شناسهٔ خبر: 44037595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادعای نیویورک‌تایمز در مورد پیغام ایران به بایدن / خطیب زاده: ادعای ارسال پیام به تیم بایدن ساختگی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در نوشتاری به تمایل جو بایدن به بازگشت به برجام و دشواری‌های این بازگشت پرداخته است. نیویورک تایمز در قسمتی از این یادداشت طولانی مدعی شده ایران به بایدن درباره بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام، پیغام داده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، نیویورک تایمز نوشت: دونالد ترامپ قصد دارد تا زمانی که در کاخ سفید باقی است، تحریم‌ها علیه ایران را سخت‌تر کند تا راه بایدن برای بازگشت به برجام دشوار و دشوارتر شود. این نشریه آمریکایی در قسمتی از یادداشت خود از قول چند منبع دیپلماتیک مدعی شده، عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران از طریق واسطه‌هایی به تیم بایدن پیغام داده آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد.

این منابع همچنین به نیویورک تایمز گفته‌اند ایران زمانی به تعهدات کامل خود بازخواهد گشت که آمریکا به تعهدات خود بازگردد، پس سطح غنی‌سازی اورانیوم خود را نخواهد کاست. با این حال این یادداشت اعلام کرده تیم مشاوره بایدن هیچ پیامی از ایران دریافت نکرده و برای هر سیاستی در قبال تهران، باید منتظر تحلیف بایدن ماند.

خطیب‌زاده: ادعای ارسال پیام عراقچی به تیم بایدن ساختگی است

شفقنا- سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای نیویورک تایمز درباره تماس معاون سیاسی وزیر خارجه با تیم جو بایدن را ساختگی خواند و گفت: خبرسازی‌های زرد به ویژه در این روزها شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها شده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه «سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی، به تیم جو بایدن درباره بازگشت بدون پیش شرط آمریکا به برجام پیام ارسال کند»، گفت: این خبر مربوط به اول هفته و کاملاً ساختگی است.

وی با تاکید بر اینکه این دست، رسانه‌ها از این پس از اینگونه اخبار را در هر روز بیشتر خواهند ساخت، اظهار داشت: در نیویورک، همان روز توسط دفتر نمایندگی جواب داده شده که هیچ تماسی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین تصریح کرد: خبرسازی‌های زرد، شیوه مرسوم برخی رسانه هاست؛ به ویژه در روزهایی که دستشان خالی و تقاضای خبر هم بالاست.

نظر شما