شناسهٔ خبر: 43721802 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

نامه نیوز بررسی کرد:

آخرین نظرسنجی در ساعات پایانی انتخابات چه می گوید؟/ آیا می توان پیروزی بایدن را قطعی دانست؟

آخرین نظرسنجی های صورت گرفته در ایالات حساس و سرنوشت سازی مانند میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین نشان دهنده پیروزی بایدن در این ایالات می باشد. بسیاری از تحلیلگران نیز معتقدند که جو بایدن موقعیت بهتر و با ثبات تری را نسبت به هیلاری کلینتون در این ایالات دارد. با همه این اوصاف، نباید فراموش کرد که تعداد طرفداران ترامپ نیز ممکن است در این ایالات تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافته باشد!

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل نامه نیوز، حال باید مشاهده کرد که آیا این تعداد، به اندازه ای است که به مانند سال 2016 میلادی پیروزی رئیس جمهور فعلی آمریکا در مصاف با دموکراتها را تضمین کند یا اتفاق دیگری در ایالات متحده رخ خواهد داد؟!

نظرسنجی هایی که کابوس ترامپ می باشد!

آخرین نظرسنجی صورت گرفته توسط دانشگاه "کوئینیپیاک" در ایالات متحده آمریکا، پیروزی بایدن را در ایالات مهم و سرنوشت سازی مانند فلوریدا و اوهایو را پیش بینی کرده است. اگر بایدن و دموکراتها تنها در یکی از این دو ایالت پیروز شوند، دیگر ترامپ عملا بخش عمده ای از شانس خود را برای پیروزی نهایی در انتخابات از دست خواهد داد.اگر چنین چیزی رخ دهد، ترامپ حتی قدرت اعلام پیروزی خود به صورت زودهنگام را نخواهد داشت.

آخرین نظرسنجی صورت گرفته نشان می دهد که جو بایدن در سطح ملی با اختلاف 11 درصد ( 50 درصد به 39 درصد) از ترامپ پیشی گرفته است. اما این نظرسنجی ( نظرسنجی ملی) نمی تواند مبنایی برای قضاوت نهایی ما در خصوص نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.این نظرسنجی نشان می دهد که در ایالت فلوریدا، که دارای 29 رای الکترال می باشد، 47 درصد طرفداران بایدن و 42 درصد طرفدار ترامپ می باشند. این اختلاف 5 درصدی، می تواند زنگ خطری جدی برای جمهوریخواهان در آستانه برگزاری انتخابات باشد زیرا اگر آنها ایالت فلوریدا را از دست بدهند، عملا سومین و حساس ترین ایالت انتخاباتی در آمریکا را به رقبای دموکرات خود واگذار کرده اند.در این صورت، با شکست آنها در ایالات پنسیلوانیا و میشیگان( که در نتایج نظرسنجی های اخیر قابل پیش بینی است )، پیروزی نهایی بایدن تضمین خواهد شد. از این رو رقابت شدیدی میان بایدن و ترامپ در ایالت فلوریدا در جریان است. نکته جالب توجه اینکه برخی موسسات نظرسنجی مانند راسموسن و فاکس نیوز، از برتری یک درصدی ترامپ در ایالت فلوریدا سخن گفته اند. البته نتایج این نظرسنجی ها، قبل از نتیجه نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک منتشر شده است. در هر حال، شکست در فلوریدا اصلی ترین کابوس ترامپ محسوب می شود. شکستی که اگر تحقق پیدا کند، دیگر امیدی برای رئیس جمهور آمریکا جهت پیروزی در انتخابات باقی نخواهد ماند.

آخرین نظرسنجی در ساعات پایانی انتخابات چه می گوید؟/ آیا می توان پیروزی بایدن را قطعی دانست؟

آیا اوهایو به پل پیروزی بایدن تبدیل می شود؟

ایالت دیگری که نتیجه انتخاباتی آن اهمیت زیادی برای نامزدهای دو حزب سنتی آمریکا دارد، اوهایو ( با 18 رای الکترال) می باشد. اوهایو ایالتی صنعتی محسوب می شود. با این حال میان صاحبان صنایع گوناگون و خصوصا میان خودروسازان این ایالت بر سر حمایت یا عدم حمایت مجدد از ترامپ از ماهها قبل اختلافات زیادی به وجود آمده است. همین مسئله سبب شد تا در ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی قطعی و تضمین شده ترامپ در این ایالت جای خود را به شکست و در نهایت، وضعیت نامشخص دهد. اوهایو نیز از جمله ایالات رقابتی و مهم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2020 محسوب می شود. اگر ترامپ امشب در اوهایو نیز شکست بخورد، بسیاری از امیدهای خود را برای پیروزی نهایی در انتخابات از دست خواهد داد. در این صورت، وی 18 رای الکترال مهم را ازدست خواهد داد. آخرین نظرسنجی صورت گرفته در ایالت اوهایو از سوی دانشگاه کوئینیپیاک نشان می دهد که بایدن 47 درصد و ترامپ 43 درصد آرا را کسب کرده اند. البته نباید فراموش کرد که برخی موسسات مانند ترافالگار و فاکس نیوز شکست بایدن را در این ایالت حساس پیش بینی کرده بودند. در هر حال، تا ساعاتی دیگر اصالت و صحت این نظرسنجی ها مشخص خواهد شد.

اوهایو این بار به چه کسی رای می دهد؟

اوهایو پس از دو بار رأی دادن به اوباما در سالهای 2008 و 2012 میلادی  ، با اکثریت قاطع در سال 2016 به سمت ترامپ رفت. او با بیش از 8 درصد اختلاف در این این ایالت پیروز شد. با همه این اوصاف بایدن امسال امیدوار است که بتواند ضعفهای انتخاباتی و تبلیغاتی هیلاری کلینتون را در اوهایو جبران کند. نتیجه موفقیت یا عدم موفقیت بایدن و دموکراتها در ایالت اوهایو به زودی مشخص خواهد شد! نکته جالب توجه دیگر اینکه تنها 27 درصد از رای دهندگان آمریکایی اعلام کرده اند که در روز انتخابات به صورت حضوری رای خواهند داد.37 درصد دیگر اظهار کرده اند که قبلا آرای خود را به صورت غیابی پست کرده اند. 35 درصد دیگر نیز اعلام کرده اند که در رای گیری حضوری ( در روزهای قبل از سوم نوامبر) در انتخابات شرکت کرده اند. این موضوع از آن لحاظ قابل اهمیت است که مطابق نظرسنجی ها،  آرای پستی و زودهنگام بیشتر به سود بایدن و آرای روز انتخابات به سود بایدن و دموکراتها به گردش در می آید.

ابراز عشق تتلو به سحر قریشی فضای مجازی را تکان داد + فیلم داغ نتایج قرعه کشی فروش فوری سایپا/ اسامی برندگان قرعه کشی سایپا با کد پیگیری تجاوز خشن پدر به دخترش بخاطر بدحجابی! + جزئیات هولناک مادر 14 ساله نوزادش را در فریزر کشت ! + جزئیات باورنکردنی تبریک خاص حدیثه تهرانی به شوهرش غوغا کرد + فیلم جنجالی افشاگری جنجالی مهدی کوشکی درباره ریحانه پارسا + فیلم لو رفته مصاحبه 18+ از سارا و نیکای سریال پایتخت جنجالی شد + فیلم سلاخی وحشتناک عروس 17 ساله به دست شوهرش ! مهناز افشار در عاشقانه ای جدید + عکس لو رفته آخرین قیمت انواع موبایل در بازار + جدول

نظر شما