شناسهٔ خبر: 42798202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

«سه هفته فرصت می‌دهیم رسیدگی نشود شکایت می‌کنیم»

/دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سهند تبریز از مشکلات این دانشگاه می‌گوید/

صاحب‌خبر -

با توجه به مشکلات مالی به وجود آمده، دانشجویان دانشگاه سهند تبریز با نوشتن نامه‌ای خواستار شفافیت مالی دانشگاه شده‌اند. دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه تبریز در این مورد گفت: اگر تا سه هفته دیگر به این مشکلات رسیدگی نشود به وزارت علوم از این دانشگاه شکایت خواهند کرد.

«حدیثه شجاعی» دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سهند به انصاف نیوز گفت:قبل از مجازی شدن ترم دانشگاه یک جلسه با فعالین دانشجویی از شورای صنفی، انجمن اسلامی و بسیج برگزار کرد. یک جلسه‌ی چهار ساعته بود که دو ساعت اول را ما فقط روی این موضوع تاکید می‌کردیم که حضور و غیاب برداشته شود. دانشجو می‌تواند فیلم کلاس را ببینند. ما پس از دوساعت به نتیجه نرسیدیم. همین نشان داد که به بقیه‌ی مطالبات ما توجه نخواهد شد.

وی افزود: البته غیبت‌ها را از سه شانزدهم به پنج شانزدهم افزایش دادند و گفتند کسانی که مشروط می‌شوند هم می‌توانند ترم بعد ۱۷ واحد بردارند. کسی که مشروط می‌شود فکر ترم بعد است یا فکر این است که یک مشروطی در کارنامه‌اش ثبت نشود؟

او به سوالی درباره‌ی دلیل این درخواست پاسخ داد: زمان پاسخگویی به سوالات در امتحانات مجازی را به شدت پایین آورده بودند. برای حل سوالی که در امتحانات حضوری چهل دقیقه وقت می‌گرفت، ۱۵ دقیقه وقت می‌دادند و پنج دقیقه هم می‌توانستیم آن را آپلود کنیم. در مواردی استاد ایمیل را قبول نمی‌کرد و حتما باید در سایت آپلود می‌شد. با این وضع خیلی از دانشجویان مشروط شدند، یکی از مطالبات ما این بود که مشروطی برداشته شود چون دانشجویان بار اول است که می‌خواهند مجازی امتحان بدهند.

شجاعی ادامه داد: در ترم مجازی گذشته دانشجویان شبانه شهریه‌ی ثابت را دادند و شهریه متغیر را صفر در نظر گرفته شد. اما با شروع ترم جدید متوجه شدند که باید هم شهریه‌ی ثابت این ترم و هم شهریه‌ی متغیر ترم گذشته را بپردازند. چرا وقتی شهریه متغیر را صفر در نظر گرفت نگفت که قرار است اول ترم اینده آن را پس بگیرد؟ سامانه پرداخت شهریه هم دچار مشکل بود. تعداد زیادی از دانشجویان مجبور شدند که به دانشگاه بروند. حتی مسئولین دانشگاه هم نمی‌دانستند که سامانه مشکل دارد. شب قبل از انتخاب واحد یک دفعه زمان کلاس‌ها و اساتید عوض شد. دانشجو از قبل برنامه‌ی کلاس‌ها را می‌ریزد.

او درباره مشکلات اداری دانشگاه گفت: رفتارها هم در آموزش کل بسیار بد است. موردی داشتیم که به او گفته‌اند برای انجام کار مربوط به دانشگاه از اصفهان به تبریز بیاید، بعد از کاغذبازی فراوان گفته‌اند با ایمیل هم می‌توانستی این کارها را انجام دهی. دانشگاه اصرار دارد که فقط کسانی که درسی را افتاده‌اند می‌توانند ترم تابستان آن را بردارند، خب برای دانشگاه چه فرقی می‌کند کسی درسی را افتاده یا نه شاید یک نفر می‌خواهد پروسه‌ی تحصیلش را سریع‌تر طی کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه سهند درخواست خود را اینگونه تشریح کرد: درخواستی که انجمن اسلامی از مسئولین دانشگاه دارد، شفاف‌سازی مسائل مالی همچنین کم شدن هزینه‌ی دانشجویان شبانه، برداشته شدن حضور و غیاب اجباری و برداشته شدن مشروطی است.باید شفاف‌سازی شود که این هزینه‌ها کجا صرف می‌شود. چرا دانشگاه از این هزینه‌ها که کم شده به دانشجویان تخفیف نمی‌دهد؟ این بحث‌ها شده اما به نتیجه نرسیده است، ما یک فرصت سه هفته‌ای به دانشگاه می‌دهیم اگر به این مسائل رسیدگی نکنند به وزارت علوم شکایت می‌کنیم.

وی همچنین گفت:‌ الان بودجه‌ی غذا، سرویس‌ها و بودجه‌ی فرهنگی به خاطر مجازی شدن دانشگاه مصرف نمی‌شود. باید شفاف‌سازی شود که این هزینه‌ها کجا صرف می‌شود؟ علاوه بر دانشجویان شبانه، دانشجویان روزانه نیز برای درس‌هایی که افتاده‌اند باید پول پرداخت کنند؛ چرا دانشگاه از این هزینه‌ها که کم شده به دانشجویان تخفیف نمی‌دهد تا در این شرایط بد اقتصادی فشار را از دوش خانواده‌ها کم کند؟ در جلسه از جواب دادن به این مسائل سر باز زدند.

انتهای پیام

نظر شما