شناسهٔ خبر: 41153276 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

گزارش «فرهیختگان» از آخرین وضعیت استقلال؛ سه شنبه دوباره تست می‌دهند

احتمال قرنطینه شدن آبی‌‌ها و دوری ۲ هفته ای از مسابقات

شنیده می‌شود اگر قرار باشد تمام اعضای تیم راهی قرنطینه شوند، طبق پروتکل‌‌ها تا دو هفته بازی‌‌های استقلال عقب می‌افتد. به این ترتیب باید صبر کنیم تا نتیجه تست روز سه شنبه مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، شنبه‏ای که گذشت برای استقلالی‌‌ها یک روز تلخ و جهنمی‎ بود، شنبه‏ای که پیاپی اخبار وحشتناک مثبت شدن تست کرونای بازیکنان و کادر این تیم رسانه‎ای شد و مدام آبی‌‌ها را نگران‌تر از هر زمانی ‌کرد. این درحالی بود که استقلال باید شب گذشته از هفته بیست‎وسوم رقابت‌های لیگ برتر در شهر جم به مصاف پارس‌جنوبی می‌رفت اما این امر محقق نشد تا سرنوشت این مسابقه در هاله‎ای از ابهام قرار بگیرد.

 پشت‎پرده سفری که لغو شد

همه‎چیز از شنبه صبح و با اعلام خبر مثبت شدن تست وریا غفوری، کاپیتان آبی‌پوشان آغاز شد و در ادامه مشابه این خبر یک‌به‎یک انتشار پیدا کرد و تا زمان اعزام تیم به استان بوشهر تعداد مثبت‌ها به ۶ بازیکن رسید تا آبی‌‌ها مجبور شوند فقط با ۱۵ بازیکن که در جمع آنها گلر ذخیره وجود نداشت، برای سفر عازم فرودگاه شوند. به‎همین منظور و تا ساعاتی قبل از پرواز فرهاد مجیدی و این تعداد بازیکن خود را به cip فرودگاه مهرآباد رسانده تا از این طریق راهی جم شوند اما بررسی تکمیلی نمونه‌‌های تست برخی دیگر از بازیکنان نشان می‌داد آنها هم به کرونا مبتلا شده‌اند و طبق قانونی که می‌گوید اگر ۲۵درصد از اعضای یک تیم به کرونا مبتلا شده باشند باید تمام این تیم به قرنطینه بروند، درنهایت سفر آبی‎پوشان به این استان جنوبی لغو شد تا در پی آن بازی هفته بیست‎وسوم مقابل پارس جم نیز منتفی شود.

 مربی استقلال: همه‌چیز زیر سفر به اهواز است!

آبی‎پوشان بعد از سفر به اهواز یک مرحله دیگر هم تست کرونا داده بودند که پاسخ این تست منفی اعلام شده بود، اما آنها متفق‎القول از قوانین سختگیرانه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ناراحت و معترض هستند و اعتقاد دارند که نباید تحت هیچ شرایطی درحالی‌که وضعیت استان خوزستان قرمز بود، استقلال برای دیدار با فولاد به این شهر سفر می‌کرد.

یکی از مربیان استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «ما اصلا کاری به تیم فولاد نداریم. آنها امروز با این مقوله دست‎وپنجه نرم می‌کنند و تعداد زیادی از بازیکنان و کادرفنی این تیم به کرونا مبتلا شده‌اند، اما بحث‎ ما این است که پروسه سفر به اهواز بسیار خطرناک و اسفبار بود و ما نباید تحت هیچ شرایطی برای بازی با فولاد راهی این شهر می‌شدیم. الان تمامی اعضای تیم از این سفر گله‌مند هستند و اعتقاد دارند که نباید به‎هیچ‎وجه زیر بار بازی با فولاد می‌رفتیم.»

 موضع فرهاد در قبال سفر به جم

فرهاد مجیدی روز‌های دشواری را سپری می‌کند و از هر لحاظ تحت‎فشار است؛ از یک‎سو استقلال مدت‎هاست با او نتیجه نگرفته و از سوی دیگر برخی حواشی که به‏زعم فرهاد می‌تواند ناداوری و یا سایر موارد این شکلی باشد، به این تیم ضربه‌ زده و او پس از اخراج در دیدار با فولاد که با حواشی گسترد‌ه‎ای همراه بود، یک دیدار دیگر استقلال را از کنار زمین از دست داد و به روی سکو‌ها منتقل شد تا از آنجا تیمش را کوچ کند.

بااین‎حال و طبق شنیده‌‌ها مجیدی طی یکی دو روز اخیر آرام‌تر شده و سعی کرده در یک فضای منطقی و باآرامش کار‌ها را پیش ببرد. جالب اینکه حتی او اولین نفری بود که برای سفر به شهر جم خود را به فرودگاه رساند و بعد از سرمربی استقلال سایر اعضای کادرفنی و بازیکنان به cip مهرآباد رسیدند. مجیدی در صحبت‌‌هایی که با اطرافیانش داشت خیلی‌زود نسبت به اعتراض و ممانعت بازیکنانش درخصوص این سفر اطلاع پیدا کرد اما با آگاهی از قوانین و عواقب احتمالی برگزار نشدن دیدار با پارس جم چنین ابراز کرد که هرچه قانون بگوید باید بپذیریم و اگر قرار باشد بازی کنیم تحت هر شرایطی باید خودمان را به جم برسانیم و بازی کنیم چون برگزار نشدن بازی شکست ۳ بر صفر و عواقب خاص خود را در پی خواهد داشت. بااین‎حال و زمانی که بازیکنان در فرودگاه بودند، نتیجه تکمیلی تست چند بازیکن دیگر هم اعلام شد تا به این ترتیب با مثبت شدن کرونای چند بازیکن دیگر در ‌نهایت سفر به شهر جم لغو شود.

 سعادتمند: خوب می‌شویم، بعد به لیگ برمی‌گردیم

حالا و با مثبت شدن تست کرونای ۱۲ بازیکن استقلال این تیم با احتساب امروز دوشنبه ۱۷ تیر سه روز است که تمرین نمی‌کند. آنها شنبه آخرین تمرین قبل از اعزام به استان بوشهر را هم درحالی لغو کردند که قرار بود این تمرین در حضور اصحاب رسانه در زمین شماره ۲ ورزشگاه آزادی برگزار شود. در ادامه به‎خاطر وضعیت بحرانی در این تیم و وجود تعداد بالای بازیکنان کرونایی در جمع آبی‎پوشان تمرینات دوشنبه شاگردان مجیدی هم با دستور کادرفنی لغو شد تا سرنوشت یکی از دو تیم پرطرفدار پایتخت برای ادامه رقابت‌‌های لیگ در هاله‎ای از ابهام قرار بگیرد.

در این بین، طبق شنیده‌‌های «فرهیختگان» گویا احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال نیز در جمع معاونان خود اعلام کرده است تا زمانی که اوضاع در اردوی این تیم به همین منوال باشد قطعا شرایط دشوار پیش رفته و مطمئنا بعد از سلامتی تمامی بازیکنان و منفی شدن تست‌‌های مجدد آنها و زمانی که احساس شود دیگر خطری بازیکنان را تهدید نمی‌کند، ادامه رقابت‌‌های لیگ و جام‎حذفی را پیگیری کرده و در رقابت‌‌ها حاضر می‌شویم.

 تکلیف فردا مشخص می‌شود

بعد از اینکه در همان ابتدا حدود ۶ بازیکن استقلال تست‌‌های کرونایشان مثبت اعلام شد، عوامل پزشکی این تیم به‎همراه دست‎اندرکاران امر در این مقوله بررسی مجدد تست‌های سایر بازیکنان و اعضای کادر تیم را آغاز کردند و در همین بررسی‌‌ها مشخص شد چند بازیکن دیگر هم به کرونا مبتلا شده‌اند. نکته قابل‎توجه اینکه برخلاف آنچه برخی رسانه‌‌ها مبنی‏بر مثبت شدن تست یکی از اعضای کادرفنی این تیم منتشر کرده بودند، این خبر موثق نبود و تمامی تست‌های اعضای کادرفنی منفی اعلام شده و فقط یکی از اعضای پزشکی استقلال تستش مثبت شده تا راهی قرنطینه شود. در این بین، هنوز تست‌های اعضای کادرفنی بررسی مجدد نشده و قرار است امروز این نتایج اعلام شود.

نکته دیگر اینکه طبق اعلام یکی از مدیران استقلال ۱۱ بازیکن این تیم که مقابل فولاد به میدان رفتند، تست‌شان مثبت اعلام شده و در همین شرایط یعنی بعد از بررسی مجدد تست‌‌ها مشخص شد که یکی دو بازیکن مثل فرشید اسماعیلی به اشتباه تست‌شان مثبت اعلام شده و آنها کرونا ندارند.

در همین بین، قرار است امروز نتیجه بررسی‌‌های مجدد تست تمامی اعضای کادرفنی، پزشکی، تدارکات و بازیکنان استقلال اعلام شود و بعد از آن سه‎شنبه یک‎بار دیگر تمامی اعضای استقلال مجدد تست کرونا می‌دهند که براساس نتیجه این تست‎ها، تصمیم‌گیری خواهد شد که آیا تمامی تیم راهی قرنطینه شود و یا برخی بازیکنان و ‌بخشی از تیم استقلال.

در همین راستا شنیده می‌شود اگر قرار باشد تمام اعضای تیم راهی قرنطینه شوند، طبق پروتکل‌‌ها تا دو هفته بازی‌‌های استقلال عقب می‌افتد. به این ترتیب باید صبر کنیم تا نتیجه تست روز سه‎شنبه مشخص شود.

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار

نظر شما