شناسهٔ خبر: 43500683 - سرویس ورزشی
منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

سرمقاله| هنر پول گرفتن به جای هنر فوتبال

یک زمانی در فوتبال خودمان بازیکنانی درجه یک برای ماندن در پرسپولیس و استقلال ناز می‌کردند و مشکل‌شان با 200، 300 میلیون اضافه پرداخت حل می‌شد اما حالا یک بازیکن معمولی که استپ کردن هم بلد نیست 10 میلیارد می‌خواهد و تازه مدیر باشگاه باید التماس طرف را هم بکند تا افتخار بدهد و برای مذاکره، خودش که نه، دلالش را به باشگاه بفرستد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ پارسال همین وقت‌ها اگر کسی می‌گفت ویروسی همه دنیا را فرا می‌گیرد که اصلاً به چشم دیده نمی‌شود، همه فکر می‌کردند طرف دیوانه است و احتمالاً او را در تیمارستان بستری می‌کردند اما به هر حال این اتفاق افتاد و حالا همه غول‌های دنیا از آمریکا و روسیه گرفته تا انگلیس و آلمان و چین و... مقابل همان ویروس مات شده‌اند. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم دنیا به کلی عوض شده و در عرصه اقتصاد هم در همین کشور خودمان اتفاقات شگفت‌انگیزی رخ داد که همه ما را به یاد اصحاب کهف انداخت. 4 سال قبل اگر می‌گفتند یک یخچال 100 میلون تومان می‌شود هیچ‌کس باور نمی‌کرد اما این اتفاقی است که رخ داده و کار به جایی کشیده که پر کردن شکم یک خانواده با پول حلال واقعاً جهاد است و هنر می‌خواهد. در فوتبال هم وضعیت همین است. یک زمانی در فوتبال خودمان امثال حمید درخشان، مجید نامجومطلق و مجتبی جباری برای ماندن در پرسپولیس و استقلال ناز می‌کردند و مشکل‌شان با 200، 300 میلیون اضافه پرداخت حل می‌شد اما حالا یک بازیکن معمولی که استپ کردن هم بلد نیست 10 میلیارد می‌خواهد و تازه مدیر باشگاه باید التماس طرف را هم بکند تا افتخار بدهد و برای مذاکره، خودش که نه، دلالش را به باشگاه بفرستد! عجیب اینکه اگر همین بازیکن متوسط را هم نگیرند میلیون‌ها فحش نثار مدیرعامل باشگاه می‌شود!
بله، دنیا عوض شده و به شکل ناجوانمردانه‌ای هم عوض شده و ما هم مجبوریم هر چیزی را تحمل کنیم. تحمل کرونا، تحمل گرانی، تحمل دروغ، تحمل اتفاقات عجیب و غریب روزمره در عرصه فوتبال و تحمل بازیکنانی که هیچ هنری را ندارند ولی 10 میلیارد، 10 میلیارد پول می‌گیرند. در دهه 60، 70 فوتبالیست‌ها لااقل یک هنری داشتند و مردم را سرگرم می‌کردند اما حالا همان‌طور که شاهد حضور هنرپیشه‌های درجه یک در شبکه نمایش خانگی هستیم (و تلویزیون روز به روز بی‌برنامه‌تر و ضعیف‌تر می‌شود) در فوتبال هم که سرگرمی حداقل 30، 40 میلیون ایرانی است، شاهد بازیکنان درجه دویی هستیم که اوج هنرشان فقط بهتر پول گرفتن است نه بهتر بازی کردن!»