شناسهٔ خبر: 42785732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

آکادمی سلطنتی هنر انگلیس ۴۰ درصد نیروهایش را تعدیل می‌کند

صاحب‌خبر -

در پی کاهش شدید درآمد ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان، آکادمی سلطنتی هنر لندن ۴۰ درصد نیروهایش را تعدیل می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه هنر چاپ لندن، در هفته‌ای که گذشت به کارکنان آکادمی سلطنتی هنر اعلام شد با هدف پس‌انداز سالانه حدود ۸ میلیون پوند، ۱۵۰ عنوان شغلی این موسسه حذف خواهد شد.

اکسل روگر (Axel Rüger) مدیر این موسسه هنری در بیانیه‌ای گفت: همه‌گیری کرونا یک فشار شدید مالی به ما تحمیل کرده است. نیروهای ما به طرز باورنکردنی نسبت به کار در آکادمی سلطنتی هنر متعهد و پرشور هستند. بنابراین با کمال تاسف به در خطر بودن عناوین شغلی موسسه اذعان می‌کنیم اما تمرکز ما باید روی تضمین بقای آکادمی سلطنتی هنر باشد.

آکادمی سلطنتی هنر که قدمتی ۲۵۰ ساله دارد و یکی از مقاصد محبوب هنردوستان است، با شیوع ویروس کرونا از ماه مارس تا ژوئیه (از اسفند ۹۸ تا تیر ۹۹) تعطیل شد. پس از این تاریخ نیز بازگشایی موسسه منوط به کاهش ظرفیت بازدید بود.

در بیانیه این موزه آمده است:

فاصله‌گذاری اجتماعی ظرفیت و درآمد موزه را تا ۷۵ درصد کاهش می‎دهد و ضررهای سنگین ما ادامه دارد. بودجه اختصاص داده شده به کارکنان بزرگترین بخش مخارج آکادمی سلطنتی هنر است. متاسفانه این بدان معناست که بخش اعظم پس‌انداز ۸ میلیون پوندی باید از محل دستمزدها تامین شود.

تعدیل نیرو در این موسسه انگلیسی، مشمول کارگران موزه خواهد بود و پس از مشورت‌های رسمی، از ماه آینده آغاز می‌شود.

برخلاف بیشتر موزه‌های بزرگ لندن، آکادمی سلطنتی هنر بودجه دولتی ندارد و در عوض از فروش بلیت، کمک‌های مالی، فعالیت‌های تجاری و حق عضویت‌های دریافتی مخارج خود را تامین می‌کند.

این موسسه بخش عمده برنامه‌های خود برای باقی سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده است که از آن جمله می‌توان به برپایی طولانی‌ترین رویداد آن موسوم به نمایشگاه تابستانی از ۱۵ مهر تا ۱۴ دی اشاره کرده که امسال برای اولین بار در تاریخ ۲۵۰ ساله این موزه در زمستان برگزار می‌شود.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان بیش از ۹۵۶ هزار نفر جان باخته‌اند.

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری از فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

اشتراک گذاری در:

برچسب‌ها:

نظر شما