شناسهٔ خبر: 43500683 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سرمقاله| هنر پول گرفتن به جای هنر فوتبال

یک زمانی در فوتبال خودمان بازیکنانی درجه یک برای ماندن در پرسپولیس و استقلال ناز می‌کردند و مشکل‌شان با 200، 300 میلیون اضافه پرداخت حل می‌شد اما حالا یک بازیکن معمولی که استپ کردن هم بلد نیست 10 میلیارد می‌خواهد و تازه مدیر باشگاه باید التماس طرف را هم بکند تا افتخار بدهد و برای مذاکره، خودش که نه، دلالش را به باشگاه بفرستد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ پارسال همین وقت‌ها اگر کسی می‌گفت ویروسی همه دنیا را فرا می‌گیرد که اصلاً به چشم دیده نمی‌شود، همه فکر می‌کردند طرف دیوانه است و احتمالاً او را در تیمارستان بستری می‌کردند اما به هر حال این اتفاق افتاد و حالا همه غول‌های دنیا از آمریکا و روسیه گرفته تا انگلیس و آلمان و چین و... مقابل همان ویروس مات شده‌اند. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم دنیا به کلی عوض شده و در عرصه اقتصاد هم در همین کشور خودمان اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ داد که همه ما را به یاد اصحاب کهف انداخت. 4 سال قبل اگر می‌گفتند یک یخچال 100 میلون تومان می‌شود هیچ‌کس باور نمی‌کرد اما این اتفاقی است که رخ داده و کار به جایی کشیده که پر کردن شکم یک خانواده با پول حلال واقعاً جهاد است و هنر می‌خواهد. در فوتبال هم وضعیت همین است. یک زمانی در فوتبال خودمان امثال حمید درخشان، مجید نامجومطلق و مجتبی جباری برای ماندن در پرسپولیس و استقلال ناز می‌کردند و مشکل‌شان با 200، 300 میلیون اضافه پرداخت حل می‌شد اما حالا یک بازیکن معمولی که استپ کردن هم بلد نیست 10 میلیارد می‌خواهد و تازه مدیر باشگاه باید التماس طرف را هم بکند تا افتخار بدهد و برای مذاکره، خودش که نه، دلالش را به باشگاه بفرستد! عجیب اینکه اگر همین بازیکن متوسط را هم نگیرند میلیون‌ها فحش نثار مدیرعامل باشگاه می‌شود!
بله، دنیا عوض شده و به شکل ناجوانمردانه‌ای هم عوض شده و ما هم مجبوریم هر چیزی را تحمل کنیم. تحمل کرونا، تحمل گرانی، تحمل دروغ، تحمل اتفاقات عجیب و غریب روزمره در عرصه فوتبال و تحمل بازیکنانی که هیچ هنری را ندارند ولی 10 میلیارد، 10 میلیارد پول می‌گیرند. در دهه 60، 70 فوتبالیست‌ها لااقل یک هنری داشتند و مردم را سرگرم می‌کردند اما حالا همان‌طور که شاهد حضور هنرپیشه‌های درجه یک در شبکه نمایش خانگی هستیم (و تلویزیون روز به روز بی‌برنامه‌تر و ضعیف‌تر می‌شود) در فوتبال هم که سرگرمی حداقل 30، 40 میلیون ایرانی است، شاهد بازیکنان درجه دویی هستیم که اوج هنرشان فقط بهتر پول گرفتن است نه بهتر بازی کردن!»
 

برچسب‌ها:

نظر شما