شناسهٔ خبر: 43689507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

برگ برنده «نمکی» او را رئیس‌جمهور بعدی خواهد کرد؟

سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد: امید داریم یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امید بخشی به ملت ایران و دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت اعلام کرد: اشراف پیدا کردیم که ضعف ما در زمینه درمان و پیشگیری کجاست. 

 

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از فارس، سعید نمکی گفت: دیشب تغییرات ژنوم ویروس را بررسی می‌کردم. متاسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی افتاده که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت موثر است.

 

نمکی ادامه داد: وقتی در گیلان و قم گرفتار کرونا شدیم، بسیاری از موارد درمان را نمی‌دانستیم. حتی نقش اکسیژن را به اندازه امروز پر رنگ نمی‌دانستیم. اشراف پیدا کردیم که ضعف ما در زمینه درمان و پیشگیری کجاست. اگر روزهای اول علامت دار شدن بیمار از پروتکل مشخصی استفاده کنیم، به مراتب موثرتر از پروتکل‌های دیگر است. در دنیا نیز این دانش بیشتر شده است. جاهل‌ترین دانشمند امروز ما کسی است که بگوید ویروس کرونا را خوب می‌شناسد. می‌تواند بگوید که این ویروس را از 6 ماه پیش بهتر می‌شناسد، اما نمی‌توان گفت که آینده ویروس را پیش بینی می‌کند.

 

وزیر بهداشت بیان کرد: بارها گفتم که خدا نکند پدیده جهش در ویروس کرونا اتفاق بیفتد، زیرا همه معادلات را به هم می‌زند. دیشب تغییرات ژنوم ویروس را بررسی می‌کردم که متاسفانه در ژنوم ویروس اتفاقاتی افتاده که هم در بیماری زایی و هم در قدرت سرایت موثر است.

 

اما صحبت‌های وزیر بهداشت یک نکته عجیب داشت.

 

سعید نمکی اعلام کرد: امید داریم یک ماه آینده برگ برنده‌ای را برای امید بخشی به ملت ایران و دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم.

 

حالا آیا این برگ برنده، پیشرفت در ساخت واکسن کرونا باشد یا ارائه یک روش درمانی نوین شاید پله‌ای باشد برای اینکه «نمکی» ترغیب شود در سال آینده برای انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدا شود.

نظر شما