شناسهٔ خبر: 42604711 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کمالی در گفتگو با دانشجو:

نارضایتی مردم سیستان و بلوچستان از سهمیه‌بندی گاز / جریان دانشجویی پیگیر مطالبات مردمی خواهد بود

دبیر جنبش عدالتخواه سیستان و بلوچستان گفت: سهمیه بندی گاز موجی از نگرانی‌ها را در بین شهروندان ایجاد کرده است؛ چراکه مردم ۴ سیلندر گاز را برای استفاده ماهیانه کافی نمی‌بینند.

صاحب‌خبر -

کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو گفت: سالیان درازی است که مشکل کمبود گاز در فصل سرما یکی از معضلات اساسی مردم سیستان و بلوچستان بوده و طی سال‌های اخیر این قضیه به مراتب شدت یافته و باعث شده قامت زنان و مردان سیستانی و بلوچ بیش از پیش در زیر سیلندر‌های گاز خم شود.

کمالی افزود: موضوع کمبود گاز در فصل سرما همیشه یکی از مشکلات مردم شهر‌های مختلف استان بوده، اما طی دوسال اخیر این قضیه شدت یافته؛ به طوری که در فصل گرم سال نیز به مانند فصول سردتر شاهد کمبود گاز بوده ایم.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: افزایش گلایه‌ها طی دوسال گذشته در شهرستان‌های شمالی استان باعث شد که امسال جهت حل مشکل کمبود احتمالی گاز در فصل سرما سهمیه بندی گاز به مانند نفت صورت گیرد، تا شاید به این طریق شاهد کاهش دغدغه‌ها در زمینه‌ی کمبود احتمالی گاز باشیم.

وی با اشاره به سهمیه‌ای بودن گاز گفت: شنیده‌ها حکایت از این دارد که سهمیه پیشنهادی برای هرخانوار ۴ سیلندر گاز در ماه در نظر گرفته شده که در کنار سهمیه نفت، مردم ماهیانه می‌توانند آن را دریافت کنند؛ اما این تصمیم موجی از نگرانی‌ها را در بین شهروندان ایجاد کرده است؛ چرا که مردم این مقدار را جهت استفاده در پخت و پز، وسایل گرمایشی و آبگرمکن‌های منزل کافی نمی‌دانند و خواستار افزایش سهمیه گاز مایع می‌باشند.

کمالی یادآور شد: ضمن تشکر از پیگیری‌های اخیر نمایندگان مجلس دراین خصوص، خواهشمندیم در آینده نیز با حساسیت بیشتری در زمینه‌ی به نتیجه‌رساندن طرح انتقال گاز به سیستان عمل‌کرده تا ان‌شاءالله در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد حل همیشگی مشکل گاز باشیم. علاوه بر نمایندگان از فرمانداران حوزه سیستان نیز درخواست داریم در سفر پیش رو کمیسیون انرژی مجلس و همچنین از طریق سایر راه‌های ارتباطی درخصوص افزایش سهمیه گاز رایزنی‌های لازم را انجام داده تا شاهد رفع این نگرانی به حق مردم نجیب سیستان پیش از ایجاد مشکل اساسی در فصل سرما باشیم.

نظر شما