شناسهٔ خبر: 41225057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

روایت نامهربانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مقبره شهدا! + عکس

مزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با گذشت کمتر از یک دهه از ساخت، در حال ریزش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اینکه از ساخت مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان چیزی کمتر از ۱۰ سال می‌گذرد، اما یک سالی می‌شود که این بنا در حال ریزش است! به گفته دانشجویان، دانشگاه با تقبل هزینه‌های هنگفت به ساخت این بنا اقدام کرده، ولی دیری نپاییده که این اثر از گوشه و کنار در حال ریزش است. با این حال مشخص نیست که پای پیمانکار در میان است یا دانشگاه؛ اما تشکل‌های دانشجویی خواستار پاسخ گویی دانشگاه در خصوص این مسئله هستند.
 
دانشجویان بسیجی با خرید مصالح به صورت خودجوش پای کار آمدند و ستون‌های این بنا را ترمیم کردند. اما با این حال شرایط این روز‌های مزار شهدای بی پلاک دانشگاه علوم پزشکی کرمان خوب نیست.
 
یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگار دانشجو می‌گوید: ۱۷ خرداد که به دانشگاه رفتم اوضاع قبور شهدا مساعد نبود. معاونت دانشجویی پاسخ روشنی به من نداد و زمانی که با حجت الاسلام عارفی، مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه هم کلام شدم، ایشان اظهار تاسف کردند و مسئولیت رسیدگی به مزار شهدا را به عهده معاونت دانشجویی فرهنگی دانستند.

به گفته وی، بعد از مراجعه مجدد به بارونی، معاونت دانشجویی علوم پزشکی کرمان، او مسئولیت نظارت بر قبور شهدا را بر عهده ستاد شاهد گذاشت و بعد از تماس با چند تن از مسئولین دانشگاه خواست که به شرایط این بنا رسیدگی بشود.

این فعال دانشجویی می‌گوید: بعد از گذشت ده روز از این مراجعه، شرایط مقبره هیچ تغییری نکرد. چند نفر از کارمندان دانشگاه تحمل دیدن صحنه‌های این چنینی را نداشتند و خودشان مشغول به کار شده و به نظافت قبور شهدا پرداختند.

خبرگزاری دانشجو در تلاش است که با پیگیری هر چه بیشتر از متولیان امر و مسئولین دانشگاه روند بازسازی و ترمیم و نظافت مقبره شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کرمان را دنبال کند.
 
روایت نامهرمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مقبره شهدا!
 
روایت نامهرمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مقبره شهدا!
 
روایت نامهرمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مقبره شهدا!
 
روایت نامهرمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با مقبره شهدا!

نظر شما