شناسهٔ خبر: 42979773 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

اتلتیکومادرید - یوونتوس؛ جنگجویان ال‌چولو برابر ستاره‌های مکس

در آخرین شب دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در متروپولیتانو ستاره‌های یوونتوس برابر سختکوش‌های اتلتیکو قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

اتلتیکومادرید - یوونتوس؛ جنگجویان ال‌چولو برابر ستاره‌های مکس به گزارش خبرورزشی، دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان خواهد رسید. ورزشگاه واندا متروپولیتانو که به عنوان میزبان فینال این فصل هم انتخاب شده، شاهد جدالی حساس بین اتلتیکومادرید و یوونتوس خواهد بود. قضاوت دیداری که امشب از ساعت ۲۳:۳۰ شروع خواهد شد بر عهده فلیکس تسوایر آلمانی است.

اتلتیکومادرید؛ رؤیا خراب‌کن!
شاید اتلتیکو را با وجود فینالیست شدن در ۲ فصل از ۵ فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا هنوز تیم بزرگی در حد قهرمان شدن این رقابت‌ها ندانند، اما همه بزرگان قاره سبز به خوبی با شرایط این تیم آشنا هستند و می‌دانند که ممکن است رؤیاهای‌شان را روخی‌بلانکو خراب کند. تیم دیگو سیمئونه با وجود اینکه این فصل نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده بارسلونا در لالیگا بوده و از رئال هم بالاتر است، اما ثبات نداشته. در لیگ قهرمانان شکست عجیب در آلمان برابر دورتموند نشان داد مثل قبل هم دفاع‌شان دیواری نیست که با دشواری فرو بریزد. در همین ماه فوریه اتلتیکو در ۳ بازی لالیگایی ۲ مرتبه شکست خورده و آن‌قدر سرحال نیست که یوونتوس را بترساند، اما تاکتیک‌های سیمئونه همیشه می‌تواند همه را سورپرایز کند. باید دید او برای متوقف کردن ستاره‌های خط حمله یووه به ویژه رونالدو چه برنامه‌ای خواهد داشت. گل نخوردن از یوونتوس دشوار است، اما غیرممکن نیست. نکته ویژه این بازی رویارویی آلوارو موراتا با تیمی است که او را در فوتبال تبدیل به یک ستاره کرد. موراتا چهره شدن را مدیون یوونتوس است و بعد از مصاف دو هفته پیش با رئال باید برابر دیگر تیم سابقش قرار بگیرد.

یوونتوس؛ طلسم‌شکنی با کریس
دو، سه فصلی می‌شود که هواداران یوونتوس به وضوح نشان داده‌اند دیگر اسکودتو چالش آن‌ها نیست. یوونتوسی‌ها با وجود اینکه قهرمان ۲ دوره لیگ قهرمانان یا جام باشگاه‌های سابق بوده‌اند، اما حسرت قهرمانی‌شان در مهم‌ترین تورنمنت قاره سبز ۲۳ ساله شده است. قطعاً یوونتوس از آن تیم‌هایی که در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ قهرمان شدند پرستاره‌تر است و هوادارانش توقع دارند باز هم تا فینال رقابت‌ها برسد، تیمی که برگ برنده‌ای مثل رونالدو دارد که با سابقه ۵ قهرمانی در لیگ قهرمانان هنوز هم تشنه بالا بردن جام بعدی است. یوونتوس در سری A بباز نیست، اما در لیگ قهرمانان با ۲ شکست در مرحله گروهی و تزلزل در خانه برابر منچستریونایتد زمانی که با مورینیو شرایط خوبی نداشت و برابر تیم کم‌نام و نشانی مثل یانگ‌بویز باخت، نشان داد آنچنان هم باصلابت نیست. حالا هم در مرحله یک‌هشتم نهایی یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها برای شاگردان مکس آلگری درآمده و می‌خواهند حداقل با گلزنی در مادرید شانس صعودشان را بیشتر کنند. اگر یوونتوس در این مرحله از دور رقابت‌ها کنار برود ادامه فصل برای هوادارانش دیگر هیچ جذابیتی نخواهد داشت چراکه فقط سری A می‌ماند و جامی که از همین الان هم سایه‌شان روی آن افتاده است.

آخرین جدال
در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ یوونتوس در خانه با تساوی بدون گل برابر اتلتیکومادرید متوقف شد. بازی رفت با برتری یک بر صفر روخی‌بلانکو به پایان رسیده بود.

آمار بازی
۷) در سابقه اتلتیکو و یوونتوس ۷ دیدار رودررو به چشم می‌خورد. اسپانیایی‌ها برنده ۲ بازی بوده‌اند و ایتالیایی‌ها ۴ بازی را برده‌اند. یک بازی هم مساوی شده است که آخرین جدال دو تیم بوده.
۹) اتلتیکو در ۹ بازی اخیر برابر تیم‌های ایتالیایی رکورد فوق العاده ۷ برد و ۲ تساوی را داشته و شکست نخورده است.
۲) هر دو تیم موفق شده‌اند در ۵ فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا ۲ مرتبه فینالیست شوند، اما در فینال‌ها بازنده بوده‌اند.
۹) یووه برای دهمین فصل متوالی به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان می‌رسد. آن‌ها در ۹ حضور قبلی ۶ مرتبه از این مرحله گذر کرده‌اند و ۳ مرتبه حذف شده‌اند.
۵) اتلتیکو برای پنجمین مرتبه در ۶ فصل اخیر به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان رسیده است.
۹) روخی‌بلانکو و بیانکونری هر دو با ۹ گل زده در مرحله گروهی راهی مرحله حذفی شدند.
۳) مادریدی‌ها در هر ۳ بازی مرحله گروهی در واندا متروپولیتانو پیروز شده‌اند.
۴) اتلتیکو در ۵ حضور آخرش در مرحله یک‌هشتم ۴ مرتبه صعود کرده است. فصل ۲۰۰۹-۲۰۰۸ آخرین مرتبه‌ای بود که با شکست برابر پورتو از این مرحله فراتر نرفتند.
۷) یوونتوس ۹ مرتبه فینالیست لیگ قهرمانان اروپا شده که با شکست در ۷ فینال رکورددار نایب‌قهرمانی است.
۲۲) کریستیانو رونالدو در ۳۱ بازی با پیراهن رئال‌مادرید برابر اتلتیکو موفق به ثبت ۲۲ گل شده است.

مصدومان و محرومان
لوکاس هرناندس به طور قطعی برابر یوونتوس غایب خواهد بود و کوکه هم دیگر مصدوم اتلتیکو است که شاید به بازی امشب نرسد. خوان کوادرادو تنها مصدوم یوونتوس برای جدال با حریف مادریدی بود، اما در آخرین ساعات پیش از این مسابقه مشخص شد سامی خدیرا و داگلاس کاستا هم به‌دلیل مصدومیت این بازی حساس را از دست داده‌اند.

ترکیب احتمالی دو تیم
اتلتیکومادرید: اوبلاک، آریاس، خیمنس، گودین، لوئیس، کورئا، توماس، رودری، سائول، کاستا و گریزمن
یوونتوس: شچسنی، کانسلو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، پیانیچ، بنتاکور، متوئیدی، دیبالا، رونالدو و مانژوکیچ

نظر شما