شناسهٔ خبر: 44937573 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ولیعهد عربستان و امیر قطر یکدیگر را در آغوش گرفتند+ فیلم و تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- امیر قطر برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد عربستان شد و مورد استقبال ولیعهد این کشور قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر این کشور بعد از ظهر امروز (سه شنبه) برای شرکت در چهل و یکمین نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در راس هیئت کشورش وارد شهر «العلا» در شمال غرب عربستان سعودی شد.

بر اساس این گزارش، امیر قطر در بدو ورود به العلا، از سوی شاهزاده «محمد بن سلمان آل سعود»، ولیعهد عربستان مورد استقبال قرار گرفت و دو طرف نیز با وجود استفاده از ماسک در راستای رعایت دستورالعمل های پیشگیری از شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹)، یکدیگر را در آغوش گرفتند.

با ورود هیئت قطری، حضور هیئت های نمایندگی همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای شرکت در نشست سران تکمیل شد جایی که پیش از این نیز شیخ «نواف الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، شیخ «محمد بن راشد آل مکتوم»، حاکم دبی و نخست وزیر امارات، شاهزاده «سلمان بن حمد آل خلیفه»، ولیعهد بحرین و «فهد بن محمود آل سعید»، معاون نخست وزیر عمان در راس هیئت های اعزامی کشورهای خود وارد شهر العلا شده بودند.

نکته جالب این که ولیعهد سعودی از روسای هیئت های اعزامی کویت، امارات، بحرین و عمان برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نیز استقبال کرد با این حال در راستای رعایت دستورالعمل های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از هر گونه تماس بدنی با آنها خودداری کرد در حالی که امیر قطر را به گرمی در آغوش گرفت.

این در حالی است که انتظار می رود نشست سران العلا شاهد یک توافق رسمی در راستای پایان بحرانی شود که در اواسط سال ۲۰۱۷ میلادی و با اقدام مشترک عربستان، امارات، بحرین و مصر در قطع روابط دیپلماتیک و تجاری با قطر و تعلیق سفر با این کشور آغاز شد و بیش از سه سال و نیم به طول انجامید.

یادآور می شود که شیخ «احمد الناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت شامگاه دوشنبه در یک بیانیه تلویزیونی، اعلام کرد که امیر این کشور به صورت تلفنی با امیر قطر و ولیعهد عربستان درباره امضای بیانیه نشست العلا به عنوان یک صفحه جدید در روابط برادرانه گفت و گو کرده و در این گفت و گوی تلفنی نیز بر وحدت دوباره و آغاز یک صفحه روشن تاکید شده است.

وزیر خارجه کویت ضمن اعلام این که در گفت و گوی تلفنی شیخ نواف با شیخ تمیم و بن سلمان، بر سر حل و فصل همه مسائل ذی ربط توافق به دست آمده، تاکید کرد که بنا به پیشنهاد امیر کویت، بر سر بازگشایی حریم هوایی و همه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی میان عربستان و قطر از شامگاه امروز نیز توافق شد.

خبر اصلی را در الجزیره ببینید

بن سلمان و شیخ تمیم بن سلمان و شیخ تمیم بن سلمان و شیخ تمیم بن سلمان و شیخ نواف بن سلمان و شیخ نواف بن سلمان و شیخ نواف محمد بن سلمان و محمد بن راشد محمد بن سلمان و محمد بن راشد محمد بن سلمان و محمد بن راشد محمد بن سلمان و سلمان بن حمد محمد بن سلمان و سلمان بن حمد محمد بن سلمان و سلمان بن حمد محمد بن سلمان و سلمان بن حمد محمد بن سلمان و فهد بن محمود محمد بن سلمان و فهد بن محمود محمد بن سلمان و فهد بن محمود

نظر شما