شناسهٔ خبر: 44583693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

الزام استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن

نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن تاکید بر تولید مصالح استاندارد، گفت: ارتقای نظارت‌های فنی و اجرایی و الزام آن از مقیاس نظارت‌های عالیه تا تعریف ناظر مقیم در پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از راهکارهای اصلی جهت اطمینان از رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، در خصوص ارایه کیفیت‌های استاندارد مهندسی در احداث طرح اقدام ملی مسکن و همچنین رعایت مقررات ملی ساختمان و افزایش طول عمر مفید ساختمان‌ها در اجرای طرح ملی مسکن، به ارایه توضیح پرداخت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جهت رعایت ایمنی در ساخت و ساز دو موضوع ِ رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد ملاک عمل قرار گرفته است. هم‌اکنون ارتقای نظارت‌های فنی و اجرایی و الزام آن از مقیاس نظارت‌های عالیه تا تعریف ناظر مقیم در پروژه‌ها از راهکارهای اصلی جهت اطمینان از رعایت مباحث مقررات ملی ساختمان است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، تصریح کرد: تولید مصالح ساختمانی با استانداردهای بین‌المللی و ملی باید از اولویت‌های بخش ساختمان تلقی شود تا مبنایی برای ساخت و سازهای ایمن در کشور باشد.

وی توضیح داد: الزام استفاده از مصالح استاندارد از موضوعاتی است که در ساخت و سازهای طرح اقدام ملی به جد مدنظر سازمان ملی زمین و مسکن است. همچنین الگوسازی آن نیز از وظایف ذاتی سازمان ملی است که در اساسنامه نیز بدان اشاره شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص موقعیت احداث ساختمان‌های طرح اقدام ملی از منظر ایمنی در برابر مخاطرات طبیعی و توجه به شرایط زیست‌محیطی، گفت: در مطالعات طرح‌های جامع و تفصیلی شهرها با توجه به مسیر تصویب این طرح‌ها و با حضور دستگاه‌های اجرایی مربوط، موضوعات متعدد جغرافیایی، اقلیمی و شرایط محیطی مورد تاکید و توجه است و در فرآیند تصویب طرح‌ها، موضوع هایی از جمله ایمنی در برابر زلزله، ایمنی در برابر خطر سیلاب،   پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه شهری، مدنظر قرار می‌گیرد.

نبیان تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح اقدام ملی مسکن زیرمجموعه طرح‌های کالبدی اجتماعی از طرح‌های توسعه شهری است تبعا متاثر از مطالعات طرح‌های بالادست تهیه و اجرایی شده است و ملزم به رعایت اصول و چهارچوب‌ها و ضوابط طرح‌های مذکور در حوزه مطالعات اقلیمی، جغرافیایی و طبیعی خواهد بود.

نظر شما