شناسهٔ خبر: 43586113 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان:

به دنبال دو سهمیه المپیک هستیم/ من و یک تکواندوکار کرونا داشتیم

صاحب‌خبر - مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون تکواندو گفت: پس از اینکه ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز برگزاری اردو تیم‌های ملی تکواندو را صادر کرد؛ جلسه‌ای با رئیس فدراسیون تکواندو، نایب رئیس بانوان و رئیس سازمان تیم‌های ملی داشتیم که تاریخ آغاز اردوها به منظور حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک مشخص و قرار شد اردو را با ۴ تکواندوکار آغاز کنیم، البته دست ما را برای دعوت از نفرات دیگر نیز باز گذاشتند.
وی افزود: بعد از آن جلسه و با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا و همچنین تعطیلی اربعین حسینی قرار شد اردو را از ۲۸ مهرماه و بعد از انجام تست شروع کنیم. متأسفانه پس از اعلام جواب، نتیجه تست کرونا من و یکی از ورزشکاران مثبت اعلام شد. با توجه به این شرایط انشاالله بعد پشت سر گذاشتن دوره درمان ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اردو را آغاز می‌کنیم.
کمرانی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای ۴۵ روزه را برای تمرینات در نظر گرفتیم و بعد از آن تکواندوکاران استراحتی ۱۰ روزه را پشت سر می‌گذارند که پس از بازگشت، مجدد تست می‌دهند. با توجه به اینکه تاریخ دقیقی برای مسابقات کسب سهمیه مشخص نیست برنامه تمرینی را به این شکل اجرا می‌کنیم تا با اردوی طولانی مدت بچه‌ها دچار تمرین‌زدگی و خستگی نشوند.
وی این‌طور ادامه داد: قطعاً ما از این فرصتی که در اختیارمان قرار گرفته استفاده کرده و بر آمادگی جسمانی بچه‌ها و رفع مشکلات فنی آنها تمرکز می‌کنیم. همچنین بر تنوع تکنیکی و بدنسازی تاکید ویژه ای داریم تا آمادگی لازم را کسب نمایند.
سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در طول اردو از تکواندوکارانی که پیش از این ملی‌پوش بوده‌اند به عنوان حریف تمرینی استفاده کنیم تا هم شانسی به آنها داده شود و هم ما بتوانیم اردونشینان را محک بزنیم؛ کسب سهمیه المپیک، مسابقات بسیار حساسی است، ما تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم و دو سهمیه المپیک توکیو را بدست آوریم.
سرمربی تیم‌ملی تکواندو بانوان در پایان گفت: برای همه مردم دنیا آرزوی سلامتی دارم؛ امیدوارم ویروس کرونا هرچه زودتر ریشه‌کن شود تا بتوانیم با آرامش اردوها را برگزار کنیم و نتایج خوبی را در رویدادهای پیش‌رو کسب کنیم. از خدا می‌خواهم ملی‌پوشان غیور ایرانی در هر رشته‌ای در المپیک توکیو نتیجه‌ی مطلوبی بگیرند.

نظر شما