شناسهٔ خبر: 41745653 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قطعه‌ای برای امیدبخشی در کرونا + ویدئو

نگار ذکایی

به دعوت انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی برای نشان دادن و اعلام همبستگی در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، هنرمندان دو کشور یک موزیک ویدئو مشترک ساخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی این همکاری مشترک بین هنرمندان دو کشور را با کمک بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در تهران و یک سازمان اپرا در واشنگتن دی سی به انجام رسانده است تا در میانه همه‌گیری ویروس کرونا که جهان را درگیر خود کرده است و کشورها به شدت درگیر مبارزه با این بحران جهانی هستند صدای همبستگی و تعهد هنرمندان برای مبارزه با معضلات جهانی را به گوش جهانیان برسانند.

این موزیک ویدئو مشترک اجرای دو قطعه پایانی اپرای سرسه اثر جورج فردریک هندل هنرمند اسطوره‌ای و پرآوازه آلمانی بریتانیایی دوران باروک ( قرن هفدهم میلادی ) است که توسط ارکستر مجلسی همبستگی با ١٩ نوازنده سازهای کلاسیک ( ویولن ، ویولنسل ، ویولا ، کنترباس ، ابوا ، هارپسیکورد ) با سرپرستی امین عطایی و بهار فلسفی در تالار رودکی تهران اجرا و ویدئوی آن ضبط شده است. ضبط اپرای آن از سوی ٦ نفر از خوانندگان آمریکایی در شهر واشنگتن دی سی صورت گرفته که راوی در طول اجرای اپرا قطعاتی برگرفته از اشعار مولوی را روایت می‌کند.
 

در این قسمت می‌توانید ویدئوی تولید شده را ببینید :

وحید آبیده بنیانگذار و مدیرعامل انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی می‌گوید: در حدود ٤ ماه پیش زمانی که ایده ساخت این موزیک ویدئو به ذهنم رسید و آن را با هنرمندان ایرانی و آمریکایی به اشتراک گذاشتم علاقه آنان برای همکاری مشترک با یکدیگر من را به شدت هیجان زده و خوشحال کرد.

هانی کازرونی نوازنده ویولنسل ( چلو ) با اظهار خوشحالی از اینکه بخشی از این پروژه بوده امیدوار است شاهد حضور هنرمندان آمریکایی در فستیوال‌ها و رویدادهای معتبر هنری در ایران باشد.

برهان همتی نوازنده ویولن نیز معتقد است در شرایطی که جهان روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، موسیقی با تاثیرات مثبتی که بر روح و روان مردم دارد درمان خوبی برای دردهای انسان در این روزهاست.

طناز اسدی نوازنده ویولا می‌گوید مشارکت هنرمندان ایرانی و آمریکایی در این پروژه مشترک فارغ از مشکلات موجود در روابط ایران و آمریکا می‌تواند مردم دو کشور را به یکدیگر نزدیک کند.

پویا دهلاری نوازنده ویولن با بیان اینکه قرنطینه فرصت مشارکت در این پروژه تاریخی را فراهم کرد معتقد است موسیقی ملیت ندارد و زبان مشترک بین همه مردم جهان است. او امید دارد پس از پایان همه گیری کرونا هنرمندان دو کشور بتوانند همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

بهار فلسفی نوازنده ویولن می‌گوید در این روزهای سخت که فشار روحی، استرس و غم را تجربه کرده‌ایم، باید به یاد بیاوریم که با یکدیگر مهربان باشیم و در کنار هم بمانیم. او معتقد است این پروژه مشترک هنری فارغ از ملیت، مسافت و مشکلات موجود شکل گرفت .

انجمن دوستی ایران و آمریکای شمالی با هدف آشنایی و نزدیکی مردم ایران، ایالات متحده و کانادا با یکدیگر، حدود پنج سال پیش تاسیس شده است و عمده فعالیت‌هایش بر برنامه‌های تبادلات فرهنگی، هنری و ورزشی برای تعمیق دوستی میان ملت‌ها تمرکز دارد. از برنامه‌های قبلی این انجمن می‌توان به برگزاری نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی اساتید ایرانی در واشینگتن دی سی، اعزام گروه‌های ورزشی به رقابت‌های فستیوال ورزشی آرنولدکلاسیک در اوهایو برای دو سال متوالی، برگزاری کلاس گروهی مربیگری حرفه‌ای در دانشگاه ورزش ایالات متحده در آلاباما، برگزاری نخستین نمایشگاه عکس‌های پدر عکاسی ایران استاد نصرالله کسراییان در آمریکا با عنوان زنان ایرانی در آینه اقوام در دانشگاه مریلند و همچنین اهدای تندیس برنز جهان پهلوان غلامرضا تختی به موزه و آرشیو آمریکایی ورزش به عنوان اولین اثر پذیرفته شده در این موزه اشاره کرد.

انتهای پیام 

نظر شما