شناسهٔ خبر: 43014587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: سوره هنر | لینک خبر

از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان؛

راهیابی مستند «زندگی در آن سوی مه» به شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

مستند «زندگی در آن سوی مه» از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان به عنوان مستند برگزیده دفاع مقدس از گیلان به شانزدهمین جشنواره ملی فیلم مقاومت راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،  مستند زندگی در آن سوی مه از تولیدات واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان به عنوان مستند برگزیده دفاع مقدس از گیلان به شانزدهمین جشنواره ملی فیلم مقاومت راه یافت.

 این فیلم ساخته بهزاد رسول‌زاده از کارگردانان گیلانی است که تاکنون آثار او در جشنواره‌های مختلف حائز مقام شده است.

  رسول‌زاده متولد ۱۳۴۵ تالش است که تاکنون فیلم‌های: «نگاه شکسته»، «عکس»، «بقچه»، «خاک خیس»، «فلاش بک»، «باران»، «پنجره»، «سراب نگاتیو»، «تونل»، «طبیعت فردا»، «زندگی در آن سوی مه» و ... را ساخته است.

رسول‌زاده در افتخارات خود دریافت تندیس و لوح افتخار جشنواره سینمای جوان برای فیلم یمله به دومله در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران در سال ۱۳۷۷، جایزه ویژۀ هیئت داوران به همراه تندیس زرین و دیپلم افتخار از هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران در سال  ۱۳۸۰ برای فیلم خاک خیس، نشان نقره در جشنواره کرواسی برای فیلم نگاه شکسته، مدال یونیکا برای فیلم فلاش بک، مدال یونیکا برای فیلم باران، دیپلم افتخار بهترین فیلم مستند جشنواره فجر برای مستند پنجره و جایزه بهترین فیلم جشنواره دبی برای همین مستند را در کارنامه خود دارد.

شایان ذکر است، جشنواره استانی فیلم مقاومت روز پنج شنبه سوم مهرماه از ساعت ۱۹ در تالار مرکزی رشت با حضور هنرمندان، مسئولین استانی و کشوری در تالار مرکزی رشت برگزار و با معرفی برگزیدگان در پنج بخشِ فیلم داستانی بلند، فیلم مستند، فیلم کوتاه و نماهنگ به کار خود پایان داد.

فیلم «زندگی در آن سوی مه» به مادران شهید اهل سنت منطقه تالش پرداخته است.

انتهای پیام/

نظر شما