شناسهٔ خبر: 41858331 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آمار جانباختگان و مبتلایان کرونا در جهان+ جدول

در سراسر جهان بیش از 19 میلیون و 724 هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده و بیش از 727 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها تاکنون مجموع شمار مبتلایان این بیماری به 19 میلیون و 724 هزار و 438 نفر رسیده است.

به گزارش اعتدال، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به 727 هزار و 514 نفر رسیده است.

گزارش ها حاکیست آمریکا، همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هرچند برزیل نیز به لحاظ شمار مبتلایان سریع تر از سایر کشورها در حال نزدیک شدن به آمار ایالات متحده است.

هم اکنون برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، انگلیس و مکزیک نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و کلمبیا به ترتیب جایگاههای چهارم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر آفریقای جنوبی، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز  شنبه 18 مرداد 1399 (8 آگوست 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار جانباختگان و مبتلایان کرونا در جهان+ جدول   

آمار جانباختگان و مبتلایان کرونا در جهان+ جدول

جان‌باختگان کرونا در آمریکا از 164 هزار نفر فراتر رفت
آمریکا همچنان کانون همه گیری کرونا در جهان است. بیش از 5 میلیون و 133 هزار بیمار مبتلا به کرونا در آن کشور وجود دارد و بیش از 164 هزار و 742 نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند و این رقم در جهان بالاترین است.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به بیش از 2 میلیون و 988 هزار نفر رسیده است.

این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرد که شمار کل قربانیان کرونا در برزیل به 100 هزار و 240 تن رسیده است.

برزیل پس از ایالات متحده دارای بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان است.

کرونا در هند

دولت هند اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از 2 میلیون و 150 هزار نفر عبور کرده است.

وزارت بهداشت هند هشدار داده است که تعداد روزانه مبتلایان در این کشور روندی صعودی به خود گرفته است. تنها در روز گذشته 65 هزار و 156 مورد ابتلای جدید در هند به ثبت رسیده است.

همچنین با درنظر گرفتن 875 مورد فوتی دیروز در اثر بیماری کووید-۱۹، تعداد تلفات این کشور در جریان شیوع ویروس کرونا به 43 هزار و 453 نفر رسیده است.

هند پس از آمریکا و برزیل بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان را دارد.

در هفته‌های اخیر و در پی برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های وضع شده توسط دولت هند، شمار مبتلایان در این دومین کشور پرجمعیت جهان فزونی گرفته است.

پیشتر مقامات دولت هند به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی این کشور با برداشته شدن شماری از محدودیت‌ها موافقت کرده بودند.

همه امدادگران و مسافران هواپیمای هندی که دچار سانحه شد باید قرنطینه شوند
تمام امدادگرانی که برای نجات مسافران هواپیمای هندی با آنها در تماس بودند، باید قرنطینه شوند.

یکی از مسافران این هواپیما که دیشب در کالیکوت در جنوب هند دچار لغزش شد و به دره افتاد، مبتلا به کرونا تشخیص داده شده است.

به همین دلیل از همه مسافران، از جمله ۱۸ سرنشین که جانشان را از دست داده‌اند، تست کرونا گرفته شده است. مسافرانی که نجات یافته‌اند باید دو هفته قرنطینه شوند.

این هواپیما از دوبی عازم ایالت کرالا در جنوب هند بود.

کرونا در روسیه
در روسیه شمار مبتلایان در شبانه روز گذشته 5212 نفر و تعداد درگذشتگان هم 129 اعلام شده است.

تعداد کل درگذشتگان در این کشور به 14 هزار و 854 نفر و شمار کل مبتلایان به 882 هزار و 347 نفر رسیده است.

کرونا در آفریقای جنوبی
وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 553 هزار و 188 نفر و تعداد جانباختگان نیز به 10 هزار و 210 نفر رسیده است.  آفریقای جنوبی در جایگاه پنجم جهانی از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

کرونا در اسپانیا

آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 503 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 361 هزار و 442 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هشتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته به طوری که در 24 ساعت گذشته تنها 3 مورد فوتی ثبت شده است.

کرونا در بریتانیا

در بریتانیا شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید 19 در شبانه روز گذشته 55 نفر اعلام شده است. به این ترتیب تاکنون 46 هزار و 566 نفر جان خود را از دست داده اند.
تعداد موارد جدید ابتلا هم در 24 ساعت گذشته 758 نفر گزارش شده که در مجموع کل مبتلایان به 309 هزار و 763 نفررسیده است.

کرونا در فرانسه

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 197 هزار و 921 تن و تعداد کل قربانیان کرونا نیز به 30 هزار و 324 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک، بریتانیا، هند و ایتالیا رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است.

 اجباری شدن ماسک در فضاهای شهری سن تروپه فرانسه؛ پلیس با متخلفان برخورد می‌کند

استفاده از ماسک در سن تروپه فرانسه که به‌عنوان یک منطقه تفرجگاهی شناخته می‌شود، در فضای باز اجباری شده و حضور نیروهای پلیس برای اجرای این قانون چشمگیر است.

فرانسه بیش از ۲ هزار مورد ابتلای جدید را در روز جمعه گزارش کرد که بیشتر افزایش ابتلای روزانه از ماه مه گذشته است.

از سوی دیگر استفاده از ماسک در فضای بیرون از خانه در برخی نقاط شلوغ شهر مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه نیز اجباری شده است.

در پی افزایش آمار ابتلا به کرونا در جهان، آلمان بر محدودیت‌های مرزی خود افزود
آلمان محدودیت‌های مرزی و ترددی را همزمان با سیرصعودی موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور افزایش داده است.

طبق دستورالعمل‌های جدید اعلام شده، افرادی که از شهرهای بلاگووگراد، دوبریچ و وارنای بلغارستان همچنین مناطق ارجش، بیهور، بوزائو، نامس، ایالومیتسا، مهدینتسی و تیمیش رومانی و ایالت ویکتوریای استرالیا به آلمان می‌آیند، باید قرنطینه شوند یا تست منفی کووید۱۹ خود را به محض ورود ارائه کنند.

فهرست جدید در حالی از سوی مقام‌های آلمان اعلام شده است که پیش از این از پنج اوت (15 مرداد) افرادی که از شهر آنتروپ بلژیک و از 31 ژوئیه از مناطق کاتالونیا، نابارا و آراگون در اسپانیا رهسپار این کشور می‌شدند، در این فهرست قرار داشتند.

این محدودیت‌های مسافرتی و ترددی، برای ده‌ها کشور دیگر که اغلب غیر اروپایی هستند از جمله ایالات متحده آمریکا نیز همچنان اعمال می‌شود.

این فهرست از کشورها و مناطق زیر نظر موسسه روبرت کوخ (RKI) [مرکز کنترل بیماری‌ آلمان] تهیه می‌شود. کشورها و مناطقی که این موسسه آن‌ها را «پرخطر» ارزیابی می‌کند در به روز رسانی این فهرست اضافه می‌شوند.

 موسسه روبرت کوخ زمانی که در یک منطقه یا کشور بیش از 50 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در یک دوره هفت روزه وجود داشته باشد، آن را به عنوان «پرخطر» طبقه‌بندی می‌کند.

آلمان پیشنهاد داده است که افرادی که از مناطق پرخطر وارد کشور می‌شوند، در سه روز نخست ورود خود، آزمایش کرونا بدهند.

در داخل خاک آلمان نیز دولت به طور منطقه‌ای با گسترش شیوع ویروس کرونا مقابله می‌کند؛ با این حال در روز شنبه برای سومین روز پیاپی بیش از هزار ابتلای جدید روزانه در این کشور ثبت شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در آلمان،  216 هزار و 692 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۹ هزار و 259 مرگ ناشی از کووید-۱۹ نیز ثبت شده است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 13 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 35 هزار و 203 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، مکزیک، انگلیس و هند در جایگاه ششم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 250 هزار و 103 نفر رسیده است که ایتالیا را شانزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو

در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 463 هزار و 875 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 20 هزار و 649 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در مکزیک

دولت مکزیک اعلام کرده که آمار درگذشتگان ویروس کرونا در مکزیک از 51 هزار و 300 نفر فراتر رفته است.

مکزیک در حال حاضر از نظر شمار مرگ و میر پس از آمریکا و برزیل در رده سوم جهان قراردارد.

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرده که در شبانه روز گذشته 794 نفر جان خود را ازدست داده اند. شمار افرادی هم که تست کرونای آن ها مثبت اعلام شده 469 هزار و 407 نفر اعلام شده است.


کرونا در ترکیه

ترکیه بیش از 239 هزار و 622 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 829 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی

در عربستان سعودی روز گذشته هزار و 469 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 287 هزار و 262 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 3 هزار و 130 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
آمار کل مبتلایان در چین با افزایش 31 نفر در شبانه روز گذشته تاکنون 84 هزار و 596 نفر گزارش شده است.

آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۵۴ مورد مثبت و فوت ۵ بیمار

وزارت صحت عامه/بهداشت افغانستان می‌گوید، در پی آزمایش حدود ۱۵۰۰ نمونه مشکوک در شبانه روز گذشته، تنها ۵۴ مورد مثبت کرونا شناسایی شده است. با این رقم و بر اساس آمار رسمی، مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۷هزارو ۶۹ نفر رسید.

به گفته این وزارتخانه، در مدت یاد شده ۵ بیمار مبتلا به کرونا فوت کرده و رقم کل جان‌باختگان به ۱۳۱۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت افغانستان گفته که تا کنون حدود ۲۶ هزار بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند.

آمار رسمی کرونا در ایران: مرگ ۱۳۲ بیمار و شناسایی ۲۱۲۵ بیمار جدید در یک شبانه روز
وزرات بهداشت ایران از مرگ ۱۳۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ و شناسایی ۲۱۲۵ بیمار جدید خبر داد.

به گفته سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت ایران ۱۰۴۹ نفر از این مبتلایان جدید در بیمارستان بستری شدند. بر اساس آمار رسمی، مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به ۳۲۴ هزار و ۶۹۲ نفر رسید که ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر از آنها در اثر بیماری درگذشتند.

این در حالی است که داده‌های پزشکی و فهرست‌هایی از موارد قطعی و مشکوک به کووید-۱۹ در ایران حاکی از پنهانکاری و لاپوشانی شیوع کرونا و شمار بیشتر قربانیان و مبتلایان در ایران است.

به گفته لاری، ۴۱۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری هستند.

هشدار پزشکان ایرانی درباره امکان جدی سرایت کرونا و درخواست تعطیلی مجالس عزاداری محرم
جمعی از پزشکان و کادر درمانی ایران در نامه ای از مراجع تقلید، حوزه های علمیه و متولیان برگزاری عزاداری‌های محرم خواستند که امسال به دلیل شیوع کرونا مجالس عزاداری برگزار نکنند.

در این نامه که در کانال اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی ایران هم منتشر شده آمده: "هیچ نهاد ناظری توانایی ضمانت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط میلیون‌ها عزادار را نخواهد داشت."

امضا کنندگان این نامه می‌گویند که حتی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله بین عزاداران، امکان جدی سرایت بیماری وجود دارد.

کرونا در آفریقا
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آفریقا از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه به بیش از یک میلیون و 38 هزار مبتلا خبر دادند و شمار فوتی های ناشی از کرونا را 22 هزار و 919 نفر اعلام کردند.

آفریقای جنوبی در صدر کشورهای این قاره از حیث ابتلا قرار دارد و پس از آن کشورهای مصر، نیجریه، غنا، الجزایر، مغرب و کنیا قرار دارند.

نظر شما