شناسهٔ خبر: 42718764 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ائتلاف عراقیون: بیانیه مرجعیت عالی باید به برنامه کاری دارای اولویت تبدیل شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- ائتلاف عراقیون در پارلمان عراق بر اهمیت اینکه دولت، مجلس و نیروهای سیاسی برای تبدیل بیانیه مرجعیت عالی به یک برنامه کاری دارای اولویت تلاش کنند، تاکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از الفرات، در بیانیه ائتلاف عراقیون آمده است: هیئت رئیسه ائتلاف عراقیون جلسه دوره ای خود را با ریاست عمار حکیم برگزار کرد و در آن جلسه مواد درج شده در برنامه خود و تحولات اوضاع سیاسی و اقتصادی در عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.

این ائتلاف افزود: شرکت کنندگان در این جلسه پرونده انتخابات زودهنگام را مورد تبادل نظر قرار دادند و بر اهمیت تصویب قانون انتخابات و یکسره کردن پرونده حوزه های انتخاباتی در راستای بازگرداندن اعتماد میان شهروندان و صندوق های آرا تاکید کردند.

هیات رئیسه این ائتلاف همچنین بر لزوم بازیابی اقتدار دولت، حمایت از آن و پشتیبانی از برنامه های دولتی تاکید و لزوم مبارزه با فساد و رفتار حرفه ای با چنین پرونده هایی را بدون سیاسی کاری یادآور شدند.

گفتنی است حضرت آیت الله العظمی سیستانی(دام ظله) چندی پیش در دیدار خانم «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق بر برگزاری انتخابات زودهنگام، لزوم مبارزه با فساد و پیشبرد اقدامات دولت عراق تاکید کردند.

ایشان همچنین حفظ حاکمیت ملی عراق، جلوگیری از نقض آن و ایستادن در برابر دخالت های خارجی در امور این کشور و دور کردن خطرات تجزیه از آن را مسولیت همگانی دانستند.

خبر را در الفرات ببینید

نظر شما