شناسهٔ خبر: 4455338 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

حق هواداران پرسپوليس را از النصر خواهيم گرفت

قائم مقام باشگاه پرسپوليس با صدور اطلاعيه اي خطاب به هواداران ضمن تقدير و تشکر از حمايت هاي پرشور آنها بر پيگيري فرافکني ها و اظهارات توهين آميز مسئولان باشگاه النصر عربستان از طريق کنفدراسيون فوتبال آسيا تاکيد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسين نژادفلاح در ابتداي اين اطلاعيه آورده است: در پي برتري شيرين تيم پرسپوليس مقابل النصر عربستان سعودي بر خود واجب مي دانم بار ديگر از حمايت هاي بي دريغ، پرشور، گسترده و تاريخي شما تقدير و تشکر کرده و تاکيد کنم اگر اين حضور بالغ بر 100 هزار نفري و هشيارانه شما نبود، شايد تيم پرسپوليس نيز امروز صدرنشين مطلق ليگ قهرمانان آسيا و بهترين تيم غرب آسيا تا پايان هفته چهارم نبود. شما همان طور که در مصاحبه ها ، اطلاعيه ها و فراخوان هاي بنده، باشگاه و بزرگان پرسپوليس تاکيد کرده بوديم با درک حساسيت ، اهميت و سرنوشت ساز بودن نتيجه اين ديدار به ورزشگاه آزادي آمديد و با پرهيز از هرگونه شعار عليه تيم حريف و حفظ احترام تيم داوري و نمايندگان کنفدراسيون فوتبال آسيا تا آخرين لحظه از تيم محبوبتان حمايت کرديد. اين حضور شما موجب شد تا ديدار پرسپوليس و النصر به پرتماشاگرترين ديدار تاريخ ليگ قهرمانان آسيا مبدل شود.

قائم مقام باشگاه پرسپوليس در ادامه اين اطلاعيه مي افزايد: شايد تيم حريف منتظر بروز برخي حواشي و شعارهاي توهين آميز بود و يا منتظر باخت تحقيرآميز پرسپوليس با حضور 100 هزار تماشاگر، اما با تلاش و همت بازيکنان و حمايت هواداران نه تنها پرسپوليس برنده شد بلکه شما هواداران نيز از هرگونه شعار عليه تيم رقيب خودداري کرديد. جاي تقدير و تحسين دارد که اين حضور بالغ بر 100 هزار نفري با هيچ حاشيه و اتفاق ناخوشايندي جز پرتاب 2 ترقه همراه نبود. شما به رغم برخي اقدامات تحريک آميز اعضاي تيم النصر و برخي گزارش هاي تند رسانه هاي سعودي هشيارانه از هرگونه واکنش پرهيز کرده و هيچ شعاري عليه تيم حريف سر نداده و ثابت کرديد نه تنها پرطرفدارترين تيم آسيا بلکه بهترين تماشاگران دنيا هستيد. هواداران ضمن رعايت مسائل اخلاقي و اصول حرفه اي فوتبال حامي تيم محبوبتان در شرايطي تقريبا بحراني بودند. مرحبا به اين وفاداري، حرفه اي گري و رفتارهاي آگاهانه. دست تک تکتان را مي بوسيم و شرمنده ايم که بسياري از هواداران با پرشدن فضاي استاديوم آزادي از تماشاي بازي تيم محروم شده و با درهاي بسته مواجه شدند.

وي در قسمت ديگري از اين اطلاعيه يادآور مي شود: در اين ميان باعث تاسف بسيار است که پس از اظهارات غيرواقعي سرمربي و برخي مسئولان تيم النصر مبني بر ميزباني نامطلوب باشگاه پرسپوليس و برخي فرافکني هاي ديگر مي شنويم و مي خوانيم که ظاهرا رئيس سعودي باشگاه النصر ضمن بيان مطالبي کذب درباره ميزباني پرسپوليس و فوتبال ايران اظهارات توهين آميزي درباره هواداران با اخلاق، پرشور و با محبت پرسپوليس داشته است که از بيان واژه هاي مورد استفاده وي شرم داشته و پرهيز مي کنيم. در اين باره واجب مي دانيم عنوان کنيم کاروان تيم فوتبال النصر با همکاري پليس گذرنامه و مديران و پرسنل فرودگاه امام خميني(ره) با در نظر گرفتن 2 گيت ويژه در اسرع وقت و نهايت احترام امورات اداري و قانوني خود را پشت سر گذاشته و با اتوبوس VIP ، اسکورت پليس و اتومبيل تشريفات عازم هتل پنج ستاره پارسيان آزادي شده و بهترين پذيرايي از آنها در اين هتل انجام شد. همچنين با توجه به ورود ديرهنگام اين تيم به ايران کنفرانس خبري سرمربي النصر به زمان ديگري موکول شد تا آنها دغدغه اي نداشته باشند و همين موضوع عاملي شد تا خبرنگاران زحمتکش ورزشي در دو مکان و دو زمان متفاوت به پوشش کنفرانس خبري مربيان دو تيم بپردازند. زمان تمرينات اين تيم به خاطر پرواز ديرهنگامشان تغيير يافت و به رغم اينکه طبق قوانين مکلف و موظف به پذيرايي از 29 عضو تيم مهمان هستيم براي تمامي کاروان 45 نفره تيم النصر امکانات قائل شده و صراحتا مدعي هستيم بهترين پذيرايي را از آنها داشتيم کما اينکه بسياري از مسئولان تيم النصر بارها از اقدامات باشگاه پرسپوليس تقدير و تشکر کردند. حتي ظهر روز چهارشنبه و ساعاتي قبل از بازي برحسب تاييد بنده ضيافت ناهار در هتل محل اقامت تيم مهمان با حضور مديران باشگاه پرسپوليس و معاونين بنده و مسئولان تيم حريف برگزار شد و هدايايي نيز به رسم يادبود به آنها داده شد تا اقداماتي که تيم عربستاني در رياض براي ما در نظر گرفته بود را بهتر از خودشان جبران کرده و ثابت کنيم که تمامي اهداف و نگاه ما به اين بازي کاملا ورزشي بوده و هست.

نژاد فلاح در ادامه آورده است: با اين وجود وقتي برخي اقدامات تحريک آميز آنها را مي ديدم و مي شنيدم مطمئن شدم که متاسفانه اين تيم اهدافي غير ورزشي را در سر مي پروراند و به نوعي به دنبال تحريک تماشاگران پرسپوليس است، اما بسيار خوشحالم که هواداران با درک شرايط و حرفه اي گري ترفند هاي تحريک آميز تيم مقابل را با بي توجهي نسبت به اين تيم و تشويق تيم محبوب خودشان خنثي کردند. واجب و لازم مي دانم بگويم نماينده عالي رتبه سفارت عربستان و گروه همراهشان و همچنين مسئولان تيم النصر که در جايگاه ويژه استاديوم آزادي نشسته بودند مراتب تقدير و تشکر خود از ميزباني شايسته باشگاه پرسپوليس و رفتار حرفه اي و اخلاق مدارانه 100 هزار هوادار را به بنده اعلام داشته و آن قدر از شرايط موجود رضايت داشتند که حتي کارت ويزيت و شخصي بنده را دريافت کرده و حتي عکس هايي به يادگار با ما و آقاي برانکو گرفتند.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: پس از بازي نيز به هنگام خروج تيم النصر از استاديوم آزادي شخصا به اغلب اعضاي اين تيم خسته نباشيد گفته و تاکيد کردم فوتبال بازنده و برنده دارد و همان طور که ما در رياض باختيم امروز توانستيم برنده باشيم و براي شما و تيمتان آرزوي موفقيت مي کنم. حتي نماينده باشگاه تا آخرين لحظه در کنار تيم النصر بود و آنها را در فرودگاه امام خميني(ره) بدرقه کرد در حالي که ما پس از خروج از رياض در جده و مکه مکرمه نماينده اي از تيم النصر را در کنار خود نداشتيم و با برخي مشکلاتي مواجه شديم که اگر نماينده تيم النصر در کنار ما بود اين مشکلات به راحتي حل و فصل مي شد.

وظيفه خود دانستم با توجه به اظهارات غيرمسئولانه و کذب سرمربي و باشگاه النصر درباره نحوه ميزباني باشگاه پرسپوليس و رفتارهاي اخلاق مدارانه هواداران ما تمامي مسائل را براي اطلاع رسانه ها تشريح کرده و اظهارات توهين آميز ، غير ورزشي ، غيراخلاقي و کذب رئيس باشگاه النصر را نشان دهنده شخصيت وي بدانم. اين بي احترامي و اظهارات غير ورزشي را بي پاسخ نگذاشته و از طريق بخش حقوقي باشگاه با طرح شکايت به کنفدراسيون فوتبال آسيا قاطعانه آن را پيگيري خواهم کرد و اجازه نخواهم داد به هواداران ما که رعايت مسائل اخلاقي را به رغم برخي اقدامات تحريک آميز النصري ها در سرلوحه برنامه هاي خود در استاديوم قرار داده بودند جفا شود.
 

نظر شما