شناسهٔ خبر: 41074636 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کووید 19 + جدول

بیش از 10 میلیون و 691 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 516 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 10 میلیون و 691 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 516 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 5 میلیون و 857 هزار و 420 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و روسیه به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، روسیه و هند با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای روسیه، هند، بریتانیا، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز  چهارشنبه 11تیر 1399 (30 ژوئن 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدول

آمار مبتلایان و جانباختگان کووید 19 در جهان + جدول

مرزهای اتحادیه اروپا بازگشایی می‌شود
اتحادیه اروپا از امروز مرزهایش را به روی شهروندان ۱۵ کشور غیراروپایی باز می‌کند. در فهرست این کشورها، نام کانادا، ژاپن و کره جنوبی هم دیده می‌‌شود. با این حال ایالات متحده آمریکا، روسیه و برزیل به دلیل نرخ بالای ابتلا به کرونا در فهرست "کشورهای امن" این اتحادیه قرار نگرفته‌اند. باز شدن مرزهای اروپا به روی چین هم مشروط به اقدامی متقابل شده است. فهرست "کشورهای امن" جنبه توصیه‌ای دارد و هر کشور عضو اتحادیه اروپا می‌تواند جداگانه درباره کنترل مرزهای خود تصمیم گیری کند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا
در شبانه روز گذشته، به شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا بیش از 23 هزار نفر مبتلا افزوده شده است.

ایالات متحده آمریکا با بیش از دو میلیون و 751 هزار مورد ابتلا به کرونا بیش‌ترین شمار مبتلایان به این بیماری را در جهان ثبت کرده است. تعداد قربانیان در این کشور نیز بیشتر از 130 هزار نفر اعلام شده است.

آمریکا تقریبا تمام موجودی داروی رمدسیویر برای 'درمان کرونا' را خرید
آمریکا تقریبا تمام موجودی و تولیدات داروی رمدسیویر را از یک شرکت دارویی خریده است. این اولین دارویی است که آمریکا برای درمان کرونا به آن مجوز داده است.

شرکت "گیلیاد ساینسز" آمریکا، کارخانه تولیدکننده رمدسیویر مدعی است که اگر این دارو در اوایل دوره درمان به بیماران کووید۱۹ داده شود می‌تواند به روند درمانی کمک کند و دوره درمان را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا معامله شگفت‌انگیزی با شرکت داروسازی "گیلیاد ساینسز" انجام داده است.

بنابر این بیانیه آمریکا، تقریبا ۵۰۰ هزار دوز، معادل ۱۰۰ درصد تولید این شرکت در ماه ژوئیه، ۹۰ درصد تولید ماه آگوست و ۹۰ درصد ماه سپتامبر را خریده است.

رمدسیویر اصلا به عنوان درمانی برای ویروس ابولا ساخته شد. این یک داروی ضدویروسی است و به آنزیم‌هایی که ویروس برای تکثیر در درون سلول‌های ما به آن نیاز دارد حمله می‌کند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 60 هزار 194 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.

برزیل پس از ایالات متحده آمریکا بیش‌ترین شمار مبتلایان به کرونا ثبت کرده است. برآورد می‌شود که شمار واقعی مبتلایان به انجام ناکافی آزمایش، بیش از آمار اعلام شده باشد.

بیش از یک میلیون و 426 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

ثبت 216 فوتی جدید کرونا در روسیه
دولت روسیه از ابتلای 6 هزار 556 تن دیگر به ویروس کووید-19 در 24 ساعت گذشته خبر داده است. بر این اساس روسیه مجموع مبتلایان کرونا را تاکنون 654 هزار و 405 تن اعلام کرده است. تعداد فوتی‌های کرونا در روسیه نیز به 9 هزار و 320 تن رسیده است.

کرونا در هند
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 19 هزار و 16 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر در حدود  604 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و بیش از 17 هزار و 848 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در هند؛ ابتلای بیش از ۱۰۰ تن در یک جشن عروسی
نزدیک به ۱۱۱ تن پس از شرکت در یک مراسم عروسی در ایالت بیهار واقع در شمال هند به کرونا مبتلا شده‌اند. داماد تنها یک روز پس از این مراسم فوت کرده است. به گزارش ان دی تی‌ وی، مشخص نیست که این مرگ بر اثر ابتلا به کرونا بوده باشد. در این جشن بیش از ۳۵۰ تن در روز ۱۵ ژوئن شرکت کرده بودند. بر اساس مقررات و محدودیت‌های مربوط به مقابله با شیوع کرونا، فقط ۵۰ تن مجاز به حضور در این مراسم بوده‌اند. در ایالت بیهار هند بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن به کرونا مبتلا شده و ۶۰ تن هم تاکنون جان باخته‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 363 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 296 هزار و 739 به ویروس کووید-19حکایت دارد.اسپانیا ششمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 8 مورد مورد فوتی گزارش شده است.

کرونا در بریتانیا
تعداد فوتی‌های کرونا در بریتانیا به 43 هزار و 906 تن رسیده است. آمار همچنین از ابتلای 313 هزار و 483 به ویروس کووید-19حکایت دارد.

کرونا در آلمان
آلمان از 195 هزار و 998 مورد ابتلا به ویروس کرونا و فوت 9053 بیمار کووید-19خبر داده است.

تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایتالیا
شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 788 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل و انگلیس در جایگاه چهارم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 240 هزار و 760 نفر رسیده است که ایتالیا را نهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 285 هزار و 213 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 9677 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه هفتم جهان قرار گرفته است.

کرونا در فرانسه
فرانسه تایید کرده که 164 هزار و 801 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 29843 هزار نفر هم درگذشته‌اند.

کرونا در ترکیه؛ شمار مبتلایان به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسید
ترکیه بیش از ۲۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور هزار و ۱۹۲ به کرونا مبتلا شده‌اند. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون ۸۷ درصد مبتلایان از خطر مرگ نجات یافته‌اند و شمار مرگ و میر در این کشور ۵ هزار و ۱۵۰ تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی
در عربستان سعودی بیش از 194 هزار تن در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شده و کرونا جان هزار و 698 تن را گرفته است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 3 نفر تاکنون 83 هزار و 534 نفر گزارش شده است.


آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ ۲۸ جان‌باخته و ۳۱۹ مبتلا در شبانه‌روز گذشته
به این ترتیب شمار کل مبتلایان در افغانستان به ۳۱هزارو ۸۳۶ نفر و شمار مجموعی جان‌باختگان به ۷۷۴ نفر افزایش یافت.

از جمله ۲۴ مورد مرگ در روز گذشته تنها در کابل، پایتخت ثبت شده است. گزارش شده که موارد ثبت‌نشده مرگ به خصوص در دیگر ولایت‌ها به مراتب بیشتر از آمار رسمی است.

موارد جدید در پی آزمایش تنها ۶۷۸ نمونه مشکوک شناسایی شده‌اند. موارد جدید ابتلا، ۱۳۳ مورد در کابل، ۴۲ مورد در هرات و متباقی در دیگر ولایت‌ها به ثبت رسیده‌اند.

وزارت صحت همچین گفته که حدود ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و با این رقم، مجموع بهبودیافتگان به بیش از ۱۵ هزار نفر رسیده است. تا کنون تنها حدود ۷۳ هزار آزمایش در افغانستان انجام شده است.

کرونا در ایران: فوت ۱۴۱ ایرانی در شبانه روز گذشته
مقام های بهداشتی و درمانی از وخامت وضعیت در چند استان ایران خبر می دهندImage caption: مقام های بهداشتی و درمانی از وخامت وضعیت در چند استان ایران خبر می دهند
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که در شبانه روز گذشته ۱۴۱ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ در ایران فوت کرده اند.

تعداد افراد جان باخته در ایران بر اثر ابتلا به این ویروس از اول اسفند ۱۳۹۸ تاکنون بر اساس آمار رسمی به ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.

همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته، ۲ هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده اند.

مقام های بهداشتی و درمانی از وخامت وضعیت در چند استان ایران خبر می دهند و روسای سه بیمارستان در پایتخت گفته اند اغلب بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه "جوانان زیر ۳۰ سال" هستند.

طرح محدودیت در تهران برای مهار کرونا روی میز ستاد ملی
دکتر علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، گفته است که این ستاد پیشنهاد داده محدودیت‌هایی در پایتخت ایران برای مهار کرونا اعمال شود و به محض تصویب ستاد ملی، دست‌کم برای یک هفته اجرا می‌شود.

او گفته که بعد از یک هفته اجرای این محدودیت‌ها، با برسی وضعیت شیوع کرونا، دوباره برای توقف یا تمدید و یا تشدید این محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در تهران، این محدودیت‌ها عمدتا شامل محدودشدن ساعت‌های کاری، کاهش طول ساعت کاری، منع برگزاری مراسم جمعی از جمله عروسی و عزا، و همین‌طور محدودیت در رفت‌وآمد شهری است.

کرونا در مکزیک
مکزیک تا کنون بیش از 226 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است که از آن جمله 27 هزار و 769 نفر جان خودرا از دست داده اند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و  409 هزار و 367 نفر مبتلا و 10 هزار و 214 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در اسلونی؛ تامین تجهیزات به بحران سیاسی دامن زد
در پی تحقیق درباره خرید و تامین تجهیزات و کالاهای مورد نیاز برای مقابله با شیوع کرونا در اسلونی، وزیر اقتصاد بازداشت و وزیر کشور استعفا کرده است.

زردوکو پوکالیزک، وزیر اقتصاد اسلونی متهم به حمایت گزینشی از شرکت‌هایی است که تجهیزات مناسب را تامین نکرده‌اند. وی این اتهام را رد کرده است. آلس هوژ، وزیر کشور هم این تحقیقات را با انگیزه سیاسی دانسته و روز گذشته استعفا کرده است.

دولت کنونی اسلونی از ماه مارس در قدرت بوده است. گزارش‌ها حاکی است که رئیس پلیس هم در همین رابطه استعفا کرده است.

اسلونی تنها کشوری نیست که در رابطه با تهیه تجهیزات پزشکی در دوران شیوع کرونا با بحران سیاسی رو به رو شده است. ماه میلادی گذشته در زیمبابوه هم وزیر بهداشت این کشور به فساد مالی متهم شد. وزیر بهداشت زیمبابوه متهم به اعطای قراردادی معادل ۲۰ میلیون دلار به شرکتی است که در مجارستان ثبت شده است.

اهالی پراگ 'پایان شیوع کرونا' را جشن گرفتند
هزاران تن در جمهوری چک "پایان شیوع کرونا" را جشن گرفتند. برپایی جشن روی پل مشهور چارلز روز سه‌شنبه در شهر پراگ، در حالی است که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که "هنوز همه‌گیری کرونا حتی به پایان نزدیک هم نشده است." دولت چک هفته گذشته تجمع با حضور هزار تن را مجاز اعلام کرد. از آغاز شیوع کرونا حدود ۳۵۰ تن بر اثر این بیماری جان باخته و شمار مبتلایان در این کشور با جمعیت حپود ۱۰ میلیون تن، کمتر از ۱۲ هزار مورد گزارش شده است.

نظر شما