شناسهٔ خبر: 41218076 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آزادی تاجر لبنانی از زندان آمریکا در پی شیوع ویروس کرونا

صاحب‌خبر -

شفقنا- مقامات آمریکایی، «قاسم تاج الدین»، تاجر لبنانی را که به اتهام حمایت مالی از حزب الله لبنان در امریکا بازداشت بود به درخواست وکیل وی و در شرایط شیوع ویروس کرونا آزاد کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از شبکه خبری الجدید، مقامات آمریکا یک تاجر لبنانی به نام «قاسم تاج الدین» را که به اتهام حمایت مالی از حزب الله لبنان در زندان به سر می‌برد را آزاد کردند. طبق اعلام رسانه‌های لبنانی، وی ساعاتی پیش وارد بیروت، پایتخت لبنان شد.

این آزادی پس از آن صورت می‌گیرد که دستگاه قضایی آمریکا با درخواست وکیل قاسم تاج الدین برای آزادی وی موافقت کرد؛ چرا که به گفته وکیل او، این تاجر زندانی از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار نبوده و نمی‌توانست در سایه شیوع ویروس کرونا در زندان به سر ببرد.

قاضی مامور این پرونده نیز با درخواست وزارت دادگستری امریکا نگه داشتن تاج الدین تا سال ۲۰۲۳ مخالفت کرد و ضمن  موافقت با درخواست وکیل این تاجر لبنانی، وی را آزاد کرد.

خانواده این قاضی در بیانیه‌ای اعلام کردند آزادی وی پس از آن انجام می‌گیرد که وکلای این تاجر لبنانی به دادگاه فدرال در واشنگتن درخواست بشردوستانه برای آزادی او را ارائه دادند.

خانواده مقامات آمریکایی و لبنانی و به خصوص عباس ابراهیم، مدیرکل بخش امنیت عمومی لبنان از تسهیل صورت گرفته برای این بازگشت تشکر کردند.

آمریکا در ماه مه ۲۰۰۹ این تاجر لبنانی را به حمایت مالی از حزب الله لبنان و تعامل با شرکت‌های آمریکایی که پیش از این برای وی ممنوع شده بود متهم کرد و در سال ۲۰۱۷ وی به دستور مقامات آمریکا در فرودگاه «الدار البیضاء» مراکش بازداشت و به آمریکا منتقل شد.

این خبر را الجدید می‌توانید ببینید.

 

نظر شما