شناسهٔ خبر: 43645495 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تماس تلفنی نخست وزیر یونان با اردوغان پس از زلزله ازمیر

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر یونان پس از وقوع زلزله شدید در ازمیر و کشته و زخمی شدن شماری از مردم  با رئیس جمهور ترکیه تماس گرفت و ابراز همدردی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، «کریاکوس متسوتاکیس» نخست وزیر یونان پس از وقوع زلزله ۶.۶ ریشتری در سواحل غربی استان ازمیر در غرب ترکیه با «رجب طیب رادوغان» تماس تلفنی گرفت.

او در این تماس تلفنی با دولت و ملت ترکیه در این حادثه دردناک ابراز همدردی کرد وئ پس از آن در صفحه توئیتر خود نوشت: برای بیان تسلیت و همدردی با ترکیه پس از وقوع زلزله در مرز دو کشور و وقوع خسارت های مالی و جانی فراوان به ازمیر با رئیس جمهور این کشور تماس گرفتم. اختلافات میان ما هر چقدر باشد، زمان هایی وجود دارد که باید آنها را کنار گذاشت و ملت های ما کنار یکدیگر بایستند.

از سوی دیگر، «فخر الدین آلتون» رئیس بخش ارتباطات ریاست جمهور ترکیه نیز برای کمک به یونان در این حادثه اعلام آمادگی کرد و افزود: رئیس جمهور به تمامی ادارات مربوط برای مشارکت در عملیات نجات دستور داده است و دعا می کنیم که این حادثه قربانیان بیشتری در ترکیه و یونان نداشته باشد.

او گفت: از تمام کسانی که در این زلزله در هر دو کشور متضرر شدند، حمایت می کنیم و این حادثه بار دیگر میزان نزدیکی دو کشور علی رغم اختلافات سیاسی را به نمایش گذاشت. اگر شرایط ایجاب کند به یونان در این حادثه کمک می کنیم.

ریاست اداره حوادث و شرایط اضطراری در ترکیه عصر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که یک زمین لرزه به بزرگی ۶.۶ درجه در مقیاس ریشتر در دریای اژه و در نزدیکی سواحل شهر «سفری حصار» در غرب استان ازمیر در غرب این کشور روی داده است که بر اثر آن تاکنون ۶ نفر جان باخته و ۲۰۲ نفر زخمی شده‌اند.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

 

نظر شما