شناسهٔ خبر: 43641143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

الشرق الاوسط: لبنان و اسرائیل برای توافق درباره مرزها جدی هستند

الشرق الاوسط با اشاره به جزئیات جلسه سوم مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی اعلام کرد دو طرف نیت جدی درباره توافق برای ترسیم مرزها دارند.

صاحب‌خبر -

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، فضای جلسه سوم مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی بسیار مثبت بود و دو طرف نمی‌خواهند جزئیات به بیرون درز کند. مذاکرات درباره پرونده فنی بود و دو طرف نقشه‌ها و داده‌هایی را ارائه کردند.

منابع تأکید کردند، طرف لبنانی به طرحی که ارائه کرده، پایبند است و طرح خود را با نقشه‌ها، اسناد تاریخی و جغرافیایی و توپوگرافی که صحت طرحش را تأیید می‌کنند، پایبند است.

منابع لبنانی اعلام کردند، مذاکرات آسان نخواهد بود و اختلافات فنی میان دو طرف وجود دارد اما دو طرف نیت جدی برای رسیدن به نتیجه دارند.

این منابع اعلام کردند، هیئت لبنانی از شایستگی و لیاقت برخوردار است. بسام یاسین، رئیس هیئت لبنان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های ارتش است که مهارت مذاکره در این پرونده‌ها و نقشه‌های دریایی را دارد. یاسین و تیم دیگری از مهم‌ترین افسران ارتش حدود هشت ماه پیش شروع به تهیه نقشه‌ها و بررسی پرونده‌ها کردند.

این منابع اعلام کردند، نجیب مسیحی از آن زمان با ارتش لبنان برای تهیه نقشه‌ها همکاری کرد و با استناد به قانون دریاها حق لبنان را در منطقه دریایی که خواهان آن است، ثابت کرد.

وسام شباط نیز کارشناس و مسئول پرونده نفت در وزارت انرژی لبنان است و در این هیئت برای توضیح مسائل مربوط به اکتشاف نفت و گاز حضور دارد. به گفته منابع این هیئت صد درصد فنی هستند.

طلاق علیرضا بیرانوند از همسرش آیا واقعیت دارد ؟ نتایج قرعه کشی فروش فوری سایپا/ اسامی برندگان قرعه کشی سایپا با کد پیگیری تجاوز خشن پدر به دخترش بخاطر بدحجابی! + جزئیات هولناک بوسه عاشقانه بازیگر معروف زن بر صورت بهرام رادان ! + عکس حاشیه ساز تیکه سنگین ریحانه پارسا به بهنوش بختیاری جنجالی شد ! فیلم لورفته از ریحانه پارسا در حالت مستی و سیگار کشیدن ! توهین شدید بهنوش بختیاری به ریحانه پارسا غوغا به پا کرد ! رقص مهناز افشار و محمدرضا گلزار جنجالی شد + فیلم لو رفته عکس لو رفته الناز شاکردوست در استخر مختلط ! طلا دوباره گران شد / آخرین قیمت طلا ، ارز و سکه در 12 آبان 99 رقص دختر مشهدی حاشیه ساز شد

برچسب‌ها:

نظر شما