شناسهٔ خبر: 44315252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مادورو: ترامپ ۲ بار می‌خواست با من ملاقات کند اما بولتون و پمپئو نگذاشتند

صاحب‌خبر -

شفقنا- «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا گفت که برخی  از کارکنان دولت آمریکا مانع دیدارش با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه جلسات مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ شدند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی، مادورو تاکید کرد که مقامات کشورش در طول چهار سال حکمرانی وی با رئیس جمهور فعلی آمریکا در تماس بوده اند.

وی در مصاحبه با رسانه های محلی این کشور گفت: دونالد ترامپ دوبار می خواست با من ملاقات کند. یک بار در سپتامبر ۲۰۱۸ و زمانی که در نیویورک بودم. با ما تماس گرفته شد و جلسه تقریبا آماده شده بود اما جان بولتون و مایک پمپئو او را از این دیدار منع کردند.

براساس گفته مادورو، در طول چهارسال دولت ترامپ، مقامات آمریکا و ونزوئلا از طریق فرستادگان رئیس جمهور و وزارت خارجه و همچنین از طریق میانجی گران روابط را حفظ کردند.

اوضاع در ونزوئلا پس از آنکه خوان گوایدو رهبر معارضان این کشور خود را در ۲۳ ژانویه رئیس جمهور این کشور خواند، رو به تنش نهاد. دادگاه عالی ونزوئلا گوایدو را از ریاست پارلمان این کشور برکنار کرد.

آمریکا گوایدو را به  عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و کشورهای گروه لیما به جز مکزیک و همچنین سازمان کشورهای آمریکا و بیشتر اعضای اتحادیه اروپا در این زمینه به آمریکا پیوستند.

مادورو اتفاقات رخ داده درکشورش را تلاش برای کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا خبر داد. روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا،نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه حمایت خود را از مادورو به عنوان رئیس قانونی این کشور اعلام کردند.

خبر را در آرتی ببینید

نظر شما