شناسهٔ خبر: 4289813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بریتیش پترولیوم:

ایران یکی از گزینه‌های متنوع‌سازی منابع گازی است/ میزان وابستگی اروپا به واردات گاز افزایش می‌یابد

شرکت بریتیش پترولیوم روز جمعه به نقل از اقتصاددان ارشد این شرکت و در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت ایران به همراه عراق از گزینه‌های متنوع کردن منابع واردات گاز به اروپا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از خبرگزاری رویترز ، شرکت بریتیش پترولیوم روز جمعه اعلام کرد میزان اتکای اتحادیه اروپا به واردات گاز احتمالا طی دو دهه آینده از نصف به سه چهارم افزایش می‌یابد.

 

شایان ذکر است این شرکت همچنین اعلام کرده است که احتمالا روسیه در این مدت سهم ۳۰درصدی خود در تأمین گاز اتحادیه اروپا را حفظ می‌کند. 

 

خبرگزاری رویترز با بیان اینکه این امر برای اتحادیه اروپایی که به دنبال کاهش وابستگی به روسیه است، می‌تواند دردسرساز باشد، به نقل از «اسپنسر دیل» اقتصاددان ارشد بریتیش پترولیوم نوشته است اروپا تلاش می‌کند تا به هدف افزایش اتکا به انرژی‌های تجدیدپذیر دست یابد. بر اساس اهدف تعیین‌شده برای اتحادیه اروپا، این بلوک باید تا سال ۲۰۳۰ سهم منابع تجدیدپذیر ار از ۲۰درصد در سال ۲۰۲۰، به ۲۷درصد تا سال ۲۰۳۰ برساند.  

 

رویترز در مورد راه‌های جبران کاهش منابع انرژی اروپا نوشته است: «دیل می‌گوید کاهش خروجی میادین گازی اروپا را می‌توان از طریق واردات از ایران و عراق و همچنین افزایش شدید گاز مایع طبیعی جبران کرد و از این طریف منابع گازی را نیز متنوع‌ کرد، با این حال سهم روسیه همچنان در سطح ۳۰درصد باقی خواهد ماند.»

نظر شما