شناسهٔ خبر: 43486997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد:

ورزش همگانی هدفی برای سلامت و تقویت ورزش تخصصی باشد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، بر لزوم هدف گذاری و برنامه ریزی صحیح به منظور ارتقای روزافزون ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی در استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حسین کلانتری در بازدید سرزده از اداره کل ورزش و جوانان استان و دیدار با مسئولان و کارکنان آن در یاسوج، گفت: بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های حوزه ورزش استان یکی از راهکارهای مهم برای کمک به رشد و توسعه همه جانبه آن در ابعاد مختلف است.
استاندار افزود: جوانان استان دارای استعدادهای چشمگیر در حوزه های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هستند و باید از این ظرفیت به شایستگی استفاده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به وجود استعدادهای خوب ورزش تخصصی در استان لازم است که هر چه سریعتر سرمایه گذاری اصولی و علمی در حوزه جوانان و ورزش استان از سوی متولیان  امر انجام شود.
استاندار به مسئله اقتصادی و درآمدزایی ورزش هم اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم ارتباط در حوزه ورزش قوی تر و کارآمد تر و مجموعه ورزش استان به سمت تولید درآمد هم حرکت کنند.
کلانتری راهبرد اصلی در توسعه ورزش را هدفمند و کارآمدتر کردن آن دانست و به تلاش بیشتر در کسب مدال های ملی و جهانی و به دستیابی و گسترش ورزش قهرمانی و پهلوانی تاکید کرد.
استاندار گفت: با تامین زیرساخت ها قطعا در سال های آینده چهره هایی مطرح از بین ورزشکاران مرد و زن در رشته های مختلف در این استان به کشور و دنیا معرفی خواهند شد.
وی عنوان کرد: میزبانی ورزش های زمستانی و تابستانی و برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی می تواند نقش بسزایی در پیشرفت ورزش، معرفی استان و شناسایی استعدادها داشته باشد.
کلانتری با تقدیر از جامعه ورزش استان و مسئولین این حوزه تاکید کرد: آیین تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش استان در آینده ای نزدیک در یاسوج برگزار شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: انجام فعالیت های فرهنگی در کنار امور ورزشی در این اداره کل با جدیت ادامه دارد.
سید محمدتقی علوی افزود: دولت نگاه ویژه ای به هر ۲ حوزه جوانان و ورزش استان دارد و تاکنون نیز اقدام هایی ارزنده در این زمینه ها انجام شده است. وی بیان کرد: هم اینک ۴۶ هیات ورزشی فعال در هر ۲ بخش مردان و زنان در استان وجود دارد.   
به گفته علوی، کسب کرسی در چند فدراسیون از سوی برخی روسای هیات های ورزشی استان یکی از دستاوردهای مهم  ورزشی در سال های اخیر است.
۲۶ مهرماه تا دوم آبان ماه هر سال به عنوان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است.
افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

نظر شما