شناسهٔ خبر: 43605786 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

آذری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

انتقاد از فدراسیون تشویش اذهان عمومی است؟

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: آقایان باید به‌من بگویند که کجای این حرف که چرا اصفهانیان باید به فدراسیون برگردد مصداق تشویش اذهان عمومی است یا حتی حرفی که درخصوص حضور مردم در مقابل مجلس زده‌ام هم حرف بدی نیست و حتی نماینده مجلس هم همین جمله من را گفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، دیروز کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با صدور حکمی ناگهانی مدیرعامل فولاد خوزستان را با محرومیت موقت از تمام فعالیت‌های فوتبالی مواجه کرد که البته در این حکم موقت اشاره‌ای به‌دلیل این محرومیت نشده بود. به‌همین جهت با این مدیر فوتبالی تماس گرفتیم تا از دلیل این محرومیت و واکنش او به‌حکم صادرشده توسط کمیته اخلاق باخبر شویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سعید آذری را در ادامه می‌خوانید.

با حکم کمیته اخلاق فعلا از انجام فعالیت‌های فوتبالی محروم شده‌اید. این اقدام به‌کدام دلیل صورت گرفت؟

چند روز قبل از فدراسیون فوتبال با من تماس گرفتند و اعلام کردند که برای ادای توضیحات و دفاع از خودم در کمیته اخلاق حاضر شوم. با توجه به مشغله کاری‌ام اعلام کردم که امکان حضور در فدراسیون فوتبال را ندارم و از آنها خواستم که دلیل این دعوت را به‌من بگویند تا با تنظیم لایحه‌ای و ارسال آن به فدراسیون از خودم دفاع کنم. به‌من اعلام کردند که شما علیه فدراسیون مصاحبه کرده‌اید و بابت این مصاحبه اندک نظمی را که فدراسیون بعد از رفتن آقای تاج داشت، بر هم زده‌اید.

یعنی صحبت کردن علیه فدراسیون محرومیت دارد؟

دقیقا سوال من هم همین است. از آقایان پرسیدم که این اقدام من مصداق کدام جرم است که بتوانم براساس آن از خودم دفاع کنم و اعلام شد که این مصاحبه من با یکی از خبرگزاری‌ها مصداق تشویش اذهان عمومی است. قرار شد که من ظرف چند روز این لایحه را آماده و تقدیم فدراسیون کنم که صبح سه‌شنبه با من تماس گرفتند و اعلام کردند که 2 شکایت جدید هم به پرونده من اضافه شده است. جالب اینجاست که دوستان آنقدر برای محرومیت من عجله داشتند که اجازه ندادند من از خودم دفاع کنم و عصر بدون اینکه به‌من اطلاعی بدهند متوجه شدم که به‌صورت موقت از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده‌ام.

جریان این دو شکایت چه بود؟

باز هم به‌دلیل دو مصاحبه دیگر از من شکایت شده بود؛ یکی که گفته بودم چرا باید مردم برای اعتراض درخصوص تیم محبوب‌شان مقابل مجلس حاضر شوند. مگر فوتبال و ورزش ما مدیر ندارد که آنها دست به دامن مجلس می‌شوند؟ اگر ما مدیران خوب در فوتبال داشته باشیم که بتوانند پاسخ انتقادهای مردم را بدهند، مردم ما به‌مقابل مجلس می‌روند؟ و یکی دیگر هم اینکه گفته‌ام چرا باید اصفهانیان مجددا به کمیته داوران فدراسیون فوتبال برگردد! این هم اصلا حرفی نیست که بخواهند به آن تشویش اذهان عمومی بچسبانند.

شما هم قصد دارید به این رای اعتراض کنید؟

قطعا اعتراض می‌کنم. اینکه آقایان از انتقاد خوش‌شان نمی‌آید که دلیل نمی‌شود من را محروم کنند. من تنها مدیرعاملی بودم که در موضوع اساسنامه فدراسیون فوتبال تمام موارد را به‌درستی پیش‌بینی کردم و ظاهرا آقایان از این اتفاق خوش‌شان نیامده است. وقتی که می‌خواهند یک حکم صادر کنند و یک نفر را از فعالیت‌های فوتبالی محروم کنند حتما باید به‌مردم توضیح بدهند که سعید آذری براساس کدام بند آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال محروم شده است. من براساس حقوقی که دارم لایحه‌ای را تنظیم کرده‌ام و توسط وکیلم آن را به فدراسیون می‌فرستم تا از حق خودم دفاع کنم. آقایان باید به‌من بگویند که کجای این حرف که چرا اصفهانیان باید به فدراسیون برگردد مصداق تشویش اذهان عمومی است یا حتی حرفی که درخصوص حضور مردم در مقابل مجلس زده‌ام هم حرف بدی نیست و حتی نماینده مجلس هم همین جمله من را گفته است. من قطعا با تمام ابزارهای قانونی به این حکم اعتراض می‌کنم و اجازه نمی‌دهم به‌من و فولاد ذره‌ای لطمه وارد شود.

 * نویسنده : آرش محمدی،  روزنامه‌نگار

نظر شما