شناسهٔ خبر: 44300332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گزارش |

روز دانشجوی کرونایی / جنبش دانشجویی در تدارک مراسم‌های ۱۶ آذر

امسال با وجود شیوع ویروس کرونا در کشور، مراسم روز دانشجو رنگ و بوی مجازی به خود پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ ۱۶ آذر متعلق به دانشجویان است و هرساله به این روز که نزدیک می‌شویم، دانشجویان سعی دارند با برگزاری برنامه‌های مختلف نوعی در گرامیداشت این روز سهیم باشند. برخی از تشکل‌های دانشجویی از شخصصیت‌ها و چهره‌های سیاسی برای سخنرانی در دانشگاه دعوت می‌کنند و برخی با حضور در جمع مسئولان مطالبه گری می کنند. البته تشکلهایی هم هستند که صرفا به برگزاری یک جشن یا مسابقه ای بسنده می کنند.

در این ایام بحث برگزاری تربیون‌های آزاد دانشجویی هم داغ است و نشریات مختلف دانشجویی خاطره اتفاقات روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ را مرور می‌کنند.
 
امسال اگر چه شیوع کرونا موجب شده تا محدودیت‌هایی در برگزاری برنامه ها ایجاد شود، اما دانشجویان از فرصت فضای مجازی غافل نشده و برنامه‌های خود را در فضای مجازی برگزار خواهند کرد. حتی برگزاری نشست‌های دانشجویی مجازی باعث نشده که دانشجویان از مطالبه گری در مورد مسائل روز جامعه، اقتصادی و سیاسی دست بکشند.

 

حجت الاسلام طائب مهمان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد میمه

در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد میمه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، نشست تخصصی مجازی با موضوع «بیانیه گام دوم انقلاب و افول آمریکا» را برگزار می‌کند. این مراسم که به صورت مجازی و به مناسبت روز دانشجو برنامه ریزی شده است، ۱۳ آذر با حضور حجت الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار برگزار می‌شود.

.

برنامه‌های متفاوت بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان

بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان هم به مناسب روز دانشجو قرار است برنامه‌ای متفاوت برگزار کند. یکی از برنامه‌های پیشنهادی برگزاری لایو با ریاست دانشگاه جهت پاسخگویی به مسائل و مشکلات دانشجویی است. همچنین گفتگوی زنده اینستاگرامی با یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با محوریت گفتمان سازی از دیگر برنامه‌های دانشجویان است.
 
ناگفته نماند طرح جامع مهندسی روز دوشنبه، ۱۶ آذر از سوی دانشجویان عملیاتی خواهد شد.

مقاله نویسی با عنوان «اگر من رئیس دانشگاه بودم»

بسیج دانشجویی دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز هم  به مناسبت روز دانشجو تصمیم دارد مسابقه مقاله نویسی با موضوع «اگر من رئیس دانشگاه بودم» برگزار کند تا از این طرق نقطه نظرات دانشجویان را برای بهتر شدن دانشکده مورد بررسی قرار دهد.

.


قدیانی مهمان دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز

هسته گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز هم به مناسبت روز دانشجو در صدد برگزاری گفتگو‌ی مجازی با حضور حسین قدیانی، مسئول سابق سازمان بسیج دانشجویی کشور و معاونت سابق علمی و پژوهشی سپاه است.
 
.

دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز از استاندار خوزستان

اما وجود مشکلات متعدد در استان خوزستان باعث شده تا بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز به نوعی دیگر به فکر بزرگداشت این روز باشد. دانشجویان استاندار خوزستان را برای پاسخگویی در خصوص مسائل استان برای حضور در نشستی دعوت کردند. اگر استاندار دعوت دانشجویان را قبول کند، این نشست ۱۶ آذرماه در دانشگاه برگزار خواهد شد.

.


بسیج دانشجویی دانشگاه یزد و شیراز میزبان کوچک زاده

بسیج دانشجویی دانشگاه یزد هم با همراهی بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برنامه‌ای برخط و مجازی به مناسبت روز دانشجو برگزار می‌کند.این برنامه روز ۱۵ آذر ساعت ۱۸ با حضور کوچک زاده، نماینده اسبق مجلس در بستر اسکای روم برپا خواهد شد.
 
.

بررسی نقش‌آفرینی دانشجو در رسانه به همت دانشجویان قمی

سازمان فضای مجازی سراج مرکز امور بانوان استان قم با همکاری انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه باقرالعلوم و کانون فرهنگی رسانه‌ای پادا در تکاپوی برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی آنلاین ویژه روز دانشجو هستند. این نشست‌ها با موضوع نقش‌آفرینی دانشجو در رسانه از ۹ تا ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.
 
.

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج از دانشجویان ممتاز تقدیر می‌کند

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرج هم به مناسب ۱۶ آذر آئین بزرگداشت روز دانشجو را با تقدیر از دانشجویان ممتاز هر ورودی و دانشجویان بسیجی نمونه برگزار می‌کند.
 
.
 

مسابقه بزرگ هنری روز دانشجو به همت جامعه اسلامی دانشگاه ارومیه

جامعه اسلامی دانشگاه ارومیه با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به مناسب روز دانشجو «مسابقه بزرگ هنری روز دانشجو» را در بخش دلنوشته با موضوع «کرونا و کلاس های مجازی»، نقاشی یا کاریکاتور با موضوع «استکبارستیزی و برجام»، عکاسی با موضوع «کرونا»، برگزار می کند.
 
.

 

مسابقه آنلاین در دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی کرمانشاه به بهانه روز دانشجو، مسابقه آنلاین «بیانیه گام دوم انقلاب» را برگزار می‌کند. این مسابقهساعت ۲۱ روز ۱۶ آذر ماه برگزار خواهد شد.
 

برنامه‌های مختلف دانشجویی در ۱۶ آذر کرونایی

گردهمایی بزرگ مجازی به همت بسیج دانشجویی کرمانشاه 

بسیج دانشجویی کرمانشاه گردهمایی بزرگ مجازی به مناسبت روز دانشجو با موضوع «کنشگری رسانه ای دانشجویان در مقاطع حساس انقلاب» برگزار می کند. این گردهمایی در بستر اسکای روم انجام می شود.

برنامه‌های مختلف دانشجویی در ۱۶ آذر کرونایی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه رازی هم غافل نماند و به مناسب روز دانشجو مراسمی را با سخنرانی حجت الاسلام جواد جلوانی،  ازادوار جامعه اسلامی به صورت آنلاین برگزار می کند.

 

برنامه‌های مختلف دانشجویی در ۱۶ آذر کرونایی

نظر شما