شناسهٔ خبر: 43739432 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تصویر نادیده از یک بحران ۱۰ ساله به روایت مستند «چرا سوریه؟»

مستند سینمایی «چرا سوریه؟» به کارگردانی وحید فراهانی با محوریت روایتی متفاوت از بحران و جنگ سوریه در چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رونمایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مستند «چرا سوریه؟» روایتی‌است از دریچه‌ای متفاوت به بحران و جنگ سوریه، که تا به حال در رسانه‌های بین‌المللی حرفی از آن بازگو نشده و کمتر به آن پرداخته شده. این فیلم مستند به دنبال کشف چرایی اهمیت سوریه برای کشور‌های جهان و نقش آن‌ها در این بحران ده ساله می‌رود.

کارگردانی مستند سینمایی «چرا سوریه؟» را وحید فراهانی برعهده داشته است و برای ساخت این مستند چندین سفر به سوریه انجام شده و با افراد مختلفی درباره زوایای مختلف بحران ده ساله سوریه در منطقه خاورمیانه و دلایل بوجود آمد این بحران از زاویه‌ای نادیده صحبت شده است.

سایر عوامل این مستند عبارتند از:پژوهشگر: وحید فراهانی- روح الله بیگدلی، مدیر تولید: سید مجتبی حسینی، تصویربردار هوایی: معین احمدی، تدوینگر: وحید فراهانی، نویسنده: مهدی نعمت الهی، گوینده انگلیسی: حسن توکلی.
مستند سینمایی «چرا سوریه؟» تهیه شده در سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و پیش بینی می‌شود نخستین نمایش آن در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» باشد.
 
تصویر نادیده از یک بحران ۱۰ ساله به روایت مستند «چرا سوریه؟»

نظر شما