شناسهٔ خبر: 43119388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس مجلس:

جلوی سفته‌بازی با خانه‌های خالی را می‌گیریم/ کمبود ۵۰۰ هزار مسکن در سال

بابلسر- رئیس مجلس شورای اسلامی به چهار تصمیم مهم مجلس در چهار ماه فعالیت اشاره کرد و گفت: جلوی افرادی که با خانه‌های خالی سفته‌بازی می‌کنند را می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر قالیباف عصر جمعه در مراسم یادواره شهدای هادی‌شهر بابلسر با اشاره به چهار اقدام مجلس در دوران چهارماه فعالیت خود گفت: جهش تولید مسکن و مقابله با سفته‌بازی افراد با خانه‌های خالی از جمله مصوبات است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مجلس برای نظارت بر بخش‌های مختلف شکل گرفته است به دو اقدام و تصمیم ویژه مجلس درباره مسکن اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت خالی خانه و جهش تولید در بخش مسکن از جمله برنامه ها است.

وی با اشاره به نیاز کشور به سالانه یک میلیون مسکن گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکن در سال کمبود داریم زیرا ۲۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۳۰۰ هزار واحد توسط مردم ساخته می شود و باید برای واگذاری مسکن ارزان قیمت به مردم برنامه ریزی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کسانی که هفت سال مسئولیت اجرایی داشتند و باید ارزش پول ملی را حفظ می کردند حرف هایی را مجلس نسبت می دهند، گفت: مجلس هیچ گاه به سمت حاشیه ها نمی رود.

قالیباف با انتقاد از دولتی بودن ۸۰ درصد از اقتصاد کشور که مجکوم به ضعف و فساد و از بین بردن سرمایه ها است، گفت: برنامه ثبات و تحول در اقتصاد کشور را در برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برنامه ریزی می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به لایحه دو فوریتی برای افزایش سرمایه در بازار بورس بدون حق تقدم صاحبان سرمایه و تصویب و ابلاغ آن به دولت گفت: برنامه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم باید به گونه ای باشد که ثبات اقتصادی را در پیش داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در کالاهای اساسی باید به خانواده های دارای اولویت و نیازمند کالابرگ الکترونیکی ارائه شود.

نظر شما