شناسهٔ خبر: 44195040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

گزارش/

واکنش ها به ترور شهید «محسن فخری زاده» دانشمند برجسته ایرانی

بی شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی در پی آنان بوده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)،در حادثه تروریستی دیروز (جمعه) علیه خودروی حامل محسن فخری‌زاده دانشمند ایرانی در آبسرد دماوند، ابتدا یکی از تروریست‌ها اقدام به تیراندازی به خودروی شهید فخری‌زاده کرد و چند ثانیه بعد خودروی نیسان حامل مواد منفجره که در نزدیکی خودروی شهید فخری‌زاده (حدود ۱۵ تا ۲۰ متری) شهید بود، منفجر شد.

 


« بنیامین نتانیاهو» جملاتی را پس از اقدام تروریستی به‌شهادت رساندن «محسن فخری‌زاده» بیان کرده که مورد توجه رسانه‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.


او عصر روز جمعه با انتشار ویدیوئی از کارهای هفتگی خود برای رسانه‌ها در کانال تلگرامی خود گفت: «می‌خواهم لیست کارهایی را که این هفته انجام داده‌ام، با شما به اشتراک بگذارم، البته لیست کوچکی است و من نمی‌خواهم شما را از همه این کارها مطلع کنم. ولی می‌خواهم به شما بگویم که یک چیزی در خاورمیانه به راه افتاده و دوره پر تنشی در پیش خواهیم داشت؛ شنبه خوبی داشته باشید».

 

این ترور مانع پیشروی ایران در زمینه‌های مختلف نخواهد شد
بر اساس این گزارش، وزیر خارجه دولت نجات ملی ضمن محکوم کردن این ترور گفت، این اقدام تروریستی دنبال جلوگیری از ارتقای علمی و صنایع دفاعی است و میزان ترس دشمنان ملت ایران را نشان می‌دهد اما این ترور مانع پیشروی ایران در زمینه‌های مختلف نخواهد شد.


ترور شهید فخری زاده تاکنون واکنش‌های منفی زیادی را در جامعه بین‌الملل و حتی در داخل آمریکا به همراه داشته است به طوریکه «بن رودز» مشاور امنیت ملی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده،ان را اقدامی هولناک و با هدف تضعیف دیپلماسی توصیف کرد.

 

اقدام هولناک با هدف تضعیف دیپلماسی میان دولت آینده آمریکا و ایران
وی در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص ترور دانشمند هسته‌ای ایران نوشت: «این اقدامی هولناک با هدف تضعیف دیپلماسی میان دولت آینده آمریکا و ایران است. زمان آن رسیده است که تشدید بی‌وقفه (تنش‌ها) متوقف شود.


« جان برنان» رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا»، آن را اقدامی بی‌پروا و مجرمانه توصیف کرد.


وی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «این اقدامی بسیار بی پروا و مجرمانه بود. این اقدام خطر تلافی مرگبار و دور جدیدی از درگیری منطقه‌ای را بوجود می‌آورد. برای سران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری آمریکایی مسئولیت پذیر در عرصه جهانی بوده و در مقابل اصرار برای واکنش علیه عاملان این حادثه مقاومت کنند».


« کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت کنتیکت نیز در پیامی که در صفحه توییتر  خود منتشر کرد، ضمن انتقاد از این اقدام تروریستی تأکید کرد که ترور فخری‌زاده به امن‌تر شدن آمریکا و رژیم صهیونیستی و جهان نمی‌کند.

 

رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز گذشته در گزارشی به نقل از مقام‌های اطلاعاتی نوشت که رژیم صهیونیستی پشت پرده ترور شهید فخری زاده بوده است.


« مصطفی بکری» عضو پارلمان مصر گفت: حسین دهقان، مشاور رهبر ایران هم در واکنش به ترورمحسن فخری‌ زاده، دانشمند هسته‌‌ای گفته است که "ایران مانند «صاعقه» بر سر عاملان این اقدام «فرود» خواهد آمد و آنها را «پشیمان» خواهد کرد."


وی افزود: «رسانه‌های اسرائیلی هم از ناکامی نقشه‌های قبلی برای ترور او گفته بودند و اسرائیل هم چندین بار مسئولین برنامه هسته‌ای ایران را ترور کرده است».

 

ظرفیت های علمی ملل اسلامی هدف اقدامات تروریستی
گروه «کتائب حزب الله» از گروه‌های عضو سازمان الحشد الشعبی عراق هم با صدور بیانیه‌ای ترور شهید «محسن فخری زاده» را تسلیت گفت.


در این بیانیه آمده است:« ترور شهید فخری زاده در راستای سلسله جنایاتی است که ظرفیت‌های علمی نزد ملت‌های عربی و اسلامی را هدف گرفته است».


 مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در توئیتی نوشت: تروریسم واضح دولتی علیه دانشمند برجسته ما، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و برای ایجاد ویرانی در منطقه ما طراحی شده است.


وی تأکید کرد: این اقدام باید توسط شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل محکوم شود.


تخت روانچی تصریح کرد: ایران هرگز برای محافظت از مردم خود و بازدارندگی در مقابل تعرضات، تردیدی به خود راه نمی‌دهد.


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیه‌ای این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرد و در توئیتی نیز نوشت: این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسرائیل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ طلبی از سر استیصال مرتکبان این اقدام است.ایران جامعه بین‌المللی- خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم آور خود و محکوم کردن این عمل تروریسم دولتی فرامی‌خواند.

 

ایران با مکتب شهادتش ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد
نصر الشمری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» در پیامی توییتری آورده است: «شهادت دانشمند بزرگ محسن فخری زاده را خدمت امام خامنه‌ای(ره) جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز و بزرگوار آن تسلیت عرض می‌کنیم».


این مقام جنبش النجباء گفت: «ایران با برخورداری از عقیده محمدی و حسینی که مبتنی بر الهام از شهادت استوار است، ظالمان و مستکبران را شکست خواهد داد».

 

اقدام عامدانه نتانیاهو و ترامپ برای افزایش تنش در منطقه
روزنامه هاآرتص در گزارشی بر تلاشهای عمدی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای افزایش تنشها در منطقه تاکید کرد.


این روزنامه در ادامه با اشاره به ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای ایران نوشت: ترور این دانشمند ایرانی هرچند ممکن است به لحاظ روحی ضربه‌ روحی به ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد، اما ایران یک دانشمند مستعد دیگر درست مثل فخری زاده تربیت خواهد کرد.


دبیر کل سازمان ملل در واکنش به ترور دانشمند هسته‌ای ایران از همه طرفها خواست از افزایش تنش‌ها خودداری کنند!


« فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه در اظهار نظری کلی گفت: ما گزارشهایی درباره ترور یک دانشمند هسته‌ای ایران در نزدیکی تهران دریافت کرده‌ایم، ما خواستار خویشتنداری همه طرفها و جلوگیری از هرگونه اقدامی که باعث افزایش تنشها در منطقه می‌شود، هستیم.

 

در کنار ملت ایران در برابر توطئه ها ایستادگی می کنیم
« نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله شهادت «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را خدمت رهبر معظم انقلاب، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و ملت ایران تسلیت گفت و این جنایت را بخشی از جنگ علیه ایران و آزادگان منطقه و فلسطین توصیف کرد.


حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مقابله با تهدیدات و توطئه‌های خارجی در کنار ایران و ملت آن ایستاده‌ایم.


حزب‌الله در ادامه اعلام کرد: ایران قادر به شناسایی مجرمان و قطع کردن دست کسانی است که به دانشمندان و مسؤولان ایرانی دست‌درازی می‌کنند، حال این مجرمان هر کسی می‌خواهند باشند.

 

اقدامات تروریستی با هدف تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران را محکوم کرد.


در بیانیه حماس به این مناسبت آمده است: «این ترور، همزمان بوده است با تهدیدهای بی‌وقفه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران که با هدف محروم کردن امت از در اختیار داشتن ابزارهای پیشرفت علمی و قدرت انجام می‌شود تا قدرت از آن رژیم اشغالگر صهیونیستی و پروژه شهرک سازی‌های آن باشد که همه امت را هدف گرفته است. بدین ترتیب می‌خواهند منطقه را در گرداب کشتار باقی نگاه دارند و با ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی منافع رژیم صهیونیستی را محقق کنند».


جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: «ما حادثه تروریستی که محسن فخری زاده دانشمند ایران را هدف گرفت محکوم می‌کنیم».


جهاد اسلامی تاکید کرد: «رد پای رژیم صهیونیستی و آمریکا در این جنایت ترور کاملا آشکار است».

 

ردپای محور شرارت در ترور دانشمند ایرانی
ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای گفت: «جنایت ترور دانشمند ایرانی اقدامی بزدلانه بود و رد پای محور شرارت در آن آشکار است».


در این بیانیه آمده است:« از درگاه الهی برای این دانشمند ارشد هسته‌ای، رحمت و بهشت برین و برای آیت الله خامنه‌ای و ملت شجاع ایران و خانواده شهید و همه دوستدارانش صبر و شکیبایی مسئلت داریم ».


جنبش المجاهدین فلسطین با صدور بیانیه‌ای در رابطه با ترور شهید محسن فخری‌زاده تاکید کرد که این جنایات، مبارزان را از رویارویی با دشمن اشغالگر بازنمی‌دارد.


در این بیانیه آمده است: «سیاست ترور مغزها و دانشمندان امت، هرگز نمی‌تواند آزادگان و مبارزان را از رویارویی و مقاومت بازدارد».
 

عجز و ناتوانی دشمنان برابر حرکت علمی ملت بزرگ ایران

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در حساب توییتری خود نوشت: ترور دانشمندان هسته ای آشکار ترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری از دستیابی ما به علوم مدرن است.


رئیس جمهور با صدور پیامی شهادت محسن فخری زاده را تسلیت گفته و تاکید کرد: بی شک این حادثه تروریستی و مذبوحانه ناشی از عجز و ناتوانی دشمنان قسم خورده ملت ایران در برابر حرکت علمی و افتخارات و توانمندی‌های ملت بزرگ ایران و شکست‌های پی در پی آنان بوده است.

 

انتهای پیام/ م.ت/

 

نظر شما