شناسهٔ خبر: 41379730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت کشور | لینک خبر

استاندار یزد در نشست مشترک اعضای شورای استان عنوان کرد :

بهره گیری از ابزار گفتگو؛ ضامن حل بسیاری از چالش های کشور

استاندار یزد با بیان اینکه باید زمینه حضور مردم در تمامی امور و ایجاد فضا برای گفتگو، با اتکا به جایگاه و شانیت شورا فراهم شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم از ابزار گفتگو استفاده کنیم بسیاری از مشکلات استان برطرف شده و فضای بهتری برای خدمت رسانی به مردم مهیا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «محمد علی طالبی» در نشست مشترک اعضای شورای استان که به  مناسبت هفته دهیاری ها و شهرداری ها و به منظور بررسی مسائل و چالش های شوراهای استان و همچنین مشکلات مردم شهرها و روستاهای استان در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد با بیان اینکه، شورا مهمترین نماد مشارکت مردم در امور در نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: زمینه حضور مردم در تمامی امور و ایجاد فضا برای گفتگو، با اتکا به این جایگاه و شانیت میسر خواهد بود.
وی افزود: اگر بتوانیم از ابزار گفتگو استفاده کنیم بسیاری از مشکلات استان برطرف شده و فضای بهتری برای خدمت رسانی به مردم مهیا می‌شود.
استاندار با بیان اینکه  شوراها در سال پایانی دولت به صورت ویژه ای خدمات را سامان دهند، افزود: امسال از دو جنبه حساس و حائز اهمیت است؛ از طرفی باید از اقدامات و رفتار های احساسی اجتناب شده و از طرف دیگر باید فعالیت ها به گونه ای انجام شود که بتوانیم نمای خوبی از فعالیت شورا به مردم عرضه کنیم تا زمینه مشارکت مردم در انتخابات فراهم شود.
دکتر طالبی با اشاره به حمایت های دولت از روستاها و شهرهای استان عنوان کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات ارزش افزوده استان 300 میلیارد تومان بوده که یک سوم آن در روستاها و مابقی در شهرها هزینه شده است.
وی افزود: اعتبار تخصیص یافته به روستا ها معادل کل اعتبارات عمرانی استان بوده و این حجم از تخصیص اعتبارات نشان دهنده نگاه ویژه دولت برای تقویت دهیاری ها و شهرداری ها است  .

استاندار با اشاره به  اقدامات موثر و قابل تقدیر شهرداری ها و شورا های استان در جریان مبارزه با کرونا عنوان کرد: شهرداری ها نه تنها در زمینه ضد عفونی معابر و مسائل اینچنینی اهتمام داشتند بلکه به کمک کادر درمان آمده و تجهیزات مورد نیاز آنها را نیز تامین کردند و همه این خدمات در عین این بود که خسارت های مستقیم و غیر مستقیم بسیاری از این بیماری متحمل شدند
وی در انتها با اشاره به وحدت و همدلی تمامی ارگان ها و نهادهای استان در جریان مبارزه با کرونا گفت: تسری روحیه تعامل پدید آمده در جریان مبارزه بیماری کرونا در بین دستگاه ها و نهادهای مختلف به دیگر حوزه های استان می‌تواند موجب پیشرفت و بالندگی یزد شود.

گالری تصاویر

نظر شما