شناسهٔ خبر: 43635710 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله با سلاح سرد در ۳ شهر فرانسه و کنسولگری این کشور در جده عربستان؛ شماری کشته و زخمی شدند

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های خبری از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در حمله با سلاح سرد در جنوب شرق فرانسه و تلاش دو نفر دیگر برای حمله با چنین سلاحی در دو شهر دیگر این کشور خبر دادند.

۳ کشته و چند زخمی در حمله با سلاح سرد در نیس فرانسه

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، «ژرار دارمانَن»، وزیر کشور فرانسه ظهر امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که در شهر ساحلی «نیس» در جنوب شرق این کشور یک عملیات امنیتی در جریان است.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر نیس، یک حمله با سلاح سرد انجام شده و به دنبال آن نیز یک نفر دستگیر شده در حالی که شهردار این شهر تاکید کرده که به باور وی، حمله مذکور یک عملیات تروریستی می باشد.

خبرگزاری فرانسه (AFP) نیز به نوبه خود از منابع امنیتی این کشور نقل کرد که حمله با سلاح سرد در شهر نیس، یک کشته و شماری زخمی بر جای گذاشته و به دنبال آن نیز فرد مهاجم دستگیر شده است.

با این حال، خبرگزاری رویترز دقایقی بعد به نقل از منابع پلیس در فرانسه، شمار قربانیان حمله با سلاح سرد در نزدیکی کلیسای نوتردام شهر نیس را دو کشته اعلام کرد.

خبرنگار شبکه خبری «العربیه» عربستان در فرانسه نیز در این باره گزارش داد که عامل حمله شهر نیس یک مرد می باشد و در نتیجه آن نیز، یک زن به ضرب چاقو جان خود را از دست داده است.

شبکه خبری اسکای نیوز عربی نیز دقایقی بعد از افزایش قربانیان حمله مسلحانه شهر نیس به ۳ کشته خبر داده و تاکید کرد که عامل حمله نیز زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است.

 

حمله به کنسولگری فرانسه در جده عربستان

شفقنا- یک فرد با سلاح سرد با حمله به کنسولگری فرانسه در شهر جده عربستان، نگهبان این ساختمان را زخمی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، سخنگوی پلیس منطقه مکه با اعلام این خبر گفت که یک شهروند عربستانی پس از حمله به نگهبان کنسولگری فرانسه در جده بازداشت شده است.

به گفته سخنگوی پلیس منطقه مکه، فرد مهاجم ۴۰ سال سن دارد و نگهبان کنسولگری نیز جراحت سطحی برداشته است.

 

حمله به پلیس فرانسه با سلاح سرد و کشته شدن مهاجم

شفقنا- یک فرد در شهر آوینیون در فرانسه با سلاح سرد به پلیس حمله کرد که توسط پلیس به قتل رسید.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آر تی عربی، رسانه ها گزارش دادند که امروز (پنج شنبه) یک حمله دیگر در فرانسه با سلاح سرد صورت گرفته جایی که یک مرد مسلح با چاقو به افسران پلیس حمله کرد با این حال توسط آنها به قتل رسید.

گزارش ها حاکی از این است که فرد مهاجم، از اعضای یک جریان راست گرای افراطی بوده و عابران پیاده را با چاقو تهدید کرده است.

 

واتیکان و الازهر حمله نیس را محکوم کردند

شفقنا- واتیکان و الازهر ضمن محکومیت شدید حمله با سلاح سرد در جنوب شرق فرانسه، بر مخالفت قاطع خود با خشونت و تروریسم تاکید کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «الغد» مصر، دانشگاه الازهر این کشور و «احمد الطیب»، شیخ آن بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در بیانیه ای، حمله چند ساعت پیش با سلاح سرد در نزدیکی کلیسای «نوتردام» در شهر ساحلی «نیس» در جنوب شرق فرانسه که سه کشته و شماری زخمی بر جای گذاشت را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه ضمن تاکید بر لزوم تلاش در راستای مقابله با همه اقدامات خشونت آمیز، افراط گرایی، نفرت و کوته فکری، آمده است: در هر صورت برای آن اقدامات تروریستی نفرت انگیز که با آموزه های بامدارای اسلام و همه ادیان آسمانی در تضاد است، هیچ گونه توجیهی وجود ندارد.

دانشگاه الازهر در بیانیه خود ضمن هشدار در قبال تشدید گفتمان خشونت و نفرت، همچنین درخواست کرد که صدای خرد، عقل و تعهد به مسئولیت اجتماعی به ویژه هنگامی که مسئله مربوط به باورها و جان دیگران است، غالب باشد.

در همین حال، «متئو برونی»، سخنگوی واتیکان نیز با صدور بیانیه ای، ضمن محکومیت حمله مسلحانه شهر نیس، تاکید کرد که تروریسم و خشونت به هیچ وجه قابل قبول نیستند.

سخنگوی واتیکان در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که این یک لحظه درد در زمان سردرگمی است، در اشاره به وقوع حمله در کلیسای نوتردام شهر نیس، آورده است: حمله امروز، در محل مهربانی و آرامش یعنی در خانه خدا، مرگ را کاشت.

برونی با بیان این که پاپ «فرانسیس»، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در جریان حمله قرار گرفته و برای قربانیان آن دعا می کند، تاکید کرد که پاپ امیدوار است ملت فرانسه با روشی یکنواخت، با خیر به شر پاسخ دهند.

 

دستگیری یک افغان‌تبار چاقو به دست در لیون فرانسه

شفقنا- نیروهای امنیتی فرانسه یک شهروند افغان تبار را در شرق این کشور و در حالی که چاقو به دست داشته، به ظن تلاش برای حمله مسلحانه دستگیر کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، رسانه های فرانسوی عصر امروز (پنج شنبه) اعلام کردند که دستگاه های امنیتی در شهر «لیون» در شرق این کشور موفق شدند یک مرد مسلح به چاقو که برای انجام یک حمله با سلاح سرد برنامه ریزی می کرد را دستگیر کنند.

شبکه خبری «سی نیوز» در این باره از یک منبع در پلیس محلی نقل کرد که فرد مظنون در نزدیکی یک ایستگاه قطار در شهر لیون دستگیر شده جایی که قصد داشته سوار یک تراموا شود.

بنا بر گزارش این شبکه خبری، پلیس شهر لیون تاکید کرده که فرد دستگیر شده یک مهاجر افغان تبار است که مدت اعتبار مجوز اقامت وی به پایان رسیده و بازرسی تلفن وی هم اکنون در جریان است تا تماس های داخلی و خارجی اش مشخص شود.

این در حالی است که پیش از ظهر امروز نیز شهر ساحلی «نیس» در جنوب شرق فرانسه شاهد حمله یک مرد جوان با سلاح سرد در نزدیکی کلیسای «نوتردام» بود که در نتیجه آن سه نفر جان خود را از دست دادند و شماری دیگر زخمی شدند و ساعاتی پس از آن نیز نیروهای پلیس در شهر «اوینیون» در جنوب شرق این کشور یک فرد مسلح دیگر که تهدید به انجام حمله با سلاح سرد کرده بود را به قتل رساندند.

نظر شما