شناسهٔ خبر: 42693045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بیانیه‌ای مطرح شد

واکنش جبهه پایداری انقلاب اسلامی خرم‌آباد به اتفاقات شهرداری و شورای شهر این شهرستان

بعد از موضع‌گیری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان، جبهه پایداری خرم آباد هم با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات شهرداری و شورای شهر این شهرستان واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بعد از موضع‌گیری شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان لرستان پیرامون اتفاقات اخیر شهرداری و شورای شهر خرم آباد، اکنون جبهه پایداری انقلاب اسلامی شهرستان خرم آباد در بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات شهرداری و شورای شهر واکنش نشان داده است.

در بیانیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی شهرستان خرم آباد آمده است:
استان لرستان خصوصا اهالی مظلوم و محروم شهر خرم آباد که دین خود را در صحنه‌های مختلف و حساس کشور از جمله دفاع مقدس ادا کرده است، دیر زمانیست اسیر ناکارآمدی و بی تدبیری مدیران و مسئولانی گشته که گویا سعی بر نابودی این خطه و ارائه تصویری ناکارآمد از انقلاب اسلامی را داشته به شکلی که اخیرا با کسب رتبه‌های اول فلاکت و بیکاری و تورم موجبات نارضایتی مردم نجیب و کم توقع و ولایتمدار این دیار را فراهم آورده اند.

امام راحل می‌فرمایند: شما توجه داشته باشید که به اسلام خدمت کنید و به کشور خودتان خدمت کنید. شما وکیل مردمی هستید که همه اسلام را می‌خواهند و همه کشور خودشان را می‌خواهند و شما باید برای این ملت خدمت بکنید. به آن چیزی که شما را وکیل کرده است، خدمت بکنید. اگر انحراف پیدا کنید برخلاف ملت، خیانت کرده اید به وکالتی که دارید. (صحیفه امام، ج ۱۲، ص ۳۵۱)

آیا اوضاع این شهر نشان از انقلابی بودن شما مسئولان دارد؟ که قاطعانه می‌گوییم نه. 
 
آن چیزی که از مسئولان و منتخبین انتخابات انتظار می‌رود تلاش برای حل مشکلات مردم و آن چیز که مشاهده می‌شود خلاف آن است. عملکرد این مدیران به هیچ شکلی قابل دفاع نبوده و حتی بیان آن باعث تکدر خاطر آحاد مردم می‌گردد.

در این وانفسای سیاسی کاری و بی خیالی مسئولین، در چند روز اخیر شاهد اتفاقات عجیبی در شهرداری خرم آباد این نهاد بسیار مهم که به نوعی ویترین نظام در خدمت به مردم است بوده ایم.

چند ماهی است این نهاد توسط اعضای شورای شهر و شهردار درگیر بازی‌های سیاسی و قومی قبیله‌ای بدون نتیجه برای مردم و شهر شده است.

گروه‌های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا که هیچ سنخیتی با اسم و رسم خطوط فکری و گفتمان سیاسی خود ندارند با هم متحد شده اند و صرفا هدفی جز رضایت دوستان و اقوام و رانت و سو استفاده واتلاف منابع محدود موجود را ندارند.

سه ماه تمام شهر اسیر سیاسی کاری افرادی شده است که از یک سو خمس پیراهن می‌دهند و از سوی دیگر قسم جلاله دروغ می‌خورند.
 
کدام را باور کنیم؟ قسم حضرت عباس را یا دم خروس. آن از انتخاب شهردار قبلی‌تان و این هم از شهردار جدیدتان.

تلاش‌های مجاهدانه‌تان برای بقای شهردار را دیده‌ایم که گذر بر شهر و کوچه و خیابان‌ها گویای عملکرد ایشان است، اما این چنین مجاهدتی برای برخورد با عاملان اوضاع نا به سامان و اسفناک شهر به عنوان نهاد نظارتی شهر و پارلمان شهری ندیده ایم.

وضع شهر را نمی‌بینید، شاید در این شهر سکونت ندارید، نه فضای سبز مناسبی و نه اوضاع تنظیف مطلوبی و نه وجود طرح و برنامه‌ای برای آینده و ازسوی دیگر شش ماه حقوق عقب افتاده کارگران و پاداش‌های غیر قانونی به خودتان، این داغ را سخت‌تر کرده، دیگر بماند آن همه وظیفه که برای شما تعریف شده است و از آن غافلید.

با ۱۲ سوال که ناکارآمدی شهردار را نشان می‌داد، استیضاح را کلید زدید و با سیاسی کاری افرادی همه چیز فراموش شد، آیا اوضاع شهر تغییر کرد که نکرد یا اوضاع امتیاز‌های شهردار به اعضای شورا و جلسات شبانه و معاملات پنهانی و پشت پرده باعث شد که کنار کشیدید؟ هزینه‌های این عملکرد شما را چه کسی پرداخت میکند؟

نهاد‌های نظارتی و انقلابی استان کجا هستند که اینگونه بازی استیضاح و استعفا و نمایش‌های کمدی و استهزاء عمومی راه انداخته‌اید.
کاری کرده‌اید که مردم نبودنتان را به بودنتان ترجیح می‌دهند.
 
القاب و آبرویتان به سبب انقلاب و مردم است و خدمتتان در جای دیگر. از این رو ما نیرو‌های انقلابی شهر خرم آباد ضمن برائت از این مسئولان خواستار برخورد هر چه سریعتر نهاد‌های نظارتی با این همه اهمال و سستی و فساد در شهرداری و شورای شهر خرم آباد هستیم و تا انجام این امر از پیگیری و مطالبه آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

نظر شما