شناسهٔ خبر: 43479597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی خبر داد:

برگزاری دوره آموزش مجازی «سواد بازی‌های دیجیتال» در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی از برگزاری دوره آموزش مجازی «سواد بازی‌های دیجیتال» در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا براتی معاون سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، به بیان وضعیت جامعه مخاطب بازی‌های دیجیتالی ایران پرداخت و عنوان کرد: در یک شبانه روز گیمرهای ما ۴۲ میلیون ساعت صرف بازی های دیجیتال می کنند و این عدد در یکسال به ۱۵ میلیارد ساعت می رسد.

وی افزود: صنعت بازی‌های رایانه‌ای به یک صنعت پر درآمد تبدیل شده است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: شبکه های اجتماعی و رسانه های فضای مجازی باعث شدند که افراد مختلفی از طریق بازی‌های دیجیتال به چهره مشهور شناخته شوند.

براتی با بیان اینکه افراد در سال ۲۰۱۹، ۳۰۰ میلیون ساعت را صرف تماشای اسکرین بازی‌های گیمرها کرده‌اند، گفت: سواد بازی های دیجیتال به این معناست که ما این رسانه را بخوبی بشناسیم، عمده والدین نسبت به فرزندانشان در حوزه سواد بازی های دیجیتال اطلاعات کمتری دارند.

براتی ادامه داد: در میان رسانه‌های فضای مجازی، رسانه بازی‌های دیجیتال از جایگاهی ویژه برخوردارند که متناسب با این جایگاه موضوع سواد بازی‌های دیجیتال مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی مشکل جدی در حوزه بازی‌های رایانه‎ای را به کاربردن واژه «بازی» عنوان کرد و گفت: این باعث شده تا نگاهی کاملاً غیرجدی و سرگرمی محور آن هم صرفاً برای کودکان در ذهن افراد و مسئولین تداعی شود و این باعث عدم توجه جدی و سرمایه گذاری در این حوزه شده است.

وی ادامه داد: واقعاً جای تعحب دارد وقتی با بازی‌های رایانه‌ای با محتواها و موضوعاتی همچون آخرالزمان و منجی‌گرایی، شیطان گرایی، اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی، آموزش سبک زندگی غربی و … مواجه‌ایم، باز شاهد آن هستیم که حتی برخی از تولید کنندگان بازی دم از صرفاً سرگرمی محور بودن آن می‌زنند.

براتی عنوان کرد: امروز متاسفانه دشمن بازی‌های رایانه‌ای با محتواهای مذموم فرهنگی، فکری و اعتقادی همچون اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی، شیطان گرایی، آخرالزمان و منجی‌گرایی و آموزش سبک زندگی غربی و … را تولید و به رایگان در اختیار جوانان ما قرار می‌دهد، اما باز شاهد آن هستیم که حتی برخی از تولید کنندگان بازی دم از صرفاً سرگرمی محور بودن آن می‌زنند.

معاون سازمان فضای مجازی بسیج خراسان جنوبی یادآور شد: در راستای آشنایی جوانان و خانواده ها دوره آموزش مجازی «سواد بازی‌های دیجیتال» با حضور اساتید کشوری و استقبال پرشور فعالان فضای مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما