شناسهٔ خبر: 44309956 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

با حضور استاندار مركزي؛

پوستر يادواره سراسري شعر فخر ايران در اراك رونمايي شد

در راستای بزرگداشت شهید فخری زاده و دیگر شهدای هسته ای، یادواره سراسری شعر فخر ایران برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید علی آقازاده در آیین رونمایی از پوستر یادواره سراسری شعر فخر ایران با اشاره به واقعه شهادتفخری زاده، افزود: این شهید والامقام به اقتضای مسئولیت های خود در سطح جامعه شناخته نشده بود، اما قطعا برگزاری چنین یادوارهای می تواند در امر معرفی این شهید، موثر باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: شهید فخری زاده یکی از مردان بی ادعای خداوند بود که بدون چشمداشت و تبلیغ، مسئولیت های خود را خالصانه به انجام رساند و این امر نشان از عمق درک یک انسان با شرف دارد که نباید به مرگ طبیعی این دنیا را ترک می کرد.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده فقط یک دانشمند دفاعی و هسته ای نبود بلکه در عرصه پزشکی و سلامت نیز حضوری موثر داشت، اظهار کرد: این شهید والامقام در مسیر مقابله با کرونا گام های موثری برداشت و می توان در برگزاری این یادواره به این بخش از تلاش وی نیز پرداخت، همچنین در عرصه طب سنتی نیز صاحب نظر بود که این مهم نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

آقازاده تاکید کرد: هنرمندان استان مرکزی کارنامه موفقی در معرفی بزرگان انقلاب و اسلام دارند و می توانند اثرات فاخری در حوزه فرهنگی تولید کنند، البته باید کیفیت برگزاری این یادواره حتما مورد توجه قرار گیرد، در سطح ملی برگزار شود و به همه ابعاد شخصیتی و مسئولیتی این شهید را که شاید یکی از مهمترین آنها برداشتن اولین قدمهای تهیه کیت تشخیص ویروس کرونا توسط تیمی تحت نظر او باشد، پرداخت.

وی همچنین با اشاره به کسب رتبه ممتاز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، این موفقیت را حاصل فعالیت های صادقانه و بی منت این مجموعه دانست و افزود: خوشبختانه این مجموعه تعامل بسیار خوبی با هنرمندان دارد و قطعا این تعامل موفقیت فعالیت ها را به دنبال دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین با اشاره به اینکه شهید فخری زاده در طول حیات خود بواسطه مسئولیت های حساس خود، گمنام بود، اما نام وی پس از شهادت پرآوازه شد، اظهار کرد: اهل فرهنگ و هنر نسبت به این شهید احترام خاصی قائلند به همین دلیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به کمک انجمن ها بویژه انجمن ادبی درصدد برگزاری یادواره ای در خصوص وی با عنوان فخر ایران است.

حجت الاسلام عباس دانشی با بیان اینکه یادواره این ظرفیت را دارد که در سال های آتی در خصوص شهید فخری زاده و دیگر شهدای هسته ای برگزار شود، افزود: در این یادواره معرفی شهید فخری زاده و دیگر شهدای هسته ای، اهداف فعالیت های صلح آمیز هسته ای و دشمنی ها مدنظر است.

وی مدت فراخوان این یادواره را تا پایان آذرماه عنوان کرد و گفت: پس از اتمام فراخوان تلاش می شود با داوری آثار توسط سه داور ملی و برجسته کشور، کتاب آثار تا چهلمین روز شهادت این شهید بزرگوار منتشر شود.

دانشی، محورهای این یادواره را "صنعت هسته ای کشور و لزوم صیانت و توسعه آن توسط دولت و ملت"، "شهیدان هسته ای، سند عزت و پیشرفت کشور و لزوم ادامه با اقتدار راه آنها"، "ماهیت و اهداف دشمن و بویژه رژیم صهیونیستی از ترور دانشمندان هسته ای کشور"، "شخصیت و خدمات شهید فخری زاده به کشور در زمینه های مختلف" و "شخصیت و خدمات علمی شهدای هسته ای کشور" عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: در کنار این یادواره، گروه جهادی هنرمندان در حوزه سلامت کار خود را از هفته آینده در استان آغاز می کنند. همه انجمن های هنری استان پای کار هستند و یاریگر جامعه بهداشت و درمان و ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان خواهند بود. آنها هفته آینده در بیمارستان ها حاضر می شوند و هدایای هنری خود را تقدیم کادر درمان می کنند و انجمن نمایش و موسیقی هم در صورت موافقت دانشگاه در مراکز درمانی اجرا خواهد داشت.

نظر شما