شناسهٔ خبر: 44908976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افشاگری در مورد تلفن ترامپ به مقامات جورجیا؛ برای من رای پیدا کنید!

صاحب‌خبر -

شفقنا- افشای محتوای یک تماس تلفنی در مورد انتخابات باعث آبروریزی جدید برای ترامپ شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ در این افشاگری جدید، یک تماس تلفنی از ترامپ به یکی از مقامات ارشد ایالت جورجیا خبرساز شده است. ترامپ که به شدت به دنبال اثبات تقلب و شکست دادن جو بایدن در انتخابات بود در این تماس تلفنی به یک مقام سیاسی در ایالت جورجیا می‌گوید: برای من رای پیدا کن!

ترامپ در این گفتگوی تلفنی به براد رافنسپرگر از مقامات سیاسی داخلی ایالت جورجیا فشار وارد می‌کند که برایش رای لازم را در این ایالت پیدا کند تا او بتواند بایدن را در جورجیا شکست دهد. این فایل صوتی را اولین بار واشنگتن پست افشا کرده است.

در این فایل صوتی، ترامپ رافنسپرگر را که خود یک جمهوریخواه است تهدید می‌کند اگر آرای لازم برای پیروزی‌اش در این ایالت جنوبی را «جور» نکند همراه با دیگر مقامات ایالتی با «ریسک‌های بزرگی» مواجه خواهند شد. در قسمت‌هایی از این گفتگوی تلفنی ترامپ فریاد می‌زند: مردم جورجیا عصبانی هستند، مردم کشور عصبانی هستند!

ترامپ در ادامه می‌گوید: هیچ ایرادی ندارد که بگویم شما باید آرا را دوباره بشمارید، صدها هزار رای وجود دارد که حساب نشده‌اند.

رافنسپرگر اینجا به ترامپ می‌گوید: بله آقای رییس جمهور، مشکل شما اینجا این است که اطلاعاتی که در اختیار شما گذاشته‌اند غلط است.

ترامپ در واکنش به افشای این مکالمه در توییتی نوشت: آقای رافنسپرگر یا نمی‌خواست یا نمی‌توانست به برخی سوالات در مورد انتخابات در جورجیا پاسخ دهد؛ اینکه این همه آدم از بیرون از ایالت رای داده‌اند، یا آرای مردگان شمارش شده یا برخی آرا اصلاً شمارش نشده‌اند.

پس از افشای این مکالمه، دمکرات‌ها فوراً واکنش نشان داده، آن را محکوم کرده و ترامپ را به تلاش برای تضعیف دمکراسی در آمریکا متهم کردند. آدام شیف از رهبران دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا اقدام ترامپ در تحت فشار گذاشتن مقامات ایالتی را جرم خواند. این درحالی است که تنها چند روز به تائید تشریفاتی پیروزی  جو بایدن در انتخابات در کنگره مانده است اما برخی جمهوریخواهان به رهبری سناتور تد کروز قصد دارند پیروزی بایدن در جلسه کنگره را تائید نکنند.

گفتنی است برخی مقامات جورجیا می‌گویند رافنسپرگر و دیگر مقامات ایالتی به دلیل عدم اجابت درخواست‌های ترامپ تهدید به مرگ شده‌اند.

خبر اصلی را در فرانس۲۴ ببییند

نظر شما