شناسهٔ خبر: 43032995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار زنجان:

پدافند غیرعامل وظیفه ای به گستردگی همه دستگاه های اجرایی است

استاندار زنجان در مراسم رونمایی از سند جامع پدافند غیرعامل استان زنجان گفت: تدوین سند کاربردی و نقشه راه پدافند غیرعامل اقدام بسیار بزرگی است که تفکیک وظایف، حدود و اختیارات و حیطه نظارت تمامی بخش ها و دستگاه های اجرایی در آن مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایران اسلامی افزود: پدافند غیرعامل نسبت به دستگاه های دیگر به لحاظ سابقه، جوانتر بوده و ممکن است برای برخی از مدیران، تفکیک بین این مجموعه با مدیریت بحران سخت باشد.
استاندار زنجان اظهار داشت: تهیه و تدوین سند کاربردی و نقشه راه پدافند غیرعامل اقدام بسیار بزرگی است که تفکیک وظایف و حدود و اختیارات هر یک از دستگاه های اجرایی در هر بخش و حیطه نظارت در آن مشخص می شود و پدافند غیرعامل با تکمیل کردن اقدامات دستگاه ها نسبت به وظایف یکدیگر تهیه می شود.
مقام عالی استان ادامه داد: سند پدافند غیرعامل موجب می شود دستگاه های اجرایی در تکمیل وظایف یکدیگر، به انجام وظایف هم کمک کنند و ارتقای عملکرد موثر را محقق می کند.
وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل وظیفه ای به گستردگی همه دستگاه های اجرایی است، گفت: با وجود این نقشه راه، موضوع اماکن طبقه بندی شده، از هر لحاظ باید مطالعه شود و زیرساخت های آن آماده باشد و برای دستگاه ها و همه اماکن طبقه بندی شده راهکاری تعیین کنیم که در صورت چنین راهکاری با تمرین و ممارست برای همه وقایع از آمادگی لازم برخوردار خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه مهمترین مسأله، مدیریت یک سیستم است افزود: باید این مدیریت صحیح بتواند تهدیدات و فرصت ها را شناسایی و دستگاه ها اجرایی را به هم نزدیک کند و نقاط تهدید پوشش داده شود.
وی تصریح داشت: درصورت وجود چنین نقشه راهی در مطالعه، برنامه ریزی، استفاده از بضاعت و قدرت همدیگر موفق خواهیم بود.
استاندار زنجان گفت: سند جامع پدافند غیرعامل استان را دانشگاهی تدوین کرده که مجرب و توانمند است و مطالعه و اجرای این سند بسیار حائز اهمیت بوده و باید در دستور کار قرار گیرد و نسبت به عملیاتی و اجرایی شدن آن اقدام شود.
حقیقی با بیان اینکه اماکن طبقه بندی شده ما شناسایی و بازدید شده است و وضعیت همه آنها مشخص است، خاطرنشان کرد: باید نواقص همه اماکن طبقه بندی شده اعلام و در ستاد پدافند غیرعامل برای رفع نواقص تصمیم گیری و در هر شرایطی که نقصی مشاهده شود باید به دستگاه ذی نفع منعکس شود.
وی یادآوری کرد: در مورد ضریب حفاظتی پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت بین دستگاهی و انسجام درون دستگاهی برای رسیدن به نتیجه مطلوب و چابک سازی سیستم مطرح می شود که باید به برنامه مشترکی برسیم.
در این جلسه شورا، سند جامع پدافند غیرعامل استان زنجان با دارایی‌های حوزه های مختلف مراکز سیاسی، نظامی و انتظامی،حمل و نقل و پایانه‌ها، ارتباطات، زیرساخت‌ها، بهداشت و درمان، صنعت و معدن، جهادکشاورزی و زیرساختهای انرژی توسط استاندار زنجان رونمایی شد.

نظر شما