شناسهٔ خبر: 43183405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

مرادی‌بیناباج: توجه به هویت و مزیت‌های منطقه‌ای محور تحول در تولید آثار هنری باشد

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: توجه به هویت منطقه‌ای و مزیت‌های ممتاز هر منطقه برای جریان‌سازی هنر انقلاب و تولید آثار هنری یکی از محورهای تحولی حوزه هنری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، معاون راهبری استان‌ها در نشست خود با پرسنل حوزه هنری استان اصفهان که دوشنبه ۱۴ مهرماه در سالن سعدی برگزار شد، با اشاره به مساجد این شهر گفت: مسجد را همه به خاستگاه و پایگاه تمدن اسلامی می‌شناسند و محل حضور و رجوع مسلمانان و محل عبادت انسان‌های مؤمن و متعهد و خداجوست. در اصفهان مسجد بسیار است، زیرا سابقه تمدنی زیادی در اسلام دارد.

وی افزود: اصفهان دارای مجموعه‌های مؤثر و توانمند در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و هویتی است که غالباً مذهب پایه هستند، این شهر یک شهر مذهبی و تاریخی است که فرهنگ ایران اسلامی را  پرچمداری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهری چون اصفهان در کشورهای اروپایی بود تا سال‌ها نویسندگان، فیلم‌سازان و هنرمندان اروپایی از این منبع غنی تاریخی، هنری و فرهنگی، برای تولید آثار هنری خود استفاده می‌کردند.

مرادی‌بیناباج با اشاره به دیدار خود با استاد اصغر طاهرزاده اندیشمند اسلامی در اصفهان گفت: یکی از مباحث مطرح شده توسط ایشان تداوم خط تاریخی و افق‌گشایی در ساحت انقلاب اسلامی بود که اگر در این مورد بخواهیم فعالیت خود را آغاز کنیم قطعاً یکی از مکان‌های مورد رجوع ما اصفهان خواهد بود.

وی با اشاره به دوره تحولی حوزه هنری که با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری کشور اتفاق افتاده است، افزود: توجه به هویت منطقه‌ای و مزیت‌های ممتاز هر منطقه برای جریان‌سازی هنر انقلاب و تولید آثار هنری یکی از محورهای تحولی ماست.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری ادامه داد: اینجا باید هویت اصفهان و مزیت‌های آن شناسایی شود. استان اصفهان در تحول حوزه هنری می‌تواند پیشتاز باشد. یکی دیگر از محورهای تحولی بحث تقویت هویت اندیشه‌گانی حوزه‌های هنری است و اصفهان سرزمین اندیشه و اندیشمندان بزرگ است.

میثم مرادی‌بیناباج تربیت نیروی انسانی و کادرسازی و مدیرپروری را از ویژگی‌های منحصر به فرد استان اصفهان دانست و گفت: باید دید این ظرفیت چگونه در حوزه هنری استان اصفهان متجلی می‌شود، در سال‌های گذشته شاهد توفق مدیران اصفهانی در حوزه هنری بوده‌ایم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: بحث توسعه مخاطب آثار و محصولات هنر انقلاب یکی از مأموریت‌های تحولی است که به استان‌ها محول شده است. ما بیش از ۷۰ میلیون جمعیت خارج از تهران داریم و برای مخاطب داخلی و خارجی باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی داشته باشیم. استان اصفهان با جمعیت بالا و استفاده از ظرفیت گردشگری خود باید از این مزیت‌ها برای بحث توسعه مخاطب آثار و محصولات انقلاب اسلامی استفاده کند.

میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری و سینا دلشادی معاون اجرایی امور استان‌ها علاوه بر دیدار با استاد طاهرزاده و نشست صمیمانه با پرسنل حوزه هنری اصفهان، در نشستی که با جمعی از هنرمندان رشته‌های مختلف و رئیس حوزه هنری استان اصفهان و مدیران این مجموعه برگزار شد حضور یافتند و به شنیدن دغدغه‌های هنرمندان اصفهانی پرداختند.

انتهای پیام/

 

نظر شما