شناسهٔ خبر: 41845736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

آمار جهانی جانباختگان و مبتلایان کرونا+ جدول

در سراسر جهان بیش از 19 میلیون و 407 هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده و بیش از 720 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -
شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها تاکنون مجموع شمار مبتلایان این بیماری به 19 میلیون و 407 هزار و 724 نفر رسیده است.

به گزارش اعتدال، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در 213 کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید در جهان به 720 هزار و 441  نفر رسیده است.

گزارش ها حاکیست آمریکا، همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هرچند برزیل نیز به لحاظ شمار مبتلایان سریع تر از سایر کشورها در حال نزدیک شدن به آمار ایالات متحده است.

هم اکنون برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل، انگلیس و مکزیک نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و کلمبیا به ترتیب جایگاههای چهارم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر آفریقای جنوبی، هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز  جمعه 17 مرداد 1399 (7 آگوست 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار جهانی جانباختگان و مبتلایان کرونا+ جدول       

آمار جهانی جانباختگان و مبتلایان کرونا+ جدول

جان‌باختگان کرونا در آمریکا از 163 هزار نفر فراتر رفت
آمریکا همچنان کانون همه گیری کرونا در جهان است. بیش از 5 میلیون و 59 هزار بیمار مبتلا به کرونا در آن کشور وجود دارد و بیش از 163 هزار و 318 نفر جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند و این رقم در جهان بالاترین است.

ویروس کرونا: افزایش اشتغال در آمریکا بیش از پیشبینی قبلی بوده است
در پی دو ماه نرخ بالای بیکاری به خاطر توقف بخش عمده فعالیت های اقتصادی و تعطیلی مراکز کسب و کار در نتیجه شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در ایالات متحده رو به کاهش گذاشته و افزایش میزان اشتغال بیش از حدی بوده است که پیشتر پیش بینی شده بود.

در ماه گذشته میلادی، نرخ بیکاری به ۱۰.۲ درصد کاهش یافت که کمتر از نرخ بیکاری در ماه ژوئن است که به ۱۱.۲ درصد می رسید.

این نرخ به مراتب بهتر از نرخ ۱۰.۶ درصد است که برای این ماه پیش بینی شده بود.

در حالیکه قبل از شیوع ویروس کرونا، دولت دونالد ترامپ موفق شده بود برای اولین بار در دهه های اخیر نرخ بیکاری را به زیر ۴ درصد برساند و به خصوص زمینه افزایش اشتغال اقلیت های نژادی از جمله سیاهپوستان و اسپانیایی تباران را فراهم کند، شیوع این بیماری باعث شد که در ماه های اول نرخ بیکاری به بالای ۱۶ درصد برسد که از زمان رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ سابقه نداشت.

افزایش بیش از انتظار اشتغال مدیون آغاز به کار برخی مراکز تولید و توزیع و همچنین از سرگیری فعالیت واحدهای دولتی متکی به نیروی کار نیمه وقت و موقت است. هنوز یکی از مهمترین بخش های اشتغالزا در ایالات متحده، یعنی خدمات "میزبانی" شامل رستوران ها، میخانه ها و هتل ها به طور کامل فعال نشده اند و ادامه روند ابتلا به ویروس کرونا مانع عمده در این زمینه محسوب می شود.

به گفته برخی اقتصاددانان، کمک های دولتی به آسیب دیدگان از ویروس کرونا عامل مهمی در حفظ نسبی سطح تقاضای موثر و در نتیجه، تسریع روند از سرگیری فعالیت واحدهای توزیع و تولید بوده است. به گفته آنان، در صورت رفع موانع ناشی از شیوع ویروس کرونا، بازگشت سلامت به اقتصاد آمریکا احتمالا سریعتر از میزان انتظار باشد.

با اینهمه، بازگشت کامل اقتصاد آمریکا به شرایط قبل از شیوع ویروس کرونا به کشف و عرضه کافی واکسن یا داروی کاملا موثر بر این بیماری بستگی دارد.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به این ویروس در کشور به بیش از 2 میلیون و 927 هزار نفر رسیده است.

این وزارتخانه هم‌چنین اعلام کرد که شمار کل قربانیان کرونا در برزیل به 98 هزار و 844 تن رسیده است.

برزیل پس از ایالات متحده دارای بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان است.

شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۲ میلیون نفر عبور کرد
دولت هند روز جمعه ۷ اوت (۱۷ مرداد) اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از ۲ میلیون نفر عبور کرده است. این در حالی است که تا کنون بیش از ۴۲ هزار نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت هند هشدار داده است که تعداد روزانه مبتلایان در این کشور روندی صعودی به خود گرفته است. تنها در روز گذشته ۶۱ هزار و ۴۵۵ مورد ابتلای جدید در هند به ثبت رسیده است که این رقم تعداد کل مبتلایان را به عد ۲ میلیون و ۸۶ هزار و ۸۶۴ نفر برده است.

همچنین با درنظر گرفتن ۹۴۰ مورد فوتی دیروز در اثر بیماری کووید-۱۹، تعداد تلفات این کشور در جریان شیوع ویروس کرونا به ۴۲ هزار و ۵۷۸ نفر رسیده است.

هند پس از آمریکا و برزیل بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان را دارد، با این حال نرخ تلفات این بیماری حدود ۲ درصد است که در مقایسه با این کشورها از وضع مطلوب تری برخوردار است.

بنا بر آمار دانشگاه جانز هاپکینز، نرخ مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ در امریکا ۳.۳ درصد و در برزیل ۳.۴ درصد است.

در هفته‌های اخیر و در پی برداشته شدن تدریجی محدودیت‌های وضع شده توسط دولت هند، شمار مبتلایان در این دومین کشور پرجمعیت جهان فزونی گرفته است.

پیشتر مقامات دولت هند به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی این کشور با برداشته شدن شماری از محدودیت‌ها موافقت کرده بودند.

کرونا در روسیه

در روسیه شمار مبتلایان در شبانه روز گذشته 5241 نفر و تعداد درگذشتگان هم 119 اعلام شده است.

تعداد کل درگذشتگان در این کشور به 14 هزار و 725 نفر و شمار کل مبتلایان به 877 هزار و 135 نفر رسیده است.

کرونا در آفریقای جنوبی

وزارت بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور از 538 هزار و 184 نفر عبور کرده و تعداد جانباختگان به 9604 نفر رسیده است.  آفریقای جنوبی در جایگاه پنجم جهانی از لحاظ تعداد مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار گرفته است.

کرونا در اسپانیا

آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 500 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 354 هزار و 530 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هشتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا

در بریتانیا شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته 98 نفر اعلام شده است. به این ترتیب تاکنون 46 هزار و 511 نفر جان خود را از دست داده اند.
تعداد موارد جدید ابتلا هم در 24 ساعت گذشته 871 نفر گزارش شده که در مجموع کل مبتلایان به 309 هزار و 5 نفررسیده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 197 هزار و 921 تن و تعداد کل قربانیان کرونا نیز به 30 هزار و 324 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک، بریتانیا، هند و ایتالیا رتبه‌ی هفتم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در آلمان
مقامات بهداشتی آلمان اعلام کردند، آمار مبتلایان کرونا به طور کلی به 216 هزار و 200 نفر رسیده است.

بر اساس گزارش موسسه "رابرت کخ"، سازمان کنترل و پیشگیری از بیماریها در آلمان، با مرگ 4نفر در اثر کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در آلمان به 9253 نفر رسید.

آلمان در میان سایر کشورهای اروپایی با میزان کمتر ابتلا به کرونا و مرگ در اثر این بیماری رو به رو شده بود، اما به تازگی موارد ابتلا افزایش یافته است.

کرونا در ایتالیا

با فوت 3 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 35 هزار و 190 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، مکزیک، انگلیس و هند در جایگاه ششم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 249 هزار و 756 نفر رسیده است که ایتالیا را شانزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو

در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 455 هزار و 409 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 20 هزار و 424 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در جهان؛ مرگ و میر در مکزیک از ۵۰ هزار نفر فراتر رفت

دولت مکزیک اعلام کرده که آمار درگذشتگان ویروس کرونا در مکزیک از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

مکزیک در حال حاضر از نظر شمار مرگ و میر پس از آمریکا و برزیل در رده سوم جهان قراردارد.

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرده که در شبانه روز گذشته ۸۱۹ نفر جان خود را ازدست داده اند. شمار افرادی هم که تست کرونای آن ها مثبت اعلام شده ۴۶۲ هزار و ۶۹۰ نفر اعلام شده است. جمعیت مکزیک بیش از ۱۲۸ میلیون نفر است.


کرونا در ترکیه

ترکیه بیش از 238 هزار و 450 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 813 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی

در عربستان سعودی روز گذشته هزار و 567 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 285 هزار و 793 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 3 هزار و 93 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین

شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 37 نفر در شبانه روز گذشته تاکنون 84 هزار و 565 نفر گزارش شده است.

وزارت صحت افغانستان: ۱۰ میلیون نفر در کل کشور کرونا گرفته‌اند
سرپرست وزارت صحت [بهداشت] افغانستان با استناد به یک تحقیق انجام شده، از ابتلای ۱۰ میلیون شهروند افغان به ویروس کرونا خبر داد. این در حالی است که آمار رسمی مرتبط به افغانستان در نقشه پراکندگی شمار مبتلایان به ویروس کرونا حدود ۳۷ هزار نفر اعلام شده است.

براساس این پژوهش تخمین زده شده است که تاکنون ۵۳ درصد مردم کابل، ۴۲.۹ درصد مردم استان‌های های شرقی، ۳۶.۳ درصد افراد در استانهای مرکزی، ۳۴.۱ درصد از جمعیت استان‌های غربی، ۳۲.۴ درصد مردم شمال شرق و ۲۱.۱ درصد افراد در نقاط مرکزی افغانستان، به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت افغانستان می‌گوید: «۳۱.۵ درصد از جمعیت افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بدین ترتیب ۱۰ میلیون نفر در افغانستان کرونا گرفته اند. میزان ابتلا به ویروس در شهرها ۳۷ درصد و در مناطق روستایی ۲۷ درصد است.»

بر پایه این تحقیق، ۴۶.۴ درصد کودکان بین ۵-۱۷ سال به ویروس کرونا نیز مبتلا شده اند و نشانه بیماری در آنها دیده نشده است، اما ناقل ویروس بوده اند.

افغانستان که این روزها به جز ویروس کرونا کماکان با انفجارها و ناامنی در شهرها و عملیات طالبان مواجه است راه سختی در مدیریت شیوع ویروس کرونا در این کشور پیش رو دارد.

در کابل دو بیمارستان مشغول پذیرش بیماران هستند و کمبود تجهیزات و کادر درمان کار را برای مداوای مبتلایان به کووید۱۹ دشوار کرده است.

بنابراین آخرین آمار در افغانستان ۲۵ هزار و نهصد و سه نفر از ویروس کرونا جان سالم به در برده‌اند و ۳۶ هزار و نهصد و شصت و هشت نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۱۳۰۲ نفر نیز به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته‌اند.

 شمار قربانیان ویروس کرونا در ایران از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت
بنا به اعلام وزارت بهداشت ایران در روز جمعه ۱۷ مرداد (۷ اوت) شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور از مرز ۱۸ هزار نفر گذشت.

وزارت بهداشت ایران با اعلام شناسایی ۲۴۵۰ مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان به این ویروس مرگبار در ایران را ۳۲۲ هزار و ۵۶۷ نفر اعلام کرد.

به گفته دکتر سیما سادات لاری ۱۱۴۵ نفر از مبتلایان جدید بستری شده‌ و ۱۵۶ بیمار جان خود را از دست داده‌اند. خانم لاری می‌گوید وضعیت بیماری ۴۱۳۶ فردی که بستری هستند شدید است. وی شمار افرادی را که تا به امروز از چنگال این بیماری در ایران رهایی یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر اعلام کرد.
استانهایی که در وضعیت قرمز هستند: مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.
استانهایی که در وضعیت هشدار هستند: فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

موارد ابتلا به کرونا در آفریقا از یک میلیون نفر گذشت
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آفریقا از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قاره سیاه به بیش از یک میلیون و 15 هزار مبتلا خبر دادند و شمار فوتی های ناشی از کرونا را 22 هزار و 174 نفر اعلام کردند.

آفریقای جنوبی در صدر کشورهای این قاره از حیث ابتلا قرار دارد و پس از آن کشورهای مصر، نیجریه، غنا، الجزایر، مغرب و کنیا قرار دارند.

موارد ابتلا به کرونا در آقریقا از یک میلیون نفر گذشته و اتحادیه آفریقا می گوید : اقدامات تهاجمی و جسورانه برای مقابله باهمه گیری کرونا در این قاره لازم است.

نیمی از موارد ابتلا در آفریقای جنوبی است که تست کرونا در این کشور به صورت گسترده انجام شده است.

کارشناسان می گویند عدم انجام تست های کرونا به طور جامع در سراسر آفریقا به این معنی است که میزان واقعی این بیماری همه گیر در این قاره مشخص نیست.

اتحادیه آفریقا گفته به عنوان مثال ، نبود اطلاعات کافی در مورد میزان شیوع ویروس کرونا در تانزانیا موجب نگرانی است.

به گفته این اتحادیه، تانزانیا هفته ها است که آماری ارائه نداده و در اوایل ماه ژوئیه وزیر بهداشت این کشور گفته بود که ویروس کرونا در تانزانیا " رو به پایان است".

بازگشت برنامه قرنطینه در نروژ؛ مسافران از فرانسه هدف قرار می‌گیرند
نروژ برنامه قرنطینه ۱۰ روزه را بار دیگر برای تمام مسافرانی که از فرانسه، سوئیس، چک برمی‌گردنند، برقرار کرد. محدودیت‌های جدید در نروژ از روز شنبه به اجرا گذاشته می‌شود.

شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در فرانسه، طی روزهای اخیر، روند صعودی گرفته است.

نروژ در خصوص کشور همسایه‌اش، سوئد تصمیم گرفته است تا دوباره محدودیت های جدید مقابل این کشور را بررسی کند.

نروژ پس از آنکه مشخص شد مسافر یک کشتی در بندر ترومسو به کرونا مبتلا است، تصمیم گرفت مانع از لنگر انداختن کشتی‌های تفریحی با بیش از ۱۰۰ مسافر شود.

ارنا، سولبرگ، نخست وزیر نروژ نیز از سیاست این کشور برای جلوگیری از قرنطینه کامل نروژ خبر داد و تاکید کرد که به احتمال زیاد برنامه‌های دیگری را در این زمینه اعمال خواهند کرد. وی گفت که اقدام‌های دیگر در روز جمعه اعلام خواهند شد.

نروژ با جمعیت ۵.۴ میلیون نفری در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است. تاکنون در این کشور ۲۵۶ نفر قربانی کرونا شده‌اند.

پیش از این دولتمردان برخی کشورهای اروپایی از احتمال بازگشت محدودیت ها با شیوع دوباره ویروس کرونا سخن گفته بودند.


برچسب‌ها:

نظر شما