شناسهٔ خبر: 41352990 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ادامه شیب تند کرونا در آمریکا با بیش از ۶۳ هزار مبتلای جدید/ چین همچنان روی عدد صفر

صاحب‌خبر -

شفقنا- در یک روز اخیر ۶۳ هزار و ۲۶۲ نفر دیگر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شدند این درحالی است که چین به عنوان کانون شیوع ویروس یک روز بدون کرونایی دیگر را تجربه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از البیان، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بار دیگر شدت گرفته است.

دانشگاه جانز هاپکینز آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در آمریکا را اعلام کرد.

طبق اعلام این دانشگاه در ۲۴ ساعت اخیر ۶۳ هزار و ۲۶۲ مبتلای جدید به کرونا در آمریکا به ثبت رسیدند تا شمار مبتلایان به ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

و اما در یک روز اخیر ۸۵۰ نفر دیگر در آمریکا به خاطر کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان هم به ۱۳۶ هزار و ۴۳۲ نفر افزایش پیدا کند.

آمریکا با فاصله زیاد نسبت به دیگر کشورها بالاترین شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا را در سراسر جهان دارد.

باوجود آنکه آمار در آمریکا تا این حد بالا است اما بسیاری از کارشناسان براین باور هستند که باتوجه به سخت بودن آزمایشات کرونا در دو ماه مارس و آوریل شمار مبتلایان و قربانیان بسیار بیشتر از آمار کنونی است.

در هفته های اخیر شمار مبتلایان به کرونا به ویژه در جنوب و غرب آمریکا به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرده است.

روز سه شنبه فلوریدا که جزو نخستین مناطق در آمریکا بود که از قرنطینه خارج شد رکورد مرگ و میر روزانه را در کشور به ثبت رساند تا جایکه در یک روز ۱۳۲ قربانی کرونایی داشت.

مکزیک و ادامه بحران

مکزیک همچنان روزهای سختی را به خاطر ویروس کرونا تجربه می کند و شمار مبتلایان و قربانیان ویروس در آن بالا است.

وزارت بهداشت مکزیک اعلام کرد که در یک روز اخیر ۷۰۵۱ مبتلای جدید به ویروس کرونا را شناسایی کرده اند این درحالی است که ۸۳۶ نفر دیگر هم به خاطر ویروس جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب شمار مبتلایان به کرونا در مکزیک بع ۳۱۱ هزار و ۴۸۶ نفر افزایش پیدا کرد این درحالی است که ۳۶ هزار و ۳۲۷ نفر هم در این کشور قربانی ویروس شده اند.

چین همچنان بدون کرونای داخلی

چین به عنوان کانون شیوع و شناسایی ویروس کرونا در آرامش کامل به سر می برد این درحالی است که جهان به خاطر این ویروس روزهای سختی را تجربه می کند.

مقامات بهداشتی در چین اعلام کردند که در یک روز اخیر ۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را شناسایی کردند که هیچ کدام از آنها از داخل کشور نبود.

همه ۶ مبتلای جدید به کرونا در چین مسافرانی بودند که از خارج وارد کشور شدند.

مثل روزها و هفته های اخیر در یک روز اخیر هم هیچ کسی در چین به خاطر ویروس کرونا جان خود را از دست نداد تا شمار قربانیان همچنان روی عدد ۴۶۳۴ باشد.

طبق اعلام کمیته مبارزه با کرونا در چین شمار مبتلایان به ویروس در این کشور از ابتدا تا کنون ۸۳ هزار و ۶۱۱ نفر بوده است.

متن خبر را در البیان دنبال کنید

نظر شما