که از جایی ضربه ای خورده است و این ضربه به دلیل موفقیت های ایران و پیشرفت هایی بوده که سبب شکست و ناامیدی دشمن شده است.

وی با اشاره به تحریم های دشمن اضافه کرد: دشمن تصور می کرد که با تحریم ها و فشارها بتواند ملت را وادارا به تسلیم کند ولی ملت ایران تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده اند و در این زمینه نیز مجلس طرح راهبردی مقابله با تحریم ها را مصوب کرد.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: دانش هسته ای و پیشرفت ایران در این زمینه برای دشمن بسیار سخت است و غنی سازی ۲۰ درصد دشمن را نگران کرده است که دست و پا می زند تا از هر راهی بتواند جلوی پیشرفت ایران را بگیرد.

خطیب نماز جمعه بروجرد با اشاره به نمایش قدرت توسط نیروی دریایی ارتش گفت: این نمایش با به کارگیری موشک های مختلف و زیردریایی ساخت ایران بود که این نمایش قدرت دفاعی نیز دشمن را از پیشرفت های ایران در عرصه موشکی نگران کرده است.

حجت الاسلام حسینی ساخت واکسن ایرانی را یک موفقیت بزرگ برشمرد و افزود: ساخت واکسن توسط دانشمندان یک موفقیت است که هفته گذشته رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند ورود واکسن از سه کشور خائن ممنوع است که این سخنان رهبری از جهت امنیتی، سیاسی و اقتصادی بوده است.

وی اضافه کرد: ملت ایران به دشمن اعتماد ندارد و سالهاست که دشمن هیچگاه به نفع ما کار نمی کند و هر جا توانستند ضربه زدند و ما نباید از آنها واکسن بخریم.

امام جمعه بروجرد با اشاره به گسترش مکتب شهید سلیمانی در جهان گفت: تجلیل در چندین کشور از سردار سلیمانی نشان از گسترش مکتب شهید سلیمانی است که دشمنان فهمیدند شهادت سردار برای آنها سخت تر از زنده بودنشان است.

حجت الاسلام حسینی افزود: همه جهان تنفر و خشم خود را نسبت به آمریکا نشان می دهند.

امام جمعه موقت شیراز: سوءاستفاده از ارز ۴۲۰۰ تومانی پذیرفتنی نیست

امام جمعه موقت شیراز گفت: اینکه برخی افراد از شرایط تحریم سوءاستفاده نمایند، ارز ۴۲۰۰ تومانی بگیرند و اجناسی را وارد کنند و به چند برابر قیمت به دست مردم برسانند، پذیرفتنی نیست.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی ۲۶دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: امیدواریم که مجلس انقلابی به شدت درباره این موضوع حساسیت نشان دهد.

وی با اشاره به روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دولت در این زمینه شرح صدر به خرج دهد و در کنار آن، مجلس وظیفه نظارتی خود را با تعامل دوطرفه انجام دهد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ باید کمترین وابستگی به نفت را داشته باشد، گفت: این بودجه باید بتواند مشکلات معیشتی اقشار آسیب‌پذیر را حل کند.

محمودی همچنین از  قوه مجریه و قوه مقننه درخواست کرد که با تعامل و حضور بین مردم تصمیماتی واقعی‌تر و کارگشاتر برای حل مشکلات مردم اتخاذ کنند.

حمایت از اقتصاد داخلی راهکار برون‌رفت از بحران‌ است

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری ابراز کرد: نگاه به درون و حمایت از  اقتصاد داخلی مهمترین راهکار برای جامعه است تا با تحریم خللی در امور اقتصادی کشور پدیدار نشود.

امام جمعه موقت شیراز افزود:رهبری ویژگی‌های مدیران انقلابی را ساده‌زیستی و پای کار بودن برشمرده‌اند و ضروری است مدیران این مهم را در دستور کار قرار دهند و انقلابی به میدان بیایند تا مشکلات مردم و کشور رفع شود.

رسانه‌ها درباره واکسن کرونای ساخت داخل اطلاع‌رسانی کنند

امام جمعه موقت شیراز اظهار داشت: باید به واکسن کرونا ساخت داخل اعتماد کرد و رسانه‌های مختلف قابلیت‌های این واکسن را برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.

محمودی با بیان اینکه نمی‌توان به واکسن خارجی امیدوار بود، ابراز کرد: بیگانگان بارها نشان داده‌اند که در اینگونه موارد قابل اطمینان نیستند؛ چراکه اگر  این واکسن تاثیرگذار بود، وضع شیوع کرونا در کشور آنها، اینگونه نبود و روزانه هزاران نفر قربانی نمی‌شدند.

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان برای دفاع از رسول خدا و حفظ جایگاه ولایت، سخت‌ترین روزها را سپری کرد و این همان استقامت در اعتقادی است که باید الگوی همه شیعیان باشد.

وی با بیان اینکه امت مسلمان باید مانند فاطمه زهرا (س) خدا محور باشد و نه خودمحور، گفت: همه باید در این اعتقاد راسخ باشیم؛ چراکه پیروزی انقلاب اسلامی مصداق همین استقامت در اعتقادات بود و ملت ایران با خدامحوری و بندگی توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند.

خطیب جمعه اراک: غرب هیچ راهی به جز لغو تحریم‌ها ندارد

خطیب جمعه اراک: غرب هیچ راهی به جز لغو تحریم‌ها ندارد خطیب جمعه اراک: غرب هیچ راهی به جز لغو تحریم‌ها ندارد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: غرب هیچ راهی به جز لغو تحریم‌های ظالمانه ندارد و جمهوری اسلامی با قدرت در راستای حق بهره‌مندی از انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایستاده است.

آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: پمپئو منحوس در روزهای آخر قدرت شیطانی خود علیه جمهوری اسلامی توطئه و جو سازی جدیدی به راه انداخته است.

وی بیان کرد: این فرد پلید که مسئول همه جنایت‌های آمریکا است، اعلام کرده که القاعده مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است اما این یک توطئه کثیف است چرا که ایران از ابتدا با القاعده مخالف بوده است.

امام جمعه اراک ادامه داد: القاعده و داعش دست پرورده استعمارگران هستند و جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با این جنایتکاران، شهدای زیادی تقدیم کرده است.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: دولت، مجلس، نیروهای مسلح و همه و همه باید در مسیر اقتدار جمهوری اسلامی دست به دست هم دهند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ناو مکران یکی از افتخارات دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که قدرت کشور را در پهنه اقیانوس‌ها دوچندان کرده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: همه تلاش کنند تا از ایام فاطمیه بیشترین بهره‌گیری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: تلاش‌های جامعه بهداشت و درمان استان و کشور برای کنترل بیماری کرونا جای تقدیر دارد اما هنوز خطر جدی است و برای اینکه گرفتار موج چهارم بیماری نشویم، باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های موفقی در زمینه تهیه واکس کرونا داشته و ایران چیزی از کشورهای دیگر کم ندارد.

وی گفت: اما واکسن کرونا دارای پیچیدگی‌های خاصی است و دانشمندان ایرانی همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا واکسنی ایمن با کمترین عارضه تولید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن نیز باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۷ دی ماه از جمله شهید نواب صفوی، از دیگر محورهایی بود که در خطبه‌های نماز جمعه اراک به آن پرداخته شد.

نماز عبادی و سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

امام‌جمعه موقت تبریز: هدف برجام رفع تحریم‌ها بود

امام جمعه موقت تبریز با انتقاد از خروج آمریکا از برجام و نیز عهدشکنی غربی‌ها، گفت: هدف و روح برجام رفع تحریم‌ها بود.

حجت‌الاسلام مهدی عالی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب در ۱۹ دی، اظهار کرد: معظم له به صراحت فرمودند که ما برای بازگشت آمریکا به برجام اصرار نداریم و اگر تحریم برداشته نشود، بازگشت آمریکا خیری به ما ندارد زیرا مطالبه ما از بازگشت آمریکا، رفع کامل تحریم‌هاست و اساس برجام و مذاکرات هم بر این اساس است که تحریم‌ها برداشته شود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در بخش دیگر سخنان خود فرمودند که نباید نسل قبل را کنار بگذاریم زیرا برخی از این نسل‌ها مانند شهید سلیمانی هستند که مانند جوان‌ها بود، افزود: نیروی جوان جهادی، اهل عمل و در میدان است که مکتب شهید سلیمانی آن را نشان داد.

حجت الاسلام عالی با تشکر از خیران گمنام و گروه‌های جهادی در طول ایام کرونا، گفت: این عزیزان با جهاد در راه خدا در عرصه کمک مومنانه دست قشر محروم را گرفتند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به رحلت آیت‌الله مصباح، اظهار کرد: این تئورسین تفکر ناب اسلام محمدی (ص) به عنوان های مختلف طی چند سال مورد هجمه قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ترویج تفکر لیبرال و سکولار است، خاطرنشان کرد: مشروعیت نظام ولایی دست خداست که اگر مردم قبول کنند، اعمال حاکمیت می‌شود و الان ۴۰ سال است که مقبولیت نظام تثبیت شده است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: از جوانان می‌خواهم تا کتاب‌های شهید مطهری، شهید آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله مصباح را مطالعه کنید تا تمام شبهات برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص واکسن کرونا گفت: ایشان تاکید کردند که ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است و البته واکسن ایرانی مایه افتخار است .

امام جمعه موقت تبریز همچنین با اشاره به ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: مراسم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

امام جمعه دامغان: قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران موجب هراس آمریکا است

امام جمعه دامغان: قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران موجب هراس آمریکا است امام جمعه دامغان: قدرت نظامی و دیپلماتیک ایران موجب هراس آمریکا است

 امام جمعه دامغان گفت: قدرت و توانایی نظامی و دیپلماتیک ایران موجب هراس آمریکا و مانع اصلی جنگ این کشور علیه ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه های نماز جمعه این هفته دامغان در مصلای امام خمینی(ره) افزود: آمریکا به ۱۰ دلیل قادر به جنگ با ایران نیست اما این کشور باید بداند اگر به ایران حمله کند، بدون شک تمام منافع آن ها در سراسر جهان به آتش کشیده و نابود می‌شود.

وی اظهار داشت: هزینه گزاف جنگ، خروج حتمی آمریکا از منطقه، تجارت اصلی دنیا با غرب آسیا، توانمندسازی جنبش مقاومت و ایجاد بحران اقتصادی و جنگ داخلی در آمریکا، از پیامدهای جنگ آمریکا با ایران است.

حسینیان ادامه داد: در صورت جنگ این ۲ کشور منافع اروپا از بین رفته و نابودی اسرائیل رقم خواهد خورد و به دلیل وارد شدن خسارت اقتصادی به سرمایه‌گذاران دنیا، آمریکا جنگ را نمی پذیرد.

وی اضافه کرد: ذخایر نفتی و گازی تنها در خلیج فارس و ۱۸ کشور منطقه است که در صورت بروز جنگ منطقه ای، تمام ذخایر دنیا به آتش کشیده می‌شود که این امر نیز یکی از عوامل مهم و اصلی جنگ نکردن آمریکا با ایران است.

وی افزود: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری، عقلانیت انقلاب و بیانات و حکمت های سیاسی رهبری بیان شد و دشمن فهمید که مطالبه منطقی ما رفع تحریم است و با این سخنان، تکلیف برجام، مذاکره و بایدن به خوبی روشن شد.

حسینیان بیان کرد: قدرت دفاعی امروز ما محاسبات دشمن را تغییر داده است و آمریکا که به دنبال بی ثباتی در غرب آسیا بود، عقب نشینی کرده است.

وی ادامه داد: واکسن ایرانی مایه افتخار است و دشمن در بحث واکسن قصد داشت که آب به لانه مورچه بریزد اما با سخنان آیت الله خامنه‌ای، همه طراحی های دشمن با تیزهوشی رهبری، از بین رفت.

امام جمعه دامغان به ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره و ضمن تسلیت این ایام، خاطرنشان کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) شخصیتی بی‌نظیر و پاک بود که علی‌رغم زندگی کوتاه، ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و جهادی فراوان داشت و بدون شک شخصیت ممتاز در تاریخ است.

امام جمعه سمنان: رسیدگی به مسائل دانشگاه فرزانگان مطالبه جدی مردم است

امام جمعه سمنان: رسیدگی به مسائل دانشگاه فرزانگان مطالبه جدی مردم است امام جمعه سمنان: رسیدگی به مسائل دانشگاه فرزانگان مطالبه جدی مردم است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مطالبه جدی مردم استان رسیدگی به مسائل دانشگاه فرزانگان و حفظ آن برای مردم این دیار هم چنین جلوگیری از حذف یا ادغام آن است.

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجدامام(ره) این شهر ابراز داشت: دانشگاه فرزنگان از دیرباز در استان سمنان فعال بود و اکنون به عنوان یک مطالبه مردمی باید در استان باقی بماند.
وی اضافه کرد: حفظ و رسیدگی به دانشگاه فرزانگان سمنان موجب رضایت، دلخوشی و نشاط آفرینی در استان سمنان می‌شود.
وی با اشاره به فرموده‌های مقام معظم رهبری ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه باید هر چه سریع‌تر متوقف شود.
امام جمعه سمنان تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد مذاکره کند و در مذاکرات قبلی قرار بود تحریم‌ها برداشته شود ولی اتفاقی نیفتاد و اکنون ملت دیگر با بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی مذاکره نخواهد کرد.
وی آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد را خوب ارزیابی کرد و افزود: این اقدام خشم وعصبانیت استکبار و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برمی‌انگیزد.
وی با اشاره به شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم افزود: این افراد با نثار جان خود نهال انقلاب را حفظ کردند و از خون فداییان اسلام و شهدا، کشور در مسیر عزتمندی و اقتدار قرار دارد.
امام جمعه سمنان اظهار داشت: افرادی که خاشعانه و خالصانه به مردم خدمت می‌کنند نتیجه اعمال خود را خواهند دید و سعادتمند خواهند شد.
وی ادامه داد: بدترین دردها، درد گناه است، غیبت، بدحجابی، بی حجابی و تهمت گناه است و راه رفع درد گناه، توبه و درخواست مغفرت و آمرزش از خداوند است.
آیت الله شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان نمازگزاران را به ترک گناه و تقوا دعوت کرد و افزود: راه سعادت و تعالی پیروی از دستورات خداوند است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) و تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: زندگی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) الگو و راهنمای کسانی است که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

امام جمعه اهواز: بازگشت به برجام باید به شرط برداشته شدن تحریم ها باشد

خطیب نماز جمعه اهواز با بیان اینکه در هر اقدامی تابع دستور ولایت فقیه هستیم، گفت: بازگشت به برجام تنها باید به شرط برداشته شدن کامل تحریم ها، حذف تمامی توطئه های آمریکا و تحویل دست بسته ترامپ به جمهوری اسلامی صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز اظهار داشت: تنها مسیری که انسان می تواند به خوبی ها راه پیدا کند این است که دست خود را در دست امام خود قرار دهد؛ محور قرار دادن مقام معظم رهبری و بر مدار امام حرکت کردن را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود:ما امت حزب الله هرگز اجازه نخواهیم داد دست ما را از دست امام خارج کنند ؛ هرجایی دست خود را در دست امامین انقلاب قرار دادیم به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کردیم؛ متاسفانه عده ای می خواهند دست ما را از دست امام در خارج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد  ادامه داد : این مردم باید در انتخابات آینده با انتخاب یک رئیس جمهور انقلابی و جوان سیلی محکم به دهان یاوه گویان بزنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به برجام خاطرنشان کرد: قرار بود با برجام همه تحریم ها برداشته شود اما نه تنها برداشته نشدند بلکه بازهم گلوی مردم را فشردند ، چرا که چشم آن ها به امام جامعه نبود بلکه به کدخدا بود .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد همچنین با اشاره به اظهارنظرها درباره بازگشت آمریکا به برجام گفت : اگر بایدن اعلام کند به برجام باز می گردیم باید تمامی تحریم ها برداشته شود  و آمریکا دیگر نقشه ای برای توطئه علیه کشور ما نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد ادامه داد : امامین انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی فرمودند «جنگ جنگ تا پیروزی» اما یک شب تشخیص دادند که این جنگ باید پایان یابد و ما نیز به تبعیت از ولایت فقیه بر هر تصمیمی پایبند هستیم.

خطیب جمعه قم: قطع ارتباط با آمریکا مسیرهای پیشرفت را برای ملت ایران می‌گشاید

قطع ارتباط با آمریکا مسیرهای پیشرفت را برای ملت ایران می‌گشاید قطع ارتباط با آمریکا مسیرهای پیشرفت را برای ملت ایران می‌گشاید

خطیب نماز جمعه قم تصریح کرد” قطع ارتباط با آمریکا و استفاده نکردن از امکانات اقتصادی آنها موجب فقر و فلاکت نمی‌شود بلکه مسیرهای پیشرفت را بیش از گذشته برای ملت ایران می‌گشاید.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که پس از چند ماه تعطیلی برای نخستین بار بصورت حضوری برگزار شد، پیام آیه شریفه ۲۸ سوره توبه را چنین دانست که آمریکا و صهیونیست بین المللی ناپاک سیاسی هستند و هر راهی که به آنها ختم شود نتیجه ای جز بن بست و عقب ماندگی ندارد.

نمازجمعه قم امروز قم پس از ۲۴ هفته تعطیلی بدلیل شیوع کرونا  با حضور جمع زیادی از مردم در مصلای قدس این شهر برگزار شد.

به گفته وی، اینکه نباید به آمریکا و صهیونیست دل بست و برای گشایش اقتصادی با آنها وارد مذاکره شد یک حکم قرآنی است.

وی تصریح کرد: بر اساس تعالیم دینی ما رهبر معظم انقلاب امروز جانشین پیامبر گرامی اسلام، ائمه معصومین(ع) و امام زمان(عج) است.

سعیدی در ادامه تفسیر این آیه شریفه گفت: بر اساس این آیه، مشرکان ناپاک و دارای آلودگی های فرهنگی، سیاسی و عقیدتی هستند.

وی افزود: قطع ارتباط با آمریکا و استفاده نکردن از امکانات اقتصادی آنها موجب فقر و فلاکت نمی شود بلکه مسیرهای پیشرفت را بیش از گذشته برای ملت ایران می گشاید.

به گفته خطیب جمعه قم، تنها راه پیشرفت و رشد ایران در درجه اول توکل به خدا و بعد از آن رشد اقتصادی، قطع وابستگی به خارج، بهبود ظرفیت تولید داخل و اموری از این دست است.

نماینده ولی فقیه در استان قم اظهار داشت: انتظار بازگشت آمریکا به برجام انتظاری غیرعاقلانه و خسارت بزرگ دیگری در مسیر پیشرفت و خودکفایی کشور است.

وی، تصمیم مجلس در لغو تعهدات برجام را تصمیمی منطقی دانست و گفت: پیش شرط ایران در بازگشت آمریکا به برجام لغو کامل تحریم هاست و اگر آمریکا به برجام بازگردد ولی تحریم ها لغو نشود ایران ضرر می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: هیچ مسوولی نمی تواند پشت پرده و مخفیانه و بدون اطلاع رهبری با تیم جدید بایدن وارد مذاکره شود.

سعیدی به گوشه ای از سخنان رهبری در سخنرانی ۱۹ دی امسال خاطرنشان کرد: نگهداری از محتوای حادثه ۱۹ دی و جلوگیری از تحریف آن وظیفه همگان است.

نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: این قیام اولین ضربه جدی به پیکره آمریکا بود و ما نباید از بعد ضدآمریکایی این قیام غافل شویم.

وی اضافه کرد: آمریکا برای جلوگیری از شکل گیری تمدن نوین اسلامی همیشه در طول ۴۰ سال گذشته در پی بی ثباتی منطقه بوده است.

امام جمعه موقت قم، بیان داشت: ایران به دنبال جنگ با کسی نیست اما در صورت دست اندازی دشمنان ضربه قاطعانه و فراموش نشدنی به آنها وارد خواهد کرد.

سعیدی اضافه کرد: مساله تحریم ها، حضور ثبات آفرین ایران در منطقه، قدرت دفاعی و موشکی سه چالش مهم ایران با آمریکا است.

وی دربخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد به زودی با بهبود وضعیت کرونایی قم شاهد زیارت حرم مطهر و برپایی مراسم عزاداری باشیم./

امام جمعه رشت: ملت ایران از آمریکا جز شرارت ندیده است

امام جمعه رشت: ملت ایران از آمریکا جز شرارت ندیده است امام جمعه رشت: ملت ایران از آمریکا جز شرارت ندیده است

امام جمعه رشت گفت: ملت ایران در طول تاریخ به جز شرارت و توطئه چیز دیگری از آمریکا ندیده است.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر اظهار داشت: آمریکا مایه نفرت دنیای اسلام بویژه ملت مسلمان ایران است که به خوبی نسبت به نقشه های شوم آمریکایی ها آگاهی یافته است.

نمانیده ولی فقیه در گیلان افزود: هم اینک نیز ملت مسلمان ایران با ایمان راسخ ، تکیه بر ائمه اطهار (ع) و هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری در بهترین شرایط خود در حوزه های علمی، اخلاقی ، رفتاری و غیره قرار دارد و در برهه کنونی نیز قدرتمندترین دوران خود را در تاریخ می گذراند.

وی عنوان کرد: برجام یک قرارداد دو طرفه بود که یک طرف آن چند کشور و طرف دیگر آن ایران قرار داشت در آن زمان ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد اما در نقطه مقابل آمریکا از برجام بیرون آمد در عین آنکه به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد و تحریم های بیشتر و ظالمانه تری را برای ایران رقم زد .

وی با بیان اینکه برای ما ترامپ و بایدن تفاوتی نمی کند ، تصریح کرد : ما باید به دستورات حکیمانه مقام معظم رهبری عمل کنیم و از آمریکا فقط شرارت دیده می شود و برای مذاکره و ورود مجدد این کشور همان دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر حذف تمامی تحریم ها و بازگرداندن سرمایه های ایران ، باید عمل شود.

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: عده ای ادعا دارند که اگر بایدن سرکار بیاید وضعیت متفاوت خواهد شد اما هیچ تفاوتی را نخواهیم دید چون سیاست آمریکا یک سیاست خبیثانه است و بیش از ۴۰ سال نقشه های شوم بر علیه ایران کشیده است.

وی با اشاره به سالروز فرار شاه مخلوع خاطرنشان کرد: در چنین روزی( ۲۶ دی ماه سال ۵۷ ) نظام طاغوت و شاهنشاهی از ایران برچیده شد و پرونده شاهان برای همیشه در ایران بسته شد و ملت ایران به نظام ظالمانه شاهنشاهی خاتمه داد.

امام جمعه رشت در بخشی دیگر از خطبه های امروز به ایام سالگرد شهادت حضرت فاطمه (س) اشاره و عنوان کرد : تقاضا و انتظار آن است که با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ، مراسم شهادت بانوی دو عالم را به خوبی برپا کنیم.

نظر شما