شناسهٔ خبر: 4244245 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

جعبه سیاه هواپیمای آلمانی پیدا شد

صاحب‌خبر -

مقامات فرانسوی اعلام کردند جعبه سیاه یک فروند هواپیمای ایرباس ای 320 (A320) آلمانی که سه شنبه در جنوب این کشور سقوط کرد را پیدا کرده اند.

هواپیمای ایرباس ای 320 متعلق به شرکت آلمانی «جرمن وینگز» با 150 نفر سر نشین، از بارسلون اسپانیا عازم دوسلدورف آلمان بود که در کوه‌های آلپ فرانسه سقوط کرد.

به گفته مقامات فرانسوی همه سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست داده اند.

 

براساس گزارشها خلبان یک ساعت پیش از سقوط در پیامی اضطراری درخواست کمک کرده بود. با این وجود مقامات فرانسوی گفتند این هواپیما هیچگونه پیام کمکی ارسال نکرده بود.

شرکت «جرمن وینگز» از شرکت‌های وابسته به خطوط هوایی لوفت هانزا است. الیور ونگر، مدیرعامل جرمن وینگز بعد از ظهر سه شنبه (امروز) در نشست خبری کوتاه به خبرنگاران گفت: «با توجه به اطلاعات موجود ما نمی‌توانیم بگوییم که آیا کسی در این سانحه زنده مانده یا تعداد بازماندگان احتمالی این حادثه چند نفر است؟»

توماس وینکلمن، سخنگوی جرمن وینگز به جزئیات سقوط هم اشاره کرده و گفته که این هواپیما ناگهان به دلیلی نامعلوم، با شیبی تند شروع به کاهش ارتفاع می‌کند و حدوداً 8 دقیقه در حالت شیرجه به سمت زمین می‌رفته است.

الیور ونگر مدیر عامل جرمن وینگز (چپ) و توماس وینکلمن، سخنگوی شرکت در یک کنفرانس خبری شرکت کردند (AFP)

 

سخنگوی این شرکت آلمانی افزود جت ای 320 تابستان 2013 به طور کامل مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته بود. تعداد کل اتباع آلمانی حاضر در این هواپیما 67 نفر اعلام شده که دو نفر از آنها کودک بوده‌اند.

خویشاوندان سرنشینان هواپیما در فرودگاه دوسلدورف

 

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در پی اعلام خبر سقوط این هواپیما، دریک نطق تلویزیونی با بازماندگان این سانحه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و پادشاه اسپانیا ابراز همدردی کرد.

اولاند گفت که برنار کازنو، وزیر کشور فرانسه به محل این حادثه اعزام شده است.

رییس جمهوری فرانسه همچنین این حادثه را رخداد غم انگیز و ناگواری در خاک این کشور دانست. به گفته اولاند، 150 سرنشین این هواپیما اتباع آلمان، اسپانیا و احتمالا «ترکیه» بودند. وی افزود نمی‌تواند با اطمینان بگوید که اتباع فرانسه در میان سرنشینان این هواپیما حضور نداشتند.

همچنین مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با خانواده های قربانیان هواپیمای ایرباس ابراز همدردی کرد.

ز س/م ح

نظر شما