شناسهٔ خبر: 4337527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خراسان | لینک خبر

انگلستان

مناظره انتخاباتي انگليس با حضور 7 کانديدا برگزار شد

صاحب‌خبر -

مناظره تلويزيوني مربوط به انتخابات سراسري انگليس ميان ديويد کامرون و رقيب انتخاباتي وي اد ميليبند برگزار شد.

به گزارش ايسنا به نقل از وال  استريت ژورنال، ديويد کامرون، نخست وزير فعلي انگليس و اد ميليبند، رهبر حزب کارگر که اصلي ترين رقيب وي است تلاش کردند تا در مناظره زنده تلويزيوني که روز پنج شنبه با حضور کانديداهاي هفت حزب برگزار شد، مردم اين کشور را در خصوص اين  که بهترين فرد براي رهبري کشورشان هستند، متقاعد کنند.

آنها درجريان مناظره به مسائل مهمي نظير اقتصاد، خدمات بهداشت و درمان ملي و مهاجرت پرداختند.اين نخستين بار بود که هفت حزب در مناظره انتخاباتي انگليس حضور پيدا کردند.

نظرسنجي هايي که پس از اين مناظره انجام شده است نشان داده اند که ديدگاه هاي مختلفي درباره  اين که چه کسي پيروز اين مناظره است وجود دارد.از نظر مفسران نيکولا استورجن، رهبر حزب ملي اسکاتلند که سال گذشته ميلادي يک همه پرسي نافرجام براي جدايي اسکاتلند در انگليس برگزار کرد، عملکرد قدرتمندي در اين مناظره داشته است.

اين حزب اکنون با افزايش محبوبيت زيادي مواجه شده و احتمالا در پارلمان آينده سومين حزب بزرگ خواهد بود و اين باعث مي شود که حزب ملي اسکاتلند به يک مهره مهم به منظور آنکه دو حزب اصلي اکثريت را به دست آورند تبديل شود.

جديد ترين نظرسنجي ها نشان داده اند دو حزب کارگر و محافظه کار، رقابتي برابر دارند و احتمالا هيچ يک از اين دو حزب نخواهند توانست اکثريت را در انتخابات سراسري به دست آورند و اين به معني آن است که آنها نيازمند تشکيل ائتلاف يا يک دولت اقليت با حمايت يک يا تعداد بيشتري از احزاب کوچک تر خواهند بود.

برچسب‌ها:

نظر شما