شناسهٔ خبر: 4357108 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرخبر | لینک خبر

همه اتفاقات فوتبالي نوروز 94

مطبوعات 2 هفته در تعطيلات نوروزي به سر مي‌بردند اما فوتبال در کشور دستخوش حوادث بسياري ‌شد.

صاحب‌خبر -
شهرخبر: تلخ مثل درگذشت 2 خبرنگار، شيرين مثل برد برابر شيلي
مطبوعات 2 هفته در تعطيلات نوروزي به سر مي‌بردند اما فوتبال در کشور دستخوش حوادث بسياري ‌شد. از بازي‌هاي تيم‌ملي برابر شيلي و سوئد بگير تا اعلام کناره‌گيري کي‌روش و البته صعود تيم‌ملي اميد به مرحله دوم بازيهاي مقدماتي المپيک 2016 . در کنار اينها خبر درگذشت 2 خبرنگار ايراني که براي پوشش بازي بارسلونا و رئال مادريد به اسپانيا سفر کرده بودند و مي‌خواستند از بارسلونا به دوسلدورف بردند جامعه ورزش را شوکه کرد و در ماتم فرو برد. مروري بر اتفاقات فوتبالي در دو هفته اي که گذشت مي‌تواند جالب باشد:
اول فروردين
* کي‌روش پس از جلسه با اسدي، دبيرکل فدراسيون فوتبال، تاکيد کرد که جدايي اش از تيم‌ملي بهترين تصميم براي فوتبال ايران است. او در برنامه ويژه تحويل سال شبکه سوم نيز حضور يافت. تيم‌ملي هم بدون او به اتريش رفت چرا که او به خاطر بدهي مالياتي ممنوع‌الخروج شده بود. البته ساعاتي بعد مشکل کي‌روش هم برطرف شد.
* آزمون و جهانبخش به اردوي تيم اميد اضافه شدند.
دوم فروردين
* کي روش در مصاحبه‌اي اعلام کرد که او را مجبور کرده‌اند مسير خروجي را در پيش بگيرد. تيم‌ملي هم در اتريش تمرين کرد.
سوم فروردين
* تيم‌ملي اميد در اولين بازي مرحله مقدماتي المپيک 2016 نپال را با 5 گل در هم کوبيد. ارسلان مطهري، بهنام برزاي، سردار آزمون، علي کريمي و شاهين ثاقبي گلزنان تيم‌ملي اميد بودند. خاکپور بعد از بازي گفت مي‌توانستيم گلهاي بيشتري به ثمر برسانيم.
* ميلاد اسلامي و حسين جوادي دو خبرنگار ايراني در سانحه سقوط هواپيماي آلماني جان باختند. آنها از بارسلونا عازم دوسلدورف بودند.
چهارم فروردين
* امير قلعه‌نوعي در مصاحبه‌اي عنوان کرد که بايد درباره کي‌روش شفاف‌سازي شود. او همچنين گفت که هدف استقلال در فصل جاري «قهرماني» است.
پنجم فروردين
* نهادهاي مختلف درگذشت 2 خبرنگار ايراني را در سانحه سقوط هواپيماي آلماني تسليت گفتند.
* احسان حاج صفي به خاطر مصدوميت اردوي تيم‌ملي را ترک کرد.
ششم فروردين
* قرار بود يعقوب کريمي به جاي حاج صفي به اردوي تيم‌ملي بپيوندد اما سفر او لغو شد.
* کي‌روش با انتشار پيامي درگذشت دو خبرنگار ايراني را تسليت گفت.
* دو دسته گل به مناسبت ياد بود دو خبرنگار ورزش فقيد در جايگاه خبرنگاران محل برگزاري بازي ايران و شيلي قرار داده شد.
* جواد نکونام در بازي با شيلي در ترکيب تيم‌ملي حضور داشت و يکصد و پنجاهمين بازي ملي‌اش را نيز انجام داد. او رکورد دايي را شکست.
* تيم‌ملي تيم پرستاره شيلي را با 2 گل شکست داد. نکونام و اميري 2 گل تيم‌ملي را به ثمر رساندند. اين برد به جوادي و اسلامي (خبرنگاران فقيد) اهدا شد. کي‌روش هم بعد از بازي گفت که روح ميلاد و حسين اينجاست.
 
هفتم فروردين
* تيم‌ملي اميد در دومين بازي خود فلسطين را با 3 گل مغلوب کرد. سردار آزمون، ارسلان مطهري (2 گل) گلزنان اين بازي بودند.
هشتم فروردين
* گابريل به تمرينات پرسپوليس برگشت . او در جريان بازي با نفت مسجد سليمان از ناحيه جمجمه دچار شکستگي شده بود.
* درخشان صادقيان را از تمرين پرسپوليس اخراج کرد. پيام در بخشي از تمرين به جاي تک ضرب بازي کردن دريبل مي‌زد. او بعد از اين اتفاق در اينستاگرامش نوشت که به خاطر دريبل هايش پيام صادقيان شده! البته او در مصاحبه با سايت رسمي باشگاه هم گفت که قصد سرپيچي از دستورات درخشان را نداشته!
نهم فروردين
*حضور 80 هزار هوادار افغان در ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازي تيم‌هاي اميد ايران و افغانستان همه را شوکه کرد. فقط 200 ايراني در ورزشگاه حضور داشتند .
* تيم اميد ايران با 6 گل آزمون (2 گل) ، مرادمند، کمنداني، جهانبخش و چشمي افغانستان را در هم کوبيد. خاکپور گفت: برنده واقعي تماشاگران بودند!
* تمرينات تيم‌ملي در سوئد ادامه يافت .
دهم فروردين
* نکونام گفت که برنامه‌اي براي خداحافظي از تيم‌ملي ندارد!!
* اريک هامدين، سرمربي سوئد گفت که بازي ايران و شيلي را ديده . او در گذشت 2 خبرنگار ايراني را هم تسليت گفت .
يازدهم فروردين
* وزير ورزش در کنار کفاشيان بازي تيم‌هاي اميد ايران و عربستان را تماشا کرد. گودرزي گفت: با کفاشيان قهر نبودم که بخواهم آشتي کنم. کفاشيان هم گفت که کي‌روش خيلي وقت پيش زمزمه رفتن را سرداده بود.
* تيم‌ملي مقابل سوئد 3 بر يک شکست خورد. زلاتان، مارس برگ و تويوونن گلهاي سوئد را زدند. تک گل ايران را هم جواد نکونام از روي پنالتي‌اي که اميري به دست آورد به ثمر رساند. نکونام بعد از بازي خداحافظي خود را از بازي‌هاي ملي اعلام کرد.
* تيم‌ اميد ايران در آخرين بازي خود در مرحله نخست مقدماتي المپيک 2016 مقابل عربستان دو بر يک باخت اما با 9 امتياز به همراه عربستان 10 امتيازي به مرحله بعد صعود کرد.
دوازدهم فروردين
* زلاتان در مصاحبه‌اي تماشاچيان ايران را فوق‌العاده توصيف کرد. او بهترين بازيکن بازي ايران- سوئد اعلام شد.
* قلعه‌نوعي در مصاحبه‌اي در حاشيه تمرين استقلال گفت که براي تيمش پروژه سازي کرده‌اند.
* کفاشيان گفت که نکونام براي خداحافظي از تيم‌ملي با فدراسيون هماهنگ نکرده بود.
* تيم‌ملي به ايران برگشت و پاسپورت کي‌روش به علت بدهي مالياتي ضبط شد اما در ادامه به صورت مشروط به وي پس داده شد تا او تا روز شنبه مشکل مالياتي‌اش را برطرف کند.
سيزدهم فروردين
* خسرو حيدري به علت مصدوميت بازي استقلال برابر فولاد را از دست داد. معلوم نشد او در تيم‌ملي مصدوم شده يا در استقلال!
* سازمان ليگ اعلام کرد بازي‌هاي هفته 24 ليگ برتر با يک دقيقه سکوت آغاز مي‌شود.
* درخشان گفت: خداحافظي نکونام با اين شرايط جايز نيست.
* منصوريان گفت: نکونام يکي از بهترين مربيان ايران مي‌شود.
* قلعه‌نوعي گفت: کي‌روش نبايد از تيم‌ملي جدا شود چرا که از فوتبال ما شناخت پيدا کرده اما خواهان شفاف سازي درباره حق و حقوق کي‌روش و هزينه‌هاي اردوي تيم‌ملي شد.
 
 

نظر شما