شناسهٔ خبر: 41948302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

نمكي:

تصمیم نهایی برای کنکور اراده وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست

وزیر بهداشت گفت: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور تصمیم وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نبوده است و تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاري دانشجو، سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در خصوص مباحثی که درباره کنکور ۹۹ پیش آمده و گلایه خانواده‌های کنکور گفت: ما اعلام نکردیم که کنکور به تعویق می‌افتد، اما وقتی گفتیم که پروتکل‌های برگزاری کنکور سراسری از کنکور‌های ارشد و دکتری سختگیرانه‌تر شود وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش گفتند که برای رعایت این فواصل و پروتکل سختگیرانه‌تر نیازمند وقت بیشتری برای مدیریت این سر ریز جمعیت در فضا‌های محدود نیاز دارند.

وزیر بهداشت گفت: گفته شد که این موضوع باید در ستاد کرونا مطرح شود و مجدد جلسه گذاشتیم. می‌دانم که خانواده‌ها در اضطراب بودند و هفته قبل هم خودم به موضوع ورود کردم که باید این موضوع مدیریت شود. اما صحبت کردیم که با دادن فضا‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر مراکز دولتی می‌توان این مسئله را مدیریت کرد.

وی افزود: البته این موضوع در کمتر از ۲۴ ساعت جمع بندی و قرار شد که کنکور در همان تاریخی که گفته شده بود برگزار شود.

نمکی افزود: دلیل من برای پروتکل‌های سختگیرانه‌تر هم این بود که بچه مدرسه‌ای که می‌آید برای کنکور در پختگی رفتار متفاوت است و اگر لحظه‌ای ماسک اش کنار رفت و بدون ماسک شد هم فاصله سختگیرانه فاصله ایمن تلقی شود.

وزیر بهداشت در پايان خاطرنشان كرد: تصمیم نهایی که برای کنکور گرفته شد تصمیم وزارت علوم و وزارت بهداشت نیست، بلکه این تصمیم ستاد ملی کرونا است.
 
 
 

نظر شما