شناسهٔ خبر: 43550448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره سامسونگ در سن ۷۸ سالگی درگذشت

مرتضی یعقوبی مرتضی یعقوبی / ورج

صاحب‌خبر -

شرکت سامسونگ الکترونیکس ساعاتی پیش از درگذشت لی کان-هی، رئیس هیئت مدیره این شرکت بزرگ فناوری در سن ۷۸ سالگی خبر داد.

اطلاعاتی در خصوص علت مرگ رئیس سامسونگ اعلام نشده اما او از سال ۲۰۱۴ و بعد از یک حمله قلبی، حال و روز خوبی نداشت و تمامی‌امور توسط پسر وی یعنی لی جائه-یونگ مدیریت می‌شد. پیش‌بینی می‌شد که بعد از مرگ پدر، لی جائه-یونگ سکان هدایت این غول دنیای فناوری را در دست بگیرد. البته در چند سال اخیر، مدیریت بخش زیادی از امور مربوط به این شرکت تحت نظر لی جائه-یونگ بود.

با این حال، لی کان-هی جزو چهره‌های تاثیرگذار در عرصه فناوری به حساب می‌آید که توانست سامسونگ را از یک تولیدکننده تلویزیون و محصولات خانگی ارزان‌قیمت به یکی از قدرتمندترین برندها در جهان تبدیل کند. او به عنوان ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شناخته می‌شد به طوری که اکنون شرکت تحت هدایت وی یعنی سامسونگ، یک پنجم تولید ناخالص داخلی کشور کره جنوبی را در اختیار دارد.

لی کان-هی در سال ۱۹۹۳ هدایت سامسونگ را در دست گرفت و توانست به لطف فناوری‌های جدید شرکت سامسونگ، کمک زیادی به پیشرفته جوامع جهانی کند. حال با درگذشت این مرد افسانه‌ای شرکت سامسونگ، شایعات زیادی پیرامون جایگاه وی و فرد جایگزین منتشر شده است.

اگرچه از مدت‌ها پیش، نام لی جائه-یونگ برای نشستن روی صندلی پدر بر سر زبان‌ها افتاده اما حواشی و شکایت‌های قانونی مطرح‌شده علیه وی و همچنین گذراندن یک سال در زندان به دلیل رسوایی مالی، شانس وی را برای تصدی‌گری این سمت کمرنگ کرده است.

با این حال، هنوز زمان زیادی از مرگ لی کان-هی نمی‌گذرد و باید دید که در طی روزهای آتی، چه میزان از این شایعات به واقعیت تبدیل خواهند شد و آیا فرزند می‌تواند جای پدر را بگیرد.

نظر شما