شناسهٔ خبر: 43005591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:

تحقق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان با استفاده از شرکت‌های فولادی منطقه

بندرعباس- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، تحقق ظرفیت ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در این استان را از برنامه‌های وزارت صمت اعلام کرد و گفت: درصددیم برای تحقق این ظرفیت از پتانسیل شرکت‌های فولادی منطقه برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، جعفر سرقینی شامگاه شنبه در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با رویکرد رفع موانع و جهش تولید برگزار شد، تحقق ظرفیت ۱۰ میلیون تنی تولید فولاد در این استان را از برنامه‌های وزارت صمت اعلام کرد و گفت: برای تحقق این ظرفیت می‌خواهیم از پتانسیل شرکت‌های فولادی منطقه برای رسیدن به این هدف استفاده کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: تحقق این ظرفیت در راستای توسعه هرچه بیشتر استان هرمزگان در دستور کار برنامه‌های وزارت صمت است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه وضع عوارض صادراتی گچ برای جلوگیری از خام فروشی بوده است، بیان کرد: به دنبال این موضوع هستیم تا معافیت به صادرات گچ استان هرمزگان داده شود و گچ این استان به صورت دانه بندی بدون عوارض به کشورهای دیگر صادرات شود.

سرقینی همچنین در خصوص برنج های دپو شده در گمرک نیز تصریح کرد: این برنج ها با ارز ۴۲۰۰ وارد گمرک شده‌اند و آن بخشی از این محموله ها که تاکنون در گمرک معطل مانده است، با ارز نیمایی باید ترخیص و آزاد شوند.
 

نظر شما